Action plan för turismen www.loviisa.fi www.lovisa.fi Action plan för turismen 2014-2020 Loviisa- Pieni kaupunki, suuria elämyksiä Lovisa - Liten stad, stora upplevelser Loviisa - Small town, great experiences Förnamn Efternamn 29.12.2018 Sten Frondén 29.12.2018
Culture City Slow City Love City Liten stad, stora upplevelser Culture City Slow City Love City 2
Lovisabornas värden Människonärhet Kreativitet Samarbete 3
Schemaläggning av verkställandet Steg 1. Ökning av turistens konsumtion och förlängning av vistelsetiden Steg 2. Nya potentiella turister – marknadsföring Steg 3. Förlängning av säsongen 1. Förstärkning av upplevelser 2. Produktifierade servicepaket, rutter 3. Tipsande och tilläggsförsäljning Samarbete 1. Sociala medier + berättelser 2. Marknadsföringssamarbete 3. Försäljningsinriktad informationspunkt 1. Ryska turister 2. Mötesturism 3. Förlängning av säsongen 4
Genomföringsplan Stegvis och överlappande Upplevelse, konsumtion och längre vistelse Upplev-elser Gemen-samma paket rutter Tipsande och tilläggsför-säljning Marknadsföring Sociala medier + berättelser Regionalt samar-bete Försälj-ningens Informa-tionsdisk Förläng-ning av säsongen Ryska turister Konferens-turism Förläng-ning av säsong-en TIDSPERIOD 2014-2015 2016-2017 2018-2020
Tillsammans 6