Beställarträff Äldreomsorg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
Advertisements

Marlene Nordhage QR-KODER Det finns många möjligheter med att använda sig av QR-koder i förskola och skola. En QR-kod är en avskanningsbar kod som kan.
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Webbtidbokning innebär att mottagningen låter invånaren boka, av- eller omboka en tid direkt i journalsystemets.
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Primälvalsförfarande samt tillvalsförfarande Följ noggrant följande instruktioner! På skolans hemsida: ämnen, elevhand- ledning, ämnesval finns ämnesvals-
Lathund för domarrapportering i fogis Innan match 2 Lagen lämnar två exemplar av sin domarrapport till domaren. Rapporten skall innehålla laguppställningar.
Teknisk infrastruktur för biblioteksservice – vad är på gång?
Ö PPEN FRÅGESTUND 16 SEPTEMBER L3SUPPORT-434: Beskrivning av utbildning för sökandewebben Jag hittar ingen möjlighet i innevarande MIT-miljö att.
Lathund för administratörer  Om lagledarrollen  LOK-stöd.
Nytt BeBo-projekt kopplat till KOMBO-husen Idag finns inget strukturerat sätt att samla in energidata automatiskt från flera fastigheter och flera fastighetsbolag.
De mest använda knapparna Excel Start Ångra Gör om Fler knappar Vanligaste talformaten Klistra in Hämta format Inställningar tex För att placera.
Hur man använder EasyWorship del 1
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Automatic Delivery Rewards
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Verksamhetsidé för BEAst
Tankningsrapport Panel-PC
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Planeringsunderlag för klimatanpassning och klimat- och energi
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
För att anmäla till Blodomloppet
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Hälsokursen - vikt Träff 1 Välkomna!.
Hjälpmedelsförskrivning
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Information RD2018 Välkomna! Agenda: Intro till Uppföljning
Information RD2018 Välkomna! Agenda: Intro till Uppföljning
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Vässa SAM med hjälp av IA-systemet
Luleå tekniska universitet
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Program 16,30 – 16,45 Inledning Göran J och Per S
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Manuell fakturering Version:
Procapita Vård- och omsorg Avvikelser
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Äldreomsorg samt Hälso- och sjukvård
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Välkommen Utbildning Winst för beställare
Leverantörsfakturor GAS
Mini info Gasell Version 6 Agenda Nyheter Frågor? Slutord.
Dialogmöte BtB Kultur och fritid
E-handel på KTH På följande sidor beskrivs hur vi på KTH arbetar med E-handel. KTH har i uppdrag att efterleva myndighetskravet om elektroniska beställningar.
Dialogmöte BtB Utbildning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Jenny Henriksson Hushållningssällskapet
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Dags för kontroll Vilka personer har jag registrerat?
Om standarden BEAst Supply Rental Laddas fritt ned på BEAst.se
WCAG-checklistan Så här ska du använda checklistan.
Skicka provbunden beställning i ROS
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
för dig som attesterar resultat
för dig som attesterar resultat
för dig som rapporterar resultat
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Medarbetarrättighet -
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Individ- & familjeomsorg samt funktionshinder
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Instruktioner för tävlingsledare
Presentationens avskrift:

Beställarträff Äldreomsorg Välkommen till Beställarträff Äldreomsorg

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårt med Winst? Datorhjälpen Beställningar inför jul

Vad är nyttan/effekten? TIDSBESPARING KOSTNADS- BESPARING ÖKAD TRYGGHET FÖRBÄTTRAD STYRNING OCH UPPFÖLJNING Vad är nyttan/effekten? Ökad trygget: Ökad avtalstrohet. Beställa rätt produkt av rätt leverantör. System och processer hjälper oss att följa lagar och policys (t ex LOU, inköpspolicy) Alla beställningar attesteras innan de skickas till leverantör, vilket ger ökad kontroll över inköpen Göra det enklare att följa lagar och policys genom att beställa rätt produkt av rätt leverantör med rätt attest. Tidsbesparing: Effektivare processer med smartare systemlösningar (t ex automatisk matchning som gör att fakturor ej behöver hanteras om fakturan stämmer överens med beställning) Tiden som läggs på fakturahantering minskar. Tidsbesparingen gör att vi kan omfördela tiden till andra, värdeskapande aktiviteter. Tydlighet i roller och ansvar Omfördela tid tack vare effektivare processer med smartare systemlösningar och tydlighet i roller och ansvar. Förbättrad styrning och uppföljning Bättre överblick och möjlighet till effektiv analys genom en sammanhållen process- och systemlösning Tillgång till data på ett ställe. (Idag har vi både Gasell och Winst, och nästan alla inköp görs dessutom utanför Winst) Bättre överblick och möjlighet till effektiv analys genom en sammanhållen process- och systemlösning samt tillgång till data på ett ställe. Kostnadsbesparing: Lägre kostnader för inköp och fakturahantering tack vare bland annat en högre avtalstrohet, som ger oss bättre priser. Tydliga processer som säkerställer att vi betalar fakturor i tid och undviker dubbeljobb, påminnelser och dröjsmålsräntor Synlig kostnadsbild för fakturahantering Lägre kostnader för inköp och fakturahantering.

Mål och styreffekt Nyckeltal tidsbesparing förbättrad Styrning och uppföljning Kostnads besparing Ökad TRYGGHET Omfördela tid tack vare effektivare processer med smartare systemlösningar och tydlighet i roller och ansvar. Bättre överblick och möjlighet till effektiv analys genom en sammanhållen process- och systemlösning samt tillgång till data på ett ställe. Lägre kostnader för inköp och fakturahantering. Göra det enklare att följa lagar och policys genom att beställa rätt produkt av rätt leverantör med rätt attest. Mål och styreffekt Nyckeltal Andel av totala fakturabeloppet från avtalsleverantörer Antal elektroniska order Andel abonnemangs fakturor Antal dagar för fakturan i systemet Antal fakturor klarmarkerade efter förfallodag Varför har vi valt dessa nyckeltal? Antal elektroniska ordrar – Vi använder systemet som det är tänkt - Vet vi att vi gör rätt – Följer lagen. Andel abonnemang – Under lätta för er chefer mindre tid på fakturor. Antal dagar i systemet – Bättre underlag för er chefer vid uppföljning Antal fakturor klarmarkerade efter förfallodag – Kostnaderna kommer på rätt månad Kostnadsbesparing – Inkassokrav

Kommunleasing, Gatubolaget, Lokalförvaltningen, Göteborgs Energi Jobbbar med Telia

Vi kommer nu att bryta ner nyckeltalen på områdesnivå dessa kommer att presenteras på OC ledningsgrupp. Vi kommer att börja arbeta med skolan som är störst.

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårast med Winst? Datorhjälpen Beställningar inför jul

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårast med Winst? Ny release (uppdatering) Datorhjälpen Beställningar inför jul

Fakturor som kommit fel. Klicka i rutan Under utredning. Kontakta leverantören och om så behövs be dem förlänga förfallodatumet.

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårast med Winst? Ny release (uppdatering) Datorhjälpen Beställningar inför jul

Ordermatchning Ordermatchning av faktura behöver göras när fakturan avviker från order. Det finns olika tillfällen och varianter när ordermatchning måste göras. Typ av fel Fel hanteras genom Fel förebyggs genom Ej leveranskvitterad order Leveranskvittera Leveranskvittera alltid order när leverans skett (verklig leverans) Avvikande kvantitet Acceptera avvikelse Skannad faktura Bocka för de artiklar som finns på faktura   Tillkommande avgifter Kontrollera avgift mot avtal. Kontera och attestera avgift vid behov

Ej leveranskvitterad order Orsak När en faktura inkommer till Winst avvaktar den leveranskvittens i 7 dagar innan fakturan får status Ordermatchning krävs. Påminnelse skickas till beställaren 5 dagar efter fakturans ankomst. Felmeddelande

Ej leveranskvitterad order Ordermatchvy (E-faktura) Ordermatchvy (Skannad faktura

Ej leveranskvitterad order Hantering Klicka i fliken ”Inköp” och välj ”Leveranskvittens”. Sök fram inköpsorder tryck ”Ny kvittens”. Fyll i följesedelsnummer och ankomstdatum. Kvittera det antal produkter som har kommit. Kvittera exakt kvantitet! Om du tex beställt 10 kg apelsiner men får 10,4 kg ska du kvittera 10,4 kg. Kvittera enligt följesedeln. Kvantitet eller belopp? Leveranskvittens skall alltid göras av kvantitet om det finns en kvantitet. Belopp skall endast användas när beställningen gjorts för ett belopp och då skall nettobelopp (exkl. moms) användas.

Leveransavisering (Martin & Servera) Hantering Klicka på knappen Kvittera. När detta gjorts uppdateras antal och vikter med verklig leverans

Avvikelse i kvantitet inom uppsatta gränser Orsak Gränser för vilka avvikelser av kvantitet som är ok finns uppsatta för Winst. När leveranskvitterad kvantitet avviker från den attesterade kvantiteten och konteringen skickas fakturan för attest. Felmeddelande

Avvikelse i kvantitet inom uppsatta gränser Hantering Kontrollera att du har fått fakturerad kvantitet Tryck på ”Acceptera fakturan”. Fakturan skickas då till attestant som också trycker på Acceptera fakturan. Fakturan blir nu Klar. Felmeddelade

Avvikelse i kvantitet inom uppsatta gränser Orsak Gränser för vilka avvikelser av kvantitet som är ok finns uppsatta för Winst. När leveranskvitterad kvantitet avviker från den attesterade kvantiteten och konteringen skickas fakturan för attest. Felmeddelande

Avvikelse i kvantitet utanför uppsatta gränser Hantering Kontrollera att du har fått fakturerad kvantitet. (Stämmer inte fakturan kontakta leverantören och be dem skicka en kreditfaktura.) Tryck på ”Acceptera fakturan”. Fakturan skickas då till attestant som också trycker på Acceptera fakturan. Fakturan blir nu Klar. Stämmer inte fakturan kontaktar man leverantören och ber dem skicka en kredit faktura. Gör en kommentar om detta i komentarsfältet.

Rader kan inte läsas på skannad faktura Orsak Winst kan inte läsa raderna på en skannad faktura vilket gör att en sådan faktura alltid behöver ordermatchas. Felmeddelande

Rader kan inte läsas på skannad faktura Hantering På fakturan visas orderraderna och du måste bocka för de artiklar som levererats och finns på fakturan. Detta görs i kolumnen ”Tillhör fakturan”. Belopp att matcha ska nu bli 0 SEK och grönt. Felmeddelande

Tillkommande avgifter 2018-12-27 Tillkommande avgifter Orsak Leverantören har lagt på en avgift t ex. frakt eller plockavgifter på fakturan. Felmeddelande

Tillkommande avgifter 2018-12-27 Tillkommande avgifter Hantering Avgiften måste kontrolleras mot avtal för att säkerställa att den är riktigt. Klicka på fliken ”Kontering”. Lägg till en rad och kontera kostnaden. (Vilket konto?) Efter kontroll och kontering ska fakturan Accepteras, fakturan skickas då till attestant som också Accepterar fakturan. Fakturan blir nu Klar.

KAFFE OCH GRUPPARBETE

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårast med Winst? Ny release (uppdatering) Datorhjälpen Beställningar inför jul

Nyckeltal Tage Fakturor som kommit fel Ordermatchning Kaffe Grupparbete - Vad är svårast med Winst? Ny release (uppdatering) Datorhjälpen Beställningar inför jul

Nu är det jul igen - Så hittar du rätt i Winst Göteborgs Stad har inga ramavtal på adventsljusstakar, julgranar, julgransbelysning eller catering. Vid beställning är det dock i första hand våra ramavtalsleverantörer som ska tillfrågas om de har produkten i sitt övriga sortiment. Därefter gäller direktupphandling. Detta kan du köpa i Winst Det mesta du kan behöva för er julfika eller ert julpyssel hittar du i Winst.

Julpyssel Julröd cernitlera, änglavingar, frigolitkulor och piprensare samt figurstansar med julmotiv, pepparkaksformar och produkter för ljusstöpning. Detta och mycket mer finns att beställa i Winst. Sök på avtalskategorin Skolmaterial, Pyssel, Bild och Form. Leverantör är Staples Sweden AB. Produkter för ljusstöpning såsom ljushylsor och ljusmassa hittar du på avtalskategorin Trä- och metallslöjdsmaterial. Leverantör är Slöjd-Detaljer AB.

Pepparkaksformar hittar du på avtalskategorin Husgeråd och köksutrustning. Leverantör är Menigo Foodservice AB. Sök på "Pepparkaksmått 10-del". Tyger med julmotiv Sök på avtalskategorin Textilslöjdsmaterial. Leverantör är Textilhuset Swegolent HB. Julgransfot för utomhusbruk Julgransfot finns att beställa som tummen upp-produkt i Winst. Sök på avtalskategorin Parkutrustning. Leverantör är HAGS Aneby AB.                                       

Mindre ljusstakar och ljus Mindre ljuststakar och ljus såsom värmeljus, antikljus, blockljus och kronljus hittar du i Winst. Sök på avtalskategorin Mjukpapper, pappers- och plastprodukter av engångskaraktär. Leverantör är Procurator AB. Servetter Servetter av olika slag, färg, mönster och form hittar du i Winst.