Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Länsövergripande arbetsgrupp för e-Hälsa. Samrehab Ragnar Styrbjörn, verksamhetsutvecklare Siv Girdland, at Åsa Emriksson, ass Kerstin Johnsson, med sekr Marita Johansson, med sekr Carolina Brogie, områdeschef Rehab Söder Malin Häglund, sg Simon Edberg, ft Jakob Nilsson, kurator Marie Simonsson, avdelningschef Stödpersoner Per Birkerud, kommunikatör Carina Holm, VårdIT Catarian Thomelius, VårdIT Anette Aronsson, Utredare , 2016-11-25, Ragnar Styrbjörn, Ltkalmar.se
Fokusområden Bemötande (erbjuda ett brett basutbud) Tillgänglighet (utveckla kontaktkorten på 1177.se) Digitalisering (införa webbtidbokning) Service (möjliggöra stöd och behandling genom kommunikation via 1177.se)
Videomöten med patient Test av teknik Eva Järvholm, IT-strateg Joen Sjölander, Projektledare IT Susanne Lindholm, AT Smärtenheten Christina Olzon, Avdelningschef Smärtenheten Teknik på plats Mjukvara Checklistor Digital Hälsocentral
Digital rehabiliteringsmottagning Att ge ett mer behovsbaserat mottagande av patienterna som söker sig till länets distriktsrehabilitering. Att erbjuda invånare att möta vården digitalt innebär att underlätta kontakten med vården men också att öka tillgängligheten och att se till att vården sker på rätt vårdnivå för att förhindra onödiga besök. När fler väljer att möta vården på distans kan det bidra till kortare väntetider, både för de som är i behov av ett fysiskt möte men även för de som föredrar at genomföra mötet digitalt. (Digital Hälsocentral)
Stöd och Behandling Spridning/presentation Arbetsgrupp Länssjukhuset Kalmar Inför besök (anamnes, dagbok, screening) Stödprogram, aktivitetsplan Information/Utbildning Kommunikation/Återkoppling/Uppföljning Verksamhetsinitierat innehåll Encourage the first follower (TED)
1177.se En ingång till vården Egenvårdsnivå Information Kommunikation Lätt och rätt