Ramavtalet i korthet Litteratur 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Avtalsdatabasen kommer att byta utseende
Advertisements

Upphandling i Enköpings kommun
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Hur länge har vi haft vi regler?
AGENDA Inledning, bakgrund, premisser för upphandlingen Strategier
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Hur man praktiskt tillämpar Fordon
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Managementkonsulttjänster
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
1 Offentlig upphandling och e-affärer, seminarium den 17 januari 2008 i Stockholm Vilka krav och möjligheter innebär de nya lagarana för upphandlande enheter?
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
KÖRKORT Ansvar Integritet Noggrannhet.
1 IMPLEMENTERING AV HANDLINGSPLAN Bakgrund Regeringen har beslutat att statliga myndigheter ska hantera beställningar elektroniskt senast.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Birgitta Laurent.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Kommunalförbundet Fjärde storstadsregionen
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Inköp och upphandling på KTH - översikt Kontakta alltid inköpsansvarig på skolan för information och vägledning, och/eller skolans webbplats för inköp.
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Litteratur 2016

Bakgrund, syfte och mål Detta avtal är till för de som behöver litteratur, kanske främst olika typer av bibliotek (skol-, folk- och sjukhusbibliotek). Det avtal vi har gällande Litteratur behöver ersättas och en ny upphandling har gjorts. Avtalet omfattar tryckt litteratur, i olika genrer, på olika språk, med eller utan biblioteksutrustning osv. Vi vill erbjuda: Ramavtal som är enkelt att avropa från och använda Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Aktiva, engagerade och positiva ramavtalsleverantörer

Omfattning och avgränsningar Två anbudsområden : Litteratur med biblioteksutrustning Litteratur utan biblioteksutrustning Ingen slags e-litteratur finns i avtalet (inte e-böcker, e-ljudböcker)

Upphandlingen Extern remiss Öppet förfarande Avrop genom rangordning 2 ramavtalsleverantörer antagna AdLibris AB Bokus AB Ramavtalets löptid 2017-10-19 – 2019-10-18 Option finns på 1 + 1 år

Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste UM ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta – i rangordning – respektive ramavtalsleverantör för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Förnyad konkurrensutsättning kan genomföras. Den görs av SKI, om UM så önskar. Se Avropsvägledning för mer information och instruktion.

Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat ramavtal Enkelt att avropa från Begripliga prismodeller, kräver ett minimum av aktiv förvaltning under ramavtalstiden Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer

Kontaktuppgifter Kundsupport för upphandlingar och ramavtal Telefon: 08 525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Måndag–torsdag: 09:00-16.00 Fredag: 09:00-15:00 Lunchstängt 11.15-12.00 Kategoriansvarig Marita Lohmander marita.lohmander@sklkommentus.se