Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS 020-22 11 44.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Advertisements

Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
7 frågor Ett verktyg för att göra en tydlig, fullständig och specifik beskrivning av ett problem.
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Att ansluta sig till en avdelning.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
VAD ÄR VÅRDTAGARINFLYTNDE?
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Nyttjande av stimulansbidraget för andra målgrupper
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Registrera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Elliot Dahl Maria Karlsson.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Alla kan läsa och hör sen!
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS 020-22 11 44

1998 Teletal startar som en rikstäckande tjänst för personer med talhandikapp Teletal 020-22 11 44

Bredare användning Talstöd Minnesstöd Anteckningsstöd Hjälp med knappval Förtydliga det som sägs Anteckningsstöd Kan också användas av den som vill ringa till någon som tar hjälp av Teletal Även För personer med nedsatt hörsel Teletal 020-22 11 44

Trepartssamtal Den som ringer upp (användaren) Teletals tolk Uppringd person Ta er god tid = Viktigt att förbereda samtal väldigt noga och ta reda på hur ni ska hjälpa Sammanfatta = Gå igenom med brukaren vad samtalet handlade om. Bekräfta att ni skickar anteckningar om den hjälpen har lämnats Teletal 020-22 11 44

För vem? Rikstäckande tjänst för alla Svårigheter att genomföra telefonsamtal Svårt att koncentrera sig Svårt att höra eller minnas Orolig Behöver tid Talar otydligt Talar osammanhängande Bemötande Teletal skapar förståelse Målgrupp = Fokuserar på behovet av hjälp, inte funktionshindret Svårt att tala = Förbereda samtal via mail (afasi, stamning) Största tjänst = Minnesanteckningar Skapar förståelse = Lugn i samtal, tid för användaren. Att slippa förklara sig eller bli illa bemött. Taltjänst = Samarbete. Känner till Teletal bättre där taltjänst finns. Större användning av vissa kunder där taltjänst inte finns. Teletal 020-22 11 44

Kostnadsfritt Ingen registrering, förbokning eller remiss Öppet 08.00-20.00 vardagar Öppet 12.00-16.00 helger Fullständig sekretess Databas för kontaktuppgifter Teletal 020-22 11 44

Våra tolkar Finns ingen teletalstolkutbildning För att bli Teletalstolk Erfarenhet av målgruppen/målgrupper Lämplig personlighet Intern utbildning Praktik Vanlig bakgrund = Arbetat inom vården, SOS alarm, Färdtjänst och sjukresor, telefonvana, livserfarenhet God tolksed = Ingen utbildning för teletalstolkar Teletal 020-22 11 44

Ökad användning År 2003 4148 samtal på hela året År 2017 2500-3000 samtal per månad Teletal 020-22 11 44

Teletal 020-22 11 44 Trepartssamtal Kostnadsfritt Rikstäckande Ingen förbokning Ingen remiss Tillgängligt för alla Drivs sedan maj 2010 av Riksfärdtjänsten Sverige AB Teletal 020-22 11 44

Teletals informationsfilm Teletals informationsfilm www.teletal.se Teletal 020-22 11 44

Kontakta mig Har ni frågor eller funderingar Jag hjälper gärna till Jessica Norström Ansvarig för tjänsten Teletal Riksfärdtjänsten Sverige AB 016-15 05 61 info@teletal.se Teletal 020-22 11 44