​ Resultat filmtest Frödinge 1. Helhetsintryck Frödinge Ostkaka Mellanmål Frödinge Ostkaka Ericksons Frödinge Ostkaka Sellstroms Frödinge Kladdkaka Ekströms.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Orkla Foods Sverige AB Malmö september 2014 Filmtester Frödinge, Risifrutti, Paulúns, Grandiosa och Ekströms.
Advertisements

MÅNADSRAPPORT JUNI 2013 VISITSWEDEN - SVERIGE. NYCKELTAL OCH PUBLICITET ÖVER TID Nyckeltal Juni 2013 Jan- Juni 2013 Juni 2012*** Antal bedömda artiklar.
Orkla Foods Sverige AB Malmö september 2014 Filmtest Ekströms.
Metod Mätning 1 Kampanj: vecka Mätning: vecka Mätning 2 Kampanj: vecka Mätning: vecka Undersökningens målgrupp.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Rapport – medborgarpanel 2
Solna stad Skolundersökning 2015
PRV – upphovsrättsundersökning 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Grafisk profil.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Erfarenhetsutbyte 25 november
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Besöksnäringens Konjunkturbarometer
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Personalstatistik delår 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Övning Tid: Ca 40 minuter Reklamkurragömma.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Arbetsmiljön FB-kvalitet hösten 2018 Tage Johansson
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Det kommunala varumärket Hur attraktiv är din kommun?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Presentationens avskrift:

​ Resultat filmtest Frödinge 1

Helhetsintryck Frödinge Ostkaka Mellanmål Frödinge Ostkaka Ericksons Frödinge Ostkaka Sellstroms Frödinge Kladdkaka Ekströms Mjölkchokla dmousse Ekströms VaniljsåsSnitt Ganska/Mycket negativt2%4%11%6%9%3%12% Ganska/Mycket positivt59%61%57% 55%71%49% Medelvärde3,683,73,553,593,553,833,44 Helhetsintryck 2 Samtliga Frödinge-filmer är omtyckta med ett helhetsintryck som ligger på Orklas referens eller över (Mellanmål och Ericksons). Något fler är negativa till Sellstroms, men fortfarande få. Mellanmål är omtyckt av en bred målgrupp, fler positiva bland heavy-user. Ericksons och Sellstroms är mer omtyckta bland befintliga Frödinge-köpare, men i övrigt lika omtyckt i delmålgrupper. Kladdkaka-filmen är mer omtyckt bland heavy-buyers i kategorin och befintliga Frödinge-köpare. Tendens till stigande helhetsintryck bland de som sett Ericksons respektive Sellstroms på TV, vilket är positivt.

Unikitet Frödinge Ostkaka Mellanmål Frödinge Ostkaka Ericksons Frödinge Ostkaka Sellstroms Frödinge Kladdkaka Ekströms Mjölkchokl admousse Ekströms Vaniljsås Orkla snitt Inte särskilt/Inte alls unik29%25%29%36% 35%39% Delvis/Helt unik26%32%33%26%19%22%23% Medelvärde2,832,972,742,682,712,69 Unikitet 3 Samtliga fyra Frödinge-filmer har en god unikitet, dvs förmåga att särskilja sig mot annan reklam, enligt målgruppen. Resultaten ligger på Orklas referensvärden med tendens till högre värden. Fler av männen och heavy users tycker mellanmålsfilmen är unik. Fler av heavy users och befintliga Frödinge-ostkakeköpare tycker Ericksons och Kladdkaka-filmen är unik medan fler av de äldre och flerpersonshushushåll och befintliga Frödinge ostkake-köpare tycker Sellstroms är unik.

Påverkan köpintresse Frödinge Ostkaka Mellanmål Frödinge Ostkaka Ericksons Frödinge Ostkaka Sellstroms Frödinge Kladdkaka Ekströms Mjölkchokl admousse Ekströms Vaniljsås Orkla snitt Ganska/Mycket mindre intresserad3%6%7%10%7%4%12% Ganska/Mycket mer intresserad42%26%32%41%43%47%29% Medelvärde3,443,213,273,353,393,493,16 Påverkan köpintresse 4 Både Mellanmål och Kladdkaka-filmerna har en väldigt god inverkan på köpintresset för respektive produkt, över Orklas snitt. Än fler blir mer köpintresserade av Mellanmål bland de yngre (54%) och heavy-users (52%). Kladdkaka är det fler som blir köpintresserade bland heavy- buyers (65%) och befintliga Frödinge-dessertproduktköpare (55%). Fler av befintliga Frödinge ostkake-köpare blir köpintresserade av både Ericksons och Sellstroms medan Sellstroms också växer med antalet gånger man sett den på TV, vilket är särskilt positivt.

Samtliga filmer kommunicerar convenience och smak, det förra särskilt än mer i mellanmålsfilmen och kladdkakefilmen. Målgruppen tycker också att alla fyra filmer kommunicerar varumärket passar för goda stunder, tar tillvara på småländsk tradition samt är genuint med hög kvalitet. Råvaror, generöst, omtänksamt respektive prisvärt kommuniceras i mindre omfattning. Kommunikation varumärke 5

Tack! 6