Vad är storyn bakom brandet? ▪Oatly är en svensk tillverkare av havre baserad mat och dryck ▪Idén till Oatly föddes i slutet av 1980-talet. 2001 lanserades.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
• Religionsvetare/Filosof • Forskare inom cyberreligion • Föreläsare/Debattör (etik.blogspot.com) • Distansstrategiskt ansvarig – Högskolan Dalarna Jan.
Advertisements

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Digital presentation AUDI Storlek 160 x 140 x 5 mm. Egen design och tryck på fram och baksidan.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Vad är feedback? Vad ska jag tänka på för att feedback ska bidra till studentens lärande?
En presentation om test utifrån ett projektledarperspektiv
En crowdsourcad design och reklambyrå
Webb 2.0 för företag – med fokus på wiki’s Rickard Hansson, VD Mindroute Sofware AB.
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Forskning som påverkar vår fritid – exempel från informationstekniken Kristina Höök, Professor SU.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”
Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Motorförarnas Helnykterhetsförbund ”Inget Extra Liv” En kampanjfilm.
ROLF BECKMAN 9/ INTEGRATION FN: The goal of social integration is to create “a more stable, safe and just society for all”, in which every individual,
Grafisk profil.
Kostcirkeln del - 3 Mjölk och ost
De Nordiska konsumenternas attityder till socker och sötningsmedel Resultaten baseras på intervjuer genomförda av The Nielsen Company. Nordisk Market*Monitor.
4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
”Hållbar affärsutveckling i ett helhetsperspektiv ” PurNet 24 maj 2011 Thomas Bergmark
Att bygga ett varumärke med själ och hjärta Viktor Sylvan
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Marknadskommunikation och mediaval
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Skriv in processens namn här Skriv in produktens och företagets namn här.
Deliveries by train All photos: Jonas Jernberg. In our ambition to find the best solutions for the enviroment We are certified by ISO and FSC. We.
Yrken inom Datorteknik
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Sociala innovationer, samhällsentreprenörskap & civilsamhället Hannah Ohm Fredagsakademin, 27/
Examensarbete Hur gör man?.
Stoicism: En filosofi för svåra tider
Quality, service-dominant logic and many-to-many marketing Evert Gummesson (2008) Grupp D1 Per Nilsson, Simon Skott och Joakim Wik 722G60, Strategier och.
Mathematics 1 /Matematik 1 Lesson 5 – experimental data and their models Lektion5 – experimentell data och deras modeller.
Licensiering på sociala medier. Skäliga avtalsvillkor? Är villkoren för användare på de sociala medierna skäliga?
GIP Gotland Interactive Park Culture and Business.
ÅTERVINNING ÅTERVINNER DU?.
Lässtrategier. 1. Före läsningen- strategier 1.1 Sätt upp mål med läsningen.
Demokrati Representativ demokrati – rösträtt, val som höjdpunkt. Deliberativ demokrati – kommunikativa processer, kollektiv beslutfattning.
INLÄGG FÖR SOCIALA MEDIER SHAREWEAR. 1.INSTAGRAM 2.FACEBOOK 3.TWITTER INNEHÅLL.
Inkluderar även viktiga youtube-klipp på bloggen:
Buckminster Johan Ekblad Johan Ekblad
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Flåm.
RETORIK Att förbereda ett tal. Intellectio – analys av talsituationen SYFTE: Varför ska du tala och hur vill du att lyssnarna ska reagera? ÄMNE: Vad ska.
UNESCOS MÅL FÖR HÅLLBAR UTVECKLING & UTBILDNING 2030 Kristiina Volmari, Utbildningsstyrelsen 18 januari 2016.
Grafisk kommunikation
V39, 2016: Veckobrev för förskoleklasserna
“Counter-marketing” vad finns det för evidens
Kommunikation.
Preparerat V45 BE Gå vidare genom att klicka på musen ! ® BrucElvis.
Grafisk profil.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Kommunikation och social förändring Ht 2010
Som ni kanske förstår så är det inte så jävla lätt att hitta en bild som passar på varje veckonummer. Så det fick helt enkelt bara bli så här ! BE Gå vidare.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
Practice and challenges in involving fathers
Snapchat – the fastest way to share a moment Ungas medievanor
Två konstnär Rembrandt van Rijn och Jonas Åkesson
Grafisk profil.
Ett samarbetsprojekt mellan
PowerPointmall för ”vetenskaplig poster” – rubrik med teckensnitt Mundo Sans eller Arial i regular 80 pt Författarens för – och efternamn 28pt regular.
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Lanpro Internetwork AB
Bubblan i Bibblan Bibliotopia 2019 Robert Hagström Enhetschef Bibliotek och Bubblan samt Folkhälsostrateg.
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
Packaging that makes life easier!
Welcome to IMA – International Management Assistants
It all starts with a good teacher
Presentationens avskrift:

Vad är storyn bakom brandet? ▪Oatly är en svensk tillverkare av havre baserad mat och dryck ▪Idén till Oatly föddes i slutet av 1980-talet lanserades varumärket Oatly bytte företaget namn till Oatly AB. ▪Litet företag med stor ambitioner ▪Hållbarhet och hälsa ▪De bryr sej om planeten. Att byta från komjölk till havremjölk minskar växthuseffekten med 69%

VAD ALLT HITTAR DU? ▪Hemsida ▪Videon ▪Instagram ▪Twitter ▪Förpackningar ▪Reklambyrå som gjort Oatlys rebranding + kampanjer ( ) ▪Kampnajer (t.ex. )

VAD ALLT HITTAR DU?

▪OATLYS REBRANDING (2014) ▪FORSMAN&BODENFORS (F&B) “The only problem is that their media budget is, to put it mildly, limited. Which is why we decided to treat the packaging as Oatlys main media channel, as an advertising space in itself.”

VILKET ÄR BUDSKAPET SOM FÖRMEDLAS AV ALLT DET MATERIAL DU HITTAR? ▪Hälsosamt och ”ekologiskt” intryck ▪Allt förmedlas på ett roligt sätt ▪Starkt budskap ▪Personligt ▪Mjölk är dåligt - drick havremjölk istället

VILKA KÄNSLOR OCH BEGÄR VÄCKER BRANDET? ▪Målgrupp: unga vuxna, tjejer? ▪JÄTTE FINA FÖRPACKNINGAR (vill rama in dem och hänga upp på väggen) ▪Underhållande ▪Väldigt svensk design ▪Skeptisk (de försöker övertala mej att mjölk är dåligt :’( ) ▪Dyrt ▪Oboy begär