Dagordning 1.Information om föräldragrupper 2.Grundregler 3.Träningar: träningsidé, upplägg, och närvaroregel 4.Matchspel: allmänt, kallelser och uttagning 5.Tillsättning av roller i föräldragrupp 6.Övrigt
1. Roller i föräldragrupp
1. Roller i föräldragrupp (info) Manager (Jens) Huvudtränare (Daniel) Tränare (Andreas, Daniel, Fredrik, Mark, Niclas och Jens) Lagledare (vakant) Materialansvarig (Niclas) Kassör (vakant) Caféansvarig (vakant) Sponsoransvarig (vakant) Webb/informationsansvarig (vakant) Cupansvarig (vakant) Sverigelottansvarig (vakant) Vi tillsätter de vakanta rollerna mot slutet av mötet
2. Grundregler Dessa regler gäller för såväl match som träning och ska tillämpas av ledare, föräldrar och spelare. Grundregler: Nolltolerans mot mobbning (”jag vill inte spela med honom”) Vi tolererar INGA dåliga kommentarer om varandra ledare/spelare Vi visar respekt för varandra (spelare/tränare/föräldrar) Vi toppar inte laget i matchsituation Vi försöker rotera positioner inom laget
3. Träningsidé Utvecklingsmål 1: alla spelare ska känna sig trygga på alla positioner Nöta teknik, skott och passningar Rotera positioner -> spelförståelse Utvecklingsmål 2: Alla ska känna sig delaktiga Små grupper Individuell anpassning vid behov Känsliga för övningar med utslagning (ex. Olof Mellberg vs. straffar)
3. Träningsupplägg 2 pass i veckan (mån 18-19; ons 17-18:30 inkl målvakt) - (ev ett löppass med inslag av fys.) Träningsinnehåll - 4 moment: Teknik, passning, skott och spelförståelse - Alla moment tränas i flera steg på en skala från: ”enskilt utan stress” ”matchliknande situationer” - Spelförståelse byggs genom matchliknande övningar och rotation av positioner Målvaktsträning varje onsdag. Alla som vill (helst alla i truppen) får delta. Träningsupplägg: - Uppvärmning ”temaövningar” (teknik/pass/skott) - Spel
3. Närvaroregel Om man inte närvarat på 4 träningar innan match kan man inte räkna med att bli kallad till matchen. Ingen kallelse till träningar.
4. Matchspel - allmänt St Erikscupen (19/4 till 14/6; 15/8 till 27/9). 1.Grundregeln är att alla spelare kallas till match varje omgång (via Sportnik). 2.Vi har anmält 2 lag. Lagindelning: Svår- och medel. 3.En grundstomme med spelare som spelar sina flesta matcher i svår respektive medellag baserat på kunskapsnivå. Dessa grupper är INTE fasta grupper, dvs. vi ska INTE skapa en känsla av A och B-lag.
4. Matchspel- kallelser 1.Skickas ut via Sportnik minst 5 dagar innan match. (Påminnelse en dag innan senast svar skall ha kommit in.) 2.OSA 3 dagar innan match för att vi ska kunna kalla in reserver. 3.OBS! Om spelare som inte svarat i tid på kallelsen ändå dyker upp till matchsamlingen så har vi rätt att neka spelare speltid om laget är fullt (=antalet som kallades i första kallelsen).
4. Matchspel - uttagning 1.12 spelare att kallas in till varje match, dock så är ca 10 ett mer optimalt antal. 2.Om färre än 10 spelare har tackat ja så kallas reserver in för att fylla upp till Uppställning (2 backar, 3 mittfältare och 1 anfallare). Alla roteras på alla positioner.
5. Tillsättning av roller Manager (Jens) Huvudtränare (Daniel) Tränare (Andreas, Daniel, Fredrik, Mark, Niclas och Jens) Lagledare (vakant) Materialansvarig (Niclas) Kassör (vakant) Caféansvarig (vakant) Sponsoransvarig (vakant) Webb/informationsansvarig (vakant) Cupansvarig (vakant) Sverigelottansvarig (vakant) Vi tillsätter de vakanta rollerna mot slutet av mötet
6. Övrigt Beslut som ska genomföras: Lagkassa, ska täcka resor, eventuella kläder, mm. Förslag 200 kr. Falu sommarcup Vikingacupen: Sverigelotten (se bifogat brev + info i länk): n n Fotografering 25:e april Diskussionspunkter: Fotbollsresa Fotbollsläger