Kärra KIF P04 Föräldramöte
Agenda Året som gått Laget, antal spelare Seriespel 2014 Träningsupplägg Föräldrarepresentant Lotteriansvariga Cuper Övrigt
Året som gått 2013 Hur har det generellt upplevts? - Som helhet positivt ! 5-manna till 7-manna - Stort steg för pojkarna, vilket kommer innebära lite förvirring i början. Men vi skall jobba mkt på positionsspel & spelförståelse. Vad kan göras bättre? - Vi tränare skall bygga upp rutiner kring tex samlingar/uppvärmning inför matcher. Dels så finns önskemål om att nya upplägg på hemsidan skall aviseras direkt till mobil/mail för att underlätta för föräldrar om nyheter/ändringar. Spelade Cuper-2013 –Onsala Cup –Ica Skona Cup –Minilirar Cup –Qviding Cup
Laget Ca 43 stycken (Varav ca 33 betalt medlemsavgiften) -8 bortfall ( Baserat på 2 års period ) -3 nya Ledare: -Robert D, Robert L, Martin A, Eddie CS, Niklas, Henrik, Patrik, Fredrik
Seriespel lag i Gbg serien – onsdagar, fasta dagar 1 lag i Ale serien – helger, Kan variera – mkt viktigt att kolla hemsidan. Alla spelare skall få spela med varandra Uttagning sker inför varje ny match, baseras på träningsnärvaro – Vi kommer att ta ut spelare inför varje ny match, detta kommer läggas upp på hemsidan. Man hör av sig om man INTE kan närvara, helst så snabbt som möjligt, så att vi kan ta in nästa kille på tur. Tanken är att till hemmamatcher skall vi byta om i klubbhuset & till bortamatcher så samlas vi på parkeringen för gemensam avfärd/samåkning. Självklart kan man åka direkt, mer info kommer! Ps, är inte medlemsavgiften betald så tas man inte ut till cup eller seriespel! Märker man att sonen inte tas ut fast man betalt avgift & har god träningsnärvaro, så hör av er! Det kan vara så att man betalt, fast kansliet kan inte urskilja från vem & för vilken grabb/tjej….
Träning (Coerver) 2014 Koncentrera oss på: -Bollbehandling -Teknik -Koordination -Spelförståelse -Allmän utveckling som lag & individuellt -Höja lägstanivån -Vi kommer att fortsätta träna 2 gånger i veckan. Enda skillnaden är att i April så kommer vi träna 15 minuter extra dvs 18:30-19:45. From Maj 18:30-20:00
Coerver Coaching
Föräldra-rep info Maria Hellström & Ingela Andersson Aktiviteter Café (Gula boden) v16 + v37 Påsken –Lotteriet KKIF dagen Lista på fördelning på vad som skall göras av vem, finnes på hemsidan – Dokument – Aktiviteter Om vi hjälps åt så kommer det att förenkla/gynna alla! Lagkassa-Monica – 10395:- Har sparats in.
Lotteriansvarig Mathilda R och Jessica Hansson Vad får man som lag & individ för tex försäljning utav lotter – Alla som säljer lotter får in pengar på sitt ”personliga” konto, för mer info gällande summa hör av er till Mathilda! Dessa pengar kan användas till klubbshop alternativt betala cup avgifter… Klubben har 5 obligatoriska säljaktiviteter/år. 2 omgångar med Sverige lotter, 2 med Idrottsrabatten och 1 med Bingolottos Julkalender. Förtjänsten av dessa delas mellan klubben och spelarens lagkonto. Spelaren kan använda dessa pengar till att handla i klubbshopen, betala läger/cupper eller till inköp av idrottsartiklar. Ok att fortsätta som lotteri ansvarig
Cuper Aktiviteter 2014 AprilMajJuniJuliAugSeptOktNov Hovås Billdal Påsk-cup 18/4 2 Lag Göteborgs cup 29/5-1/6? 2 Lag Varbergs sommar- cup Lag ICA Skona Cup Lag Borås Arena Cup 4-5 Okt. 2 Lag Wilhelm F Minnes cup 19 Okt. 2 Lag Spelad cup: Ytterby Cup 29 Mars (2 Lag)
Varbergscupen juni med övernattning Alla är välkomna ! Vi har anmält 3 lag Kostnad ca 900/spelare (Minus ev. uttag/subvention från lagkassan, får ta beslut om detta under våren) – Klubben betalar cup avgiften, resterande 900 är för kost/logi… Anmälan utav intresse sker i Gästboken - Viktigt att man bara anmäler sig ifall man vet att man kan följa med, dels att medlem avgiften är betald! Datum för inbetalning utav avgift kommer under April Månad Missad betalning räknas som att man inte skall med! – Vi kan/kommer tyvärr inte efterhands konstruera!
Övrigt Gällande Varberg cup: Vi vet att det med säkerhet finns killar som är oroliga att övernatta. Vi har funderingar på att ha en ”träning” i övernattning i klubbhuset, som man kan kombinera med fotbollträning på morgonen.. Vi återkommer så snart vi vet hur många som anmält intresse till Varberg Cup! Stort tack till er alla föräldrar som kom på föräldramötet!!