Fotboll. ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Föräldramöte P05 6 september 2012.
Advertisements

Sköndals IK P02:1 arrangerar för sista gången på 7-manna den populära och eftertraktade P02 Mästerskapen ( Östermalms IP i Stockholm 26/10-27/
F96 ÅBK 2008 Föräldrarmöte 10 Februari. Träningar 2008 & X-tra laget  Visa Spelaravtalet! 2 träningar i veckan och 1 x-tra träning varannan vecka. Inga.
Välkomna till Jämtland-Härjedalens Ishockeyförbunds 1:a Ordförandekonferens Dag: 5 november 2014 Plats:Östersunds Arena, teorisalen, Arenavägen 27 Tid:
Planera ett Event 30-år-fest.
Föräldramöte Gefle IF P-01
Vallens IF F Agenda Försäsongsträning 2011 ZOOKS - Niklas från ZOOKS presenterar en möjlighet för F98. Cuper Coop Extra Cup Kickoff - Aros.
P05 Vinterserie/Talvisarja Matchprogram – Lagens ansvarsområden Otteluohjelma – Joukkueiden vastuualueet.
Bollnäs Fotboll pojkar-04 Säsongen Kvällens innehåll Kommande säsong – träningstider och match Cupspelande Medlemsavgift Möjlighet till bättre ekonomi.
Extra pengar till lagkassorna. Information till alla ledare i IF Lödde. Hej alla ledare i IF Lödde. Vi i styrelsen har under åren sett att det finns ett.
Föräldramöte Ytterby IS F Välkomna till Ytterby IS Ytterby IS bildades den 1947 och är Kungälvs största fotbollsförening, med verksamhet.
Varmt välkomna. Dagens agenda. Presentation. Tränare. Träningstider vår/höst Träningsdag 2/4. S:T Erikscupen. Globen Cup. Mäklarhuset Cup. Naturstädning.
Välkomna - Medlemsavgifter/försäkring - Vad tycker föräldrarna? - Vårläger – Föräldrakväll - Visingsölägret Utomhusträningen - Sammandrag – Landslagets.
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy 15 Oktober 2015.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
Prag 7 – 14 juli Truppen & Cupen Totalt 31 st spelare fördelade på två lag – 25 st 96:or och 97:or – 6 st 98:or – 17 st medföljande ledare och “gröna-vita.
Säsongs upptakt.  Vi spelar I Div.2(näst högsta serien )  Vi spelar totalt 18 matcher, planerad serie start V. 15 eller 17.  Lagen i Serien ◦ Boo FF.
Vi som leder laget Victor StåhlPappa till Jonathan (09) Peter Sommarström Pappa till Charlie (09)
SK Iron Fotboll 2011 Agenda Status lagen Träningstider/planer Matchplacering/Matchvärdar Bidragsansökningar/Vimplar Idrottslyftet SISU-bidragspoäng Utbildningar.
2010 Bertil Stivén
Välkommen till Sundsvall City IBC Träningstider P/F07 Tisdagar kl – i Hedbergskas gymnastikhall Medlems- och träningsavgift säsongen 2013/2014.
29 november Dagordning – Lunch – Välkommen Kristina Fritz – Styrande dokument Leif Kedén – Fika.
Välkommen till information om 18 maj Dagordning Information om IF Haga Ledare till F06 och P06 Utbildning av nya ledare.
Välkomna till P-00 föräldramöte 24 januari. Träningar Start den 17 januari. Start den 17 januari. Vecka 4-8 tränar vi inomhus på Nyvång kl. 10:00-11:00.
Sandviks IK Föräldramöte F08/ Agenda Laget Träningar Match 4/9 Cup ”Tjejsistan” Kommande säsong Föräldragrupp Fika vid matcher Kiosk och bollkalle.
Lådan innehåller följande: Lyxgrillare800 gr Chorizo400 gr Salsiccia270 gr Kalasgrillare420 gr Sommargrillare560 gr SOMMARGRILL - LÅDA 2015 Sommar och.
Föräldramöte P
Årets barn- och ungdomsförening 2017 (((
FÖRÄLDRAMÖTE UNITED F07.
Säsong 2017 Föräldrainformation
Föräldramöte P Välkomna!.
Välkomna till Kungsbacka Hockey Academy Cup 2017
Ny lott! Dubblerad vinstchans! Extra skrapruta!
VÄLKOMNA TILL OV helsingborg
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag
Föräldramöte F 04 ”After season 2016”.
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy
Årets ”mysigaste” tävling Sista utetävlingen för säsongen
FÖRÄLDRAMÖTE Säsongen 2015
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Årets barn- och ungdomsförening 2017 (((
Fotbollsskola 2017.
Föräldramöte IKKP Dagordning för mötet: 1: Välkommen till kaffe å kaka. 2: Kort genomgång av föregående säsong 2012 och inomhus 12/13. Stämning.
3 september Moraspelen 2011 Anmälan:
Vänerns Pärla Cup Vänerns Pärla Cup 2017.
Föräldramöte IK Franke P
KIF dagen 13 maj F 08/09 har ansvaret för chokladhjulet
Arbetsgrupper Sammandragsgrupper 3/6 och 17/9
KIF dagen Lördagen den 13 maj kl på Inlag Lotteri med fina priser, uppblåsbar rutschkana, chokladhjul, lekar, café, loppis fotbollskor och.
Välkomna till 2016 års upplaga av:
S:t Georg S:t Georg Kristianstad Scoutkår Kristianstad Scoutkår
P06 Föräldramöte
VÄLKOMNA på AIF:s årsfest!
Föräldramöte Vaksala flickor -09 svart
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Föräldramöte Skara HF F06.
Hej!!! Spelarutbildning för P 04.
Föräldramöte USFF F04.
BÅLSTA IF F01 POLICY och TRIVSELREGLER
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Fritidsaktiviteter för personer med funktionsnedsättning
Himlacupen maj 2018.
Agenda Ledare och truppen Samarbete med P08
Påskacupen Långfredagen den 18 april 2014 på Borgeby IP
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Extra pengar till lagkassorna
KM-fest på Finaldagen av KM Lördagen den 10:e november
Föräldramöte P
Sammandrag Värdförening
Presentationens avskrift:

Fotboll

ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet

FESTDAG OCH PLATS Lördagen den 17 september Älta IP Stavans BP Målsättning: få så många som möjligt att tillbringa dagen på IP och avsluta med en gemensam manifestation

EKONOMI Självbärande Målsättning att få ett överskott Överskottet går oavkortat till ungdomssektionen

MATCHER DEN 17 SEP mannamatcher på 4 planer på IP – mannamatcher på 2 planer på IP – st 11-mannamatcher på Stavan Fullständigt matchprogram kommer senare från kansliet

PROGRAMPUNKTER PÅ GRUSPLANEN Försäljning: - Cafeteria korv och hamburgare etc - Tävlingar (skjuta hårt och precist) - Hoppborgar etc - Lotterier Musikscen: -Lokala artister -Talangtävling ungdomar -Festtal och intervjuer

PROGRAMPUNKTER PÅ GRÄSPLANEN Ungdomsmatcher dagen lång till Happenings: - Stockholms största lagfoto. Alla ungdomslag samlas på innerplan - Godisregn - Fallskärmshoppare landar - Ungdomslagen skickar upp 70 thailändska rislyktor i skyn

KVÄLLSPROGRAM Jubileumsbuffé serveras kl Underhållning (förslag) –Film för de yngre –Film för ungdomarna –Kasperteater –Kareoke –TV-spelsrum –Musik och underhållning för de vuxna –70 st rislyktor tänds av ungdomarna

JUBILEUMSBUFFÉ Vuxna: Helgrillade vildsvin och lamm och lax Barn: Grillade kycklingklubbor Sallader, tillbehör, bröd och kaffe ingår Öl och vin serveras till låga priser i baren Dryck till barn ingår Priser –Seniorer (f -1920) gratis –Vuxna (f ) 180 kr –Ungdomar (f ) 90 kr –Barn (f ) gratis –Familjebiljett (2 vuxna+2 barn) 450 kr

BILJETTFÖRSÄLJNING TILL KVÄLLSFESTEN Försäljning sker via lagen –Målsättning: 25 biljetter per lag –Måldatum: fredagen den 17 juni Försäljningspremier till lagkassa –40 kr/vuxenbiljett –20 kr/ungdomsbiljett –100 kr/familjepaket Alla lag säljer biljetter genom att informera samtliga familjer och anmäla namn på intresserade via Älta IF hemsida. Uppmaning till inbetalning skickas ut till alla via kansliet. Sista betalningsdatum 30 juni. I oktober redovisas hur mycket pengar som går till respektive lagkassa och till ungdomssektionen som helhet.

MARKNADSFÖRING Kontakt med kommunen Nacka/Värmdöposten och Mitt i Nacka Logotyp Älta 70 år Banderoller och viss annonsering T-shirts och pikétröjor Kontakt Stockholms FF

STYRGRUPP Håkan Jansson Håkan Alpstig Christof Borgström Staffan Gustavsson Lino Di Guido Krister Sundberg

ÖVERGRIPANDE ANSVAR FÖR ARBETSGRUPPER Programmet – Håkan och Håkan Marknad och Försäljning – Lino och Krister Festen – Christof och Staffan Budgeten - Krister

ARBETSGRUPPER GRUSPLANEN Försäljning Aktiviteter Musikscen

ARBETSGRUPPER KVÄLLEN Rekrytering av ansvariga för: –Matgruppen (6-10 pers) –Grillgruppen (2-3 per) –Baren (4-6 pers) –Dukningsgruppen (4 pers) –Tältgruppen (4-6 pers) –Städgruppen söndag (4-6 pers) –Underhållningsgruppen barn (4-6 pers)

VARJE LAG ANSVARAR FÖR: Utse en info-ansvarig för varje lag (ex. F98) Informera vidare till ledare och föräldrar i era lag om: - jubileumsprogrammet den 17 sep - att alla bokar den 17 sep för firandet - kalla alla spelare till IP den 17 sep - sälja och redovisa buffébiljetter Ansvarsområden fördelas senare till varje lag Arbetsfördelning sköts inom varje lag Registrering av antal gäster till kvällsfesten görs av lagets info-ansvarig