Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

TELEFON TEAM. Bygg din Prospect och Customerlist Framgång blir ofta resultatet av att förberedelse och tillfälligheter möts. Välj de som är beredda, de.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "TELEFON TEAM. Bygg din Prospect och Customerlist Framgång blir ofta resultatet av att förberedelse och tillfälligheter möts. Välj de som är beredda, de."— Presentationens avskrift:

1 TELEFON TEAM

2 Bygg din Prospect och Customerlist Framgång blir ofta resultatet av att förberedelse och tillfälligheter möts. Välj de som är beredda, de som har en positiv attityd, de som är respekterade och ambitiösa, de som är på din egen nivå eller däröver. En person som redan är framgångsrik, ser mycket snabbare de möjligheter som finns till ytterligare och mer framgång. Och kom ihåg – Du gör dem en tjänst och inte tvärtom. Försäkra dig om att inte ha förutfattade meningar om folk, speciellt inte de som redan är framgångsrika! När du tänker - ”Nej, de är nog inte intresserade”, då har du redan dömt ut dem, och dessutom berövat dem deras största möjlighet till framgång som det här landet kan erbjuda. Ge dem friheten att själva bestämma, så kan de aldrig säga att de inte fick chansen. Många kommer att tacka dig så länge du lever! Att ha förutfattade meningar och åsikter om folk kan kosta dig en förmögenhet, räkna gärna på vad du förlorar om du låter bli att ringa någon som kunde ha blivit Platina!

3 STEG 1: Börja bearbeta följande människor i din omgivning: Vänner, Grannar, Släktingar Föreningsbekanta, Arbetskamrater, Vänner från det förflutna Julkortlistan, Skolkamrater (se skolkataloger) AAlla du ser upp till (även om du inte känner dem – de vill också tjäna pengar) Kontakter i din mobiltelefon, Ditt E-postregister: Outlook – Yahoo – Gmail – FaceBook – Stay friends – Twitter Lättast är att börja med att lista olika underkategorier för varje grupp (t.ex. olika föreningar som du är/har varit aktiv inom). Börja sedan ringa så snart du har lärt dig att invitera praktiskt tillsammans med din sponsor. Besök närmaste Phoneteam och Team meeting för mer information om hur du bäst inviterar. Kom ihåg Ju mer trovärdighet en person har, desto större är potentialen för deras verksamhet att växa snabbt.

4 STEG 2 - Vilka känner du mer? Utöka din lista, du känner mycket fler människor än du tror. Så länge du överhuvudtaget känner några andra människor – så känner du människor med behov. Behov ger möjligheter, och möjligheter ger pengar. För att utöka din lista, fråga dig själv: Vilka känner jag som ……….? Jag respekterar och ser upp till Verkligen bryr sig om andra människor Är aktiva föreningsmänniskor Andra alltid tycks gilla Ger personlig rådgivning, tex. läkare, advokater osv. Är duktiga i idrott Är aktiva i olika grupperingar eller organisationer Arbeta med undervisning, tex. skola, studiecirklar, affärer Har mycket kontakt med allmänheten, tex. poliser, brandmän, post, kommun Är arbetsledare, förman, konsult eller tränare Vill ha ur mer av livet Är ambitiösa, framåt och alltid ”på gång”w Är en utpräglad ledartyp Har barn som just börjat skolan eller gymnasiet Har barn med speciella talanger som behöver utvecklas Vill vara ett gott föredöme för sina barn och andra Har ett eget företag Har ett arbete som ställer väldigt höga krav Strävar efter frihet

5 Leta efter ett nytt arbete eller som nyligen fått ett nytt arbete Har svårt att avancera på sitt arbete Har talang, men svårt att få fram den Är försäljare eller som nyligen börjat sälja Lever på sin kreativitet, tex. artist, konstnär, grafiker, reklamare, musiker Aldrig har lyckats ”starta eget” eller som nyligen avslutat sin utbildning Går på gymnasiet, högskola eller som nyligen avslutat sin utbildning Är nygift eller nyligen blivit sambo Hjälp andra att bli framgångsrika! Utveckla deras talanger! Förverkliga deras drömmar! Detta är ett naturligt mänskligt drag. Eftersom du själv fått del av dessa fantastiska produkter och affärs möjlighet, blir det omöjligt att hålla detta för sig själv. Alla vill dela med sig. Vill du själv bli större och bättre – Börja med att dela med dig till andra. De kommer att tacka dig! STEG 2 - Vilka känner du mer?

6 Vilka känner jag som: Arbetar i räddningstjänsten Äger campingen där vi brukar semestra Har macken där vi köper bensin och servar bilen Säljer kläder till min fru Förestår dagis där vi lämnar barnen Delar ut posten eller paketen Äger kiosken där vi brukar handla Kör glassbilen i kvarteret Har guldsmedsbutiken i stan Arbetar på resebyrån Arbetar på lokaltidnigen.

7 Jag känner någon som är: Sjuksköterska Golfspelare Brandman Godisförsäljare Konstnär Pilot Bankman Förläggare Socialarbetare Murare Bagare Verkstadsmekaniker Fastighetsmäklare Grävmaskinist Flygtrafikledare Trycksaktförsäljare Butikschef Journalist Danslärare Sågverksarbetare Telereparatör Servitris – servitör Skådespelare Antikhandlare Revisor Fotvårdare Elektriker Tandhygienist Hotellpersonal Jurist Pizzabagare TV/teknik-handlare Arbetsförmedlare Student Väktare Sekreterare Målare Skogsarbetare Flygvärdinna Sömmerska Laboratorieassistent Racerförare Tryckare Bibliotekarie Konduktör Busschaufför Simlärare Butiksägare Biluthyrare Taxichaufför Gyminstruktör Verkstadsingenjör Lärare Möbelhandlare Lantmätare Byggnadsarbetare Kiropraktiker Auktionsförrättare Rörmakare Skomakare Nämndeman Fotograf Järnhandlare Veterinär Äger städfirma Modell Polis Kranförare Musiklärare Snickare Lärare Bilmekaniker Ridinstruktör Restaurangägare Pappersarbetare Kontorschef Dietist Lastbilschaufför Missionär Professionell idrottare Bryggeriarbetare Dörrvakt Försäkringsagent Fotbollspelare Bokförsäljare Gympaledare Forskningstekniker Fiskare Statistiker Civilingenjör Maskinförare Optiker Arkitekt Psykolog Domare Tolk Glasmästare Videouthyrare Kampsportsinstruktör Jordbrukare Trädgårdsanläggare Butikskonsulent Säljare Demonstratris (i butik) Fritidspedagog Barnskötare Dagisfröken Slaktare Butiksanställd Konditor Bagare Tågförare Båtsman Tullare Ekonom Sjöman Kontorist Politiskt aktiv

8 Som är/har varit vår: Brevbärare Barnvakt Tandläkare Husläkare Florist Advokat Försäkringsagent Revisor / deklarationshjälp Apotekare Veterinär Bankkontakt Som sålde… till oss Huset Bilen / däcken Musikinstrument Fiskeutrustning Sportutrustning Tv / video / stereo Kläder / skor Vigselringar Glasögon / kontaktlinser Dammsugaren Båten Husvagnen Cykeln Möbler Skrivmaskin / räknare Dator Köksredskap Gräsklippare Resväskor Smink Tupperware Mattor Släktingar: Föräldrar Mor – och farsföräldrar Syskon Farbröder och fastrar Morbröder och mostrar Kusiner Nästkusiner

9 Bor granne / tvärs över gatan Är vår frisör Som undervisar barnen i skolan Var vår bestman på bröllopet Var vår bröllopsfotograf Är körledare i kyrkan Är barnvaktens föräldrar Är min jakt / fiskekamrat Var mina lumparkompisar Ritade huset vi bor i Är våra idrottskompisar Vi brukar semestra med Är föreståndare i vår butik Är min eller min make / makas chef (eller varit) Är våra arbetskamrater (eller har varit) Var min eller min make / makas lärare eller rektor Reparerade vår TV Vänner vi går på bio eller teater med Installerade vår dator eller telefon Undervisade i studiecirkeln Brukade köra taxi Målade vårt hus Har den zoologiska butiken Reparerade vårt kylskåp Äger vår lägenhet eller bostadsrätt Som är med i Rotary eller Lions Som spelade bridge med oss Är med i samma bokklubb som oss Är vår fritids- dagispersonal Är föräldrar till våra barns kamrater Är pastor eller ledare i vår församling Brukar sy gardiner eller kläder Förestår gymmet / gympan Gav oss parkeringsböter Gör vår deklaration Brukar tapetsera till oss Ger barnen simlektioner Som:


Ladda ner ppt "TELEFON TEAM. Bygg din Prospect och Customerlist Framgång blir ofta resultatet av att förberedelse och tillfälligheter möts. Välj de som är beredda, de."

Liknande presentationer


Google-annonser