Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson2014-11-26 Jonas.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson2014-11-26 Jonas."— Presentationens avskrift:

1 THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson2014-11-26 Jonas Johansson

2 REFLEKTION KRING CASET ●Caset tydliggjorde hur viktigt det är att presentera ett tydligt erbjudande ○ABB-Wilson = Tydligt erbjudande → Succé ○ABB-Caterpillar = Otydligt erbjudande → Problem ●Caset fokuserade även mycket på relationsbyggandets roll och dess delar i leverantör-kund samarbete ○Bemötande ○Anpassning och förståelse ○Integrationsgrad ○Vilken part som är “ledare” i relationen ●Alla parter måste fundera kring varför de ingår i samarbeten ○Väga nytta vs kostnader

3 CASE SOM UNDERVISNINGSFORM Positivt: ●Rolig och annorlunda undervisningsform ●Verklighetsförankrade exempel ●Man får pröva sina teorier på riktigt och anpassa dem till verkligheten ●Allmänbildande Negativt: ●Gällande själva redovisningen av caset: Svårt med diskussion i helklass då inte alla blir delaktiga, enklare att reflektera i smågrupper ●Case utan tydliga lösningsförslag eller “facit” kan vara mer förvirrande än givande


Ladda ner ppt "THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson2014-11-26 Jonas."

Liknande presentationer


Google-annonser