Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Verksamhetsplan 2015. Framtidsutredning 2005-2007 Demokratiutredning 2008-2009 Strategisk Plan 2009-2012 Organisationsutredning 2010 Strategisk.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Verksamhetsplan 2015. Framtidsutredning 2005-2007 Demokratiutredning 2008-2009 Strategisk Plan 2009-2012 Organisationsutredning 2010 Strategisk."— Presentationens avskrift:

1 Verksamhetsplan 2015

2

3

4

5 Framtidsutredning Demokratiutredning Strategisk Plan Organisationsutredning 2010 Strategisk Plan Svensk Simidrott Varumärke Inre och yttre strategiarbete

6 Träning och tävling SimningKonstsimSimhoppÖppet Vatten Vattenpolo Tillhöra en av de 10 främsta nationerna i simning och simhopp Stödja och säkerställa att vår elit och kommande stjärnor ges möjligheter till bra utveckling Öka antalet licensierade simidrottare och verka för bra träningsmöjligheter

7 Träning och tävling Simning – NEC – Talangutvecklingsprogram European Games European Youth Olympics NUM Junior-VM NJM – Utmanarprogrammet – Landslag och mästerskap VM, Kazan Universiaden, Sydkorea EM- och OS-kval 1 – Implementering Simlinjen

8

9 Träning och tävling Simhopp Elithelger Utmanar- och Talangprogram, 2 Breddläger Landslag och mästerskap Implementering av tränarlicensen VM i Kazan, EM i Rostock, EJM i Moskva, EG i Baku 7-nationers för ungdom i Stockholm

10 Träning och tävling Vattenpolo Fortsatt expandering av Poolkampen Serieutveckling Utvecklingstrappa för vattenpolo SM i Beach-Vattenpolo under SM-veckan

11 Träning och tävling Konstsim Utvecklingstrappa med plan för aktivas utveckling Breddning med fler föreningar och aktiva Lägerverksamhet på alla nivåer Utveckla aktiva för framtida framgångar Utveckla tränare och domare mot kommande krav Anpassa tävlingssäsongen internationellt

12 Träning och tävling Öppet Vatten Samarbete Vansbro, HEAD, Coca-Cola, E.ON HEAD Open Water Trophy Arrangemangsutveckling Utveckling av portal för Öppet Vatten SM- tävlingar under SM-veckan Sammandragningar för framtida elit

13 Träning och tävling Masters Föreningsutveckling - Öka kvalitén inom vuxenverksamhet - Utveckla en simlinje för vuxna Träning och Tävling - Öka antalet aktiva/registrerade masterssimmare - Öka intresset för internationella masterstävlingar Arrangemang - Öka antalet masterstävlingar

14 Svenska Simförbundet ska vara den ledande aktören när det gäller simkunnighet – Föreningarnas verksamhet är huvudfokus: Simlinjen – Svenska Simförbundet i skolan: Skolsimmet, Bästa tvåan, trean, fyran – Stärka kopplingen mellan simkunnighet och simmärken – Simkunnighet för vuxna: Simkunnighet hela livet – Opinionsbildning kring vikten av simkunnighet: Vattenprovet Gul & Blå Simkunnighet

15 Vattenprovsaktiviteter i samarbete med E.ON Genomföra Swim och Hope i samarbete med Barncancerfonden Simlinjen Bästa 2, 3, 4:an Simkunnighetsprojektet ”Simkunnighetens ABC” tillsammans med Coca-Cola Simkunnighet

16 Varumärket Svensk Simidrott

17 Tydliggöra rollfördelning och kommunikation Svensk Simidrott – distrikten Stärka distriktens kontakt med föreningarna Klubbvägledning inom distriktet Simidrottskola Ta fram ett nytt koncept för att ta tillvara på mångfalden inom Svensk Simidrott Idrottslyftet Förenings- & Distriktsutveckling Fria ansökningar Integration och mångfald Starta upp ny verksamhet Samarbete mellan simidrotterna Nya tränings- &tävlingsformer Fasta ansökningar Utbildningsstöd

18 Fler anläggningar för motion/träning/tävling Fler anläggningar för mästerskapstävlingar Jämnare demografisk spridning Svenska Simförbundet ska vara delaktiga vid anbud och upphandlingar Stöd till föreningar vid anbud och upphandlingar Kompetens hos Simförbundet (Anläggningsgruppen) - Anläggningsregister - Information på webben - Konferenser, seminarium etc Anläggningar

19 Svenska Simförbundet ska erbjuda en bred och attraktiv verksamhet för alla åldrar och vara den naturliga aktören när det gäller hälsa och motion i vattnet Aktiviteter under året Ökade medel via RF möjliggör utökat arbete främst via öppet vatten och masters Samarbete med sponsorer, Coca-Cola genom Simmasverige.se Hälsa och Motion

20 Marknad Öka sponsorintäkterna och skapa fler samarbeten med starka Varumärken Aktiviteter under året Bearbetning sponsorer och samarbetspartners Genomföra planerade aktiviteter i samarbete med våra partners Implementera av varumärkesplattformen Utveckla och stärka våra Nationella Mästerskap

21 Förlaget Försäljningsaktiviteter Säljtävlingar Förenings- och anläggningsbesök Få fler föreningar att arbeta med Simlinjen Försäljningsarbete mot sommarsimskolor och utomhusbad Exponering av marknadsföringsmaterial Marknadsundersökning Produktutveckling Utveckla samarbetet med NeH Bredare produktsortiment webbshop

22 Försäljning simmärken i kronor, år

23 Kommunikation Upprätta en kommunikationspolicy för Svensk Simidrott Vara kommunikativt stöd i de projekt som Simförbundet driver Utveckla och samordna våra digitala mediekanaler Upprätthålla och utveckla hemsidan för Svenska Simförbundet Arbeta aktivt med pressaktiviteter och mediaarbete Arbeta med varumärket Svensk Simidrott

24 Utbildning Utbilda ledare och tränare Implementering av nya Simlinjen Utvecklingstrappor för alla simidrotter Simidrottsforum 2015

25 Ekonomi Budget 2015, tkr IntäkterKostnader Offentliga bidrag14 172Centrala kostnader7 585 Försäljningsintäkter9 098Marknad-, komm- & försäljning Sponsorintäkter5 060Utbildning & föreningsutveckling3 576 Medlems- o licensavg3 921Simidrotter Övriga6 761Övrigt3 120 Summa39 012Summa Resultat

26 Resultatutfall

27 Fördelning mellan simidrotterna

28 Svensk Simidrott

29

30

31


Ladda ner ppt "Verksamhetsplan 2015. Framtidsutredning 2005-2007 Demokratiutredning 2008-2009 Strategisk Plan 2009-2012 Organisationsutredning 2010 Strategisk."

Liknande presentationer


Google-annonser