Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Leads och interna utmaningar Espen J. Laeng. Agenda Generelt Mamut Provider Generelt Mamut Provider MBS - Best i test MBS - Best i test Marketing, leads.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Leads och interna utmaningar Espen J. Laeng. Agenda Generelt Mamut Provider Generelt Mamut Provider MBS - Best i test MBS - Best i test Marketing, leads."— Presentationens avskrift:

1 Leads och interna utmaningar Espen J. Laeng

2 Agenda Generelt Mamut Provider Generelt Mamut Provider MBS - Best i test MBS - Best i test Marketing, leads og rutiner Marketing, leads og rutiner

3 Återförsäljare vs Direkt försäljning ”Både-Och” ”Både-Och” Traditionella konflikter Traditionella konflikter Grundregler Grundregler

4 Authorized Mamut Provider Budget och Försäljning Budget och Försäljning Informera Anställda Informera Anställda Konsulttjänster Konsulttjänster ”MIM” ”MIM” Kom igång kurs Kom igång kurs Hemsida Hemsida Uppgraderingar Uppgraderingar Konvertering Konvertering Support Support Klippkort Klippkort Företagsintern kurs Företagsintern kurs Implementering Implementering Tilläggsapplikationer Tilläggsapplikationer Kundskap, t.eks: CRM Kundskap, t.eks: CRM HW HW

5 MBS Bäst i test Mamut CRM & Sales – Bäst i test i IT Pro Full kontroll på alla sälj/profileringsprocesser Full kontroll på alla sälj/profileringsprocesser Erbjuder effektiv SFA int. i jämförelse med andra Erbjuder effektiv SFA int. i jämförelse med andra Användarvänligt Användarvänligt Mamut Enterprise – Best i test i Microdatorn Komplett funktionalitet jämfört med övriga program Komplett funktionalitet jämfört med övriga program Väl utvecklade möjligheter för Import/Export Väl utvecklade möjligheter för Import/Export Användarvänligt Användarvänligt Mamut Enterprise - Small Business Software of the Year

6 Kostnadsfritt markedsmateriell Sesongkataloger m/ tilbud Sesongkataloger m/ tilbud Mamut Enterprise-kataloger Mamut Enterprise-kataloger Produktguide Produktguide Mamut Implementation Method Mamut Implementation Method Kundereferansehefte Kundereferansehefte Effektiv bilagsregistrering Effektiv bilagsregistrering Håndbok i evaluering av MBS Håndbok i evaluering av MBS Evaluerings-CD’er Evaluerings-CD’er Kom i gång kurs Kom i gång kurs

7 Enkle tips til effektiv profilering Fakturavedlegg Fakturavedlegg Nettsider Nettsider E-post signatur E-post signatur Synlig markedsmateriell Synlig markedsmateriell E-post utsendelser E-post utsendelser Visittkort Visittkort

8 Mamut leads och egna leads Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut Är kvaliteten bra nog? Kan Mamut täcka deras behov? Er det for få leads? Hur skaffar jag egna leads? Vad kan vi göra? Vad har ni gjort?

9 Leads/Prospects Cold Calls Cold Calls DM - eller post DM - eller post Annonsering Annonsering Lokal/klubb/idrotts – tidning Lokal/klubb/idrotts – tidning Seminarer Seminarer Eksisterande kundbas Eksisterande kundbas Referens kunder Referens kunder Krysskopling med andra tjänster/produkter Krysskopling med andra tjänster/produkter BNI, Rotary, nätvärksbyggning BNI, Rotary, nätvärksbyggning Fråga Fråga ”Agenter” ”Agenter” WOM WOM

10 Information till er: Personlig kontakt Personlig kontakt Provider newsmails Provider newsmails Provider Web Provider Web Information från er: Beställning pr eller tel (snart på web) Beställning pr eller tel (snart på web) Frågor till provider avd: Frågor till provider avd: Innrapportering av leads: Provider web Innrapportering av leads: Provider web Kommunikasjon

11

12 Always be closing!

13 Modulgjennomgang: Kunde- og salgsoppfølging (CRM) i Mamut Business Software! Ingrid Haraldseide, Channel Manager Mamut ASA

14 CRM “Customer Relationship Management” “Customer Relationship Management” Administrasjon av kundeforhold Administrasjon av kundeforhold Hovedformål Hovedformål Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder CRM er å kunne svare på det kunden spør om, levere det kunden har behov for, når kunden ønsker det og på et kvalitetsnivå kunden ikke forventer.

15 PriceWaterhouseCoopers 75% innrømmet at utilstrekkelig kundedata hadde negativ finansiell innvirkning 75% innrømmet at utilstrekkelig kundedata hadde negativ finansiell innvirkning 33% utsatte eller skrinla implementeringen av korrekt CRM-verktøy 33% utsatte eller skrinla implementeringen av korrekt CRM-verktøy

16 Konsekvenser Feil fakturering Feil fakturering Feil innbetalinger Feil innbetalinger Utsendelseskostnader Utsendelseskostnader Dårlig målingseffekt av kampanjer Dårlig målingseffekt av kampanjer Misfornøyde kunder Misfornøyde kunder Feilaktige historiske data Feilaktige historiske data Negativ ”Word of mouth” Negativ ”Word of mouth” Tapte kunder Tapte kunder Svekket konkurranseposisjon i markedet Svekket konkurranseposisjon i markedet Direkte økonomiske konsekvenser! Direkte økonomiske konsekvenser!

17 Effektivitet og lønnsomhet Frigjør tid Frigjør tid Effektivt salg Effektivt salg Bedre kundeservice Bedre kundeservice Lavere kapitalbinding Lavere kapitalbinding Redusert tap på fordringer Redusert tap på fordringer Full kontroll på regnskapet Full kontroll på regnskapet

18 Lunch


Ladda ner ppt "Leads och interna utmaningar Espen J. Laeng. Agenda Generelt Mamut Provider Generelt Mamut Provider MBS - Best i test MBS - Best i test Marketing, leads."

Liknande presentationer


Google-annonser