Ladda ner presentationen
1
Butikens marknadsföring
Välj profil Lågt pris Exklusivitet Specialisering Hög servicenivå Profilen och P:na Produkten – sortimentet Priset – hänger ihop med det butiken erbjuder Plats – butikens läge Påverkan – före köpet – under köpet – efter köpet
2
Sortiment Djupt Grunt Brett Många varugrupper Många varianter
(varuhus, gallerior) Få varianter (stormarknader) Smalt Få varugrupper Många varianter (fackbutiker) Få varianter (närbutiker)
3
Påverkan – relationen till kunden
En långsiktig relation till kunden skapas i tre steg: Före köpet Under köpet Efter köpet
4
Påverkan före köpet Skaffa nya kunder: Annonsering och direktreklam
Skyltning utanför butiken Exponering i skyltfönster Butikens hemsida I butiken: locka till köp Exponering inne i butiken Skyltning Personalens bemötande av kunden
5
Under och efter köpet Under köpet: Bemötande Kunskap Service Stämning
Knyta kunderna till sig med ett kundregister – erbjudanden – visningar – förhandstitt Policy för öppet köp och bytesrätt Reklamationshantering
6
Skapa en helhetsupplevelse
Bestäm profilen och genomför den i butiken Visa profilen för kunderna genom exponering och reklam Lev upp till profilen
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.