Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Butikens marknadsföring

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Butikens marknadsföring"— Presentationens avskrift:

1 Butikens marknadsföring
Välj profil Lågt pris Exklusivitet Specialisering Hög servicenivå Profilen och P:na Produkten – sortimentet Priset – hänger ihop med det butiken erbjuder Plats – butikens läge Påverkan – före köpet – under köpet – efter köpet

2 Sortiment Djupt Grunt Brett Många varugrupper Många varianter
(varuhus, gallerior) Få varianter (stormarknader) Smalt Få varugrupper Många varianter (fackbutiker) Få varianter (närbutiker)

3 Påverkan – relationen till kunden
En långsiktig relation till kunden skapas i tre steg: Före köpet Under köpet Efter köpet

4 Påverkan före köpet Skaffa nya kunder: Annonsering och direktreklam
Skyltning utanför butiken Exponering i skyltfönster Butikens hemsida I butiken: locka till köp Exponering inne i butiken Skyltning Personalens bemötande av kunden

5 Under och efter köpet Under köpet: Bemötande Kunskap Service Stämning
Knyta kunderna till sig med ett kundregister – erbjudanden – visningar – förhandstitt Policy för öppet köp och bytesrätt Reklamationshantering

6 Skapa en helhetsupplevelse
Bestäm profilen och genomför den i butiken Visa profilen för kunderna genom exponering och reklam Lev upp till profilen


Ladda ner ppt "Butikens marknadsföring"

Liknande presentationer


Google-annonser