Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAlexandra Håkansson
1
VÅRT NYA VARUMÄRKE
2
TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD BANGOLFFIGUR
3
MIN GOLF+DIN GOLF=ALLAS GOLF=BANGOLF
5
VEM DÄR??? FILIP JOHANSSON
6
GRAFISK MANUAL VARFÖR GRAFISK PROFIL Den grafiska profilen är ansiktet utåt och ska följas så långt det bara går för att ge ett så homogent intryck som möjligt. Det är viktigt att veta att Svensk Bangolf som organisation och varumärke stärks med ett genomtänkt och konsekvent användande. Professionaliteten är en garant för utvecklingen av förbundet. Missbrukande av varumärket sänker däremot värdet för organisationen. Profilen ska andas enkelhet och tydlighet i sin kommunikation med betraktaren. Det ska inte finnas utrymme för misstolkningar. GRAFISK MANUAL SBGF 2013
7
AFFISCHER LANDSLAGSSPELARE
9
ALLMÄNNA AFFISCHER
11
BUDSKAPSAFFISCHER
14
LOKALA AFFISCHER
20
ROLLUPS
21
T-SHIRTS
22
NY HEMSIDA i RESPONSIV DESIGN
23
ANPASSAD TILL SMARTPHONES
25
DOKUMENTBANKEN
27
INBJUDNINGAR
28
START-KIT
30
RF FLIK IDROTTEN VILL 1.GLÄDJE OCH GEMENSKAP 2.DEMOKRATI OCH DELAKTIGHET 3.ALLAS RÄTT ATT VARA MED 4. RENT SPEL
33
FÖRÄLDRATELEFONEN
34
KOMMUNIKATIONSVERKTYG DU/JAG, VI ALLA TILLSAMMANS LANDSLAGSSPELARNA SPORTCHEFEN UTVECKLINGSKONSULENTEN MEDIAKOMMITTÉEN SOCIALA MEDIER GOLFKIOSKEN
35
LANDSLAGSSPELARNA AMBASSADÖRER ANSTÄLLA EVENT
36
SPORTCHEFEN SPELARAVTAL REPRESENTATIONSKLÄDER UTVECKLINGSMATERIAL
38
UTVECKLINGSKONSULENTEN SPRIDA VARUMÄRKET ENGAGERA / ENTUSIASMERA GODA IDÉER, EXEMPEL
39
MEDIAKOMMITTÈN SAMORDNING AFFISCHER, BROSCHYRER FOTOGRAFER TIDNINGEN BANGOLF klickbar pdfklickbar pdf PRESSRUM
40
SOCIALA MEDIER 1 minute facebook twitter YouTube
42
GOLFKIOSKEN VÅRA ANLÄGGNINGAR GYLLENE TILLFÄLLE
43
TACK!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.