Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avKlara Johansson
1
GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge
2
2 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 En tillverkare av hushållsmargariner bör vara medveten om att det som i grunden får en konsument att betala ett premiumpris i kategorin är Brand Trust, dvs. märkesförtroende. ImportannceImportannce Agreement Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)
3
3 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 På samma sätt bör en tillverkare av schampo vara medveten om att beslutet att köpa en dyrare produkt i kategorin är mera komplext än i en genomsnittlig dagligvarukategori och baserat på en mängd faktorer. ImportannceImportannce Agreement Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)
4
4 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 Price premiums - Vilka faktorer är viktigast på din marknad? 1 kategori SEK 30 000 2 kategorier 3 + kategorier SEK 26 000 per kategori SEK 23 000 per kategori
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.