Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur
3
Idrottsligt Utveckla idrotten golf Spelplats för talangfulla golfare Uppmuntrar unga förmågor att satsa på sitt golfspel Skapa tillväxt och intresse för golf Ett evenemang i världsklass Möjlighet att tävla inför stor hemmapublik Beth Engblom
4
Publik Sverige har den ”bästa golfpubliken” i världen!!! 1,1 miljon besökare under 12 år Sveriges i särklass största idrottsevenemang Varje besökare omsätter mellan 250 – 900 kronor utöver entré En samlingsplats för Sveriges alla golfare under trevliga och ordnade former som skapar en tillhörighet. Beth Engblom
5
Medialt TV SVT sänder 11 timmar Över världen sänds ca 680 timmar Tidningar CityPaketet (DN, GP, Sydsvenskan), 800.000 läsare Svensk Golf, 370.000 läsare Beth Engblom
6
Spelare 2003 fokuserar vi på de nya och yngre spelarna Carl Petterson, Charles Howell, Aaron Badely, Adam Scott mfl Beth Engblom
7
Sponsorer Den ultimata sponsrings möjligheten. Sverige är i dessa stora sponsorsammanhang litet (en europatourtävling för herrar och en för damer, Solheim Cup) Beth Engblom
8
Sponsorstruktur Presentatörer: Scandic, Carlsberg Huvudsponsorer: Eurocard, Nordea, Sapa, Vodafone Officiell bil: Volvo Officiell media: CityPaketet Officiellt smartcard: Strålfors Huvudleverantörer: Canon, CityMail, Ecco, MQ, Rolex, Svensk Golf, Unisys Värdkommun: Kävlinge Partners: European Tour, Sponsor Service, SGF Beth Engblom
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.