Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avIngrid Gustafsson
1
Oplanerade aktiviteter Namn: Datum:Tidpunkt: Sätt ett streck för varje gång en oplanerad aktivitet i form av en störning eller ett avbrott inträffar totalt Telefonen ringer Sekreterarekollega vill prata med mig Behandlare vill prata med mig Läkare vill prata med mig Patient ringer Utrustning saknas/trasig Förbrukningsmaterial saknas Datorproblem egen utrustning Datorproblem- annans utrustning Utvecklingscentrum, Region Skåne Källa: Qulturum, Landstinget i Jönköpings län
2
Daglig efterfrågan Datum: Sätt ett streck för varje gång en förfrågan inkommertotalt Mottagningstyp (exempel) MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredag Totalt Utvecklingscentrum, Region Skåne Källa: Qulturum, Landstinget i Jönköpings län
3
Telefonmätning Klockslag08:00- 09:00 09:00- 10:00 10:00- 11:00 11:00- 12:00 12:00- 13:00 13:00- 14:00 14:00- 15:00 15:00- 16:00 16:00- 17:00 Vad vill patienten? Rådgivning Boka tid Avboka, ändra tid Provsvar Recept Förlängd sjukskrivning, annat intyg Vill prata med specifik vårdgivare Annat Utvecklingscentrum, Region Skåne Källa: Qulturum, Landstinget i Jönköpings län
4
Telefonmätning Klockslag08:00- 09:00 09:00- 10:00 10:00- 11:00 11:00- 12:00 12:00- 13:00 13:00- 14:00 14:00- 15:00 15:00- 16:00 16:00- 17:00 Vad blev det för åtgärd? Rådgivning Bokad tid, läkare Bokad tid, sköterska Hänvisning till annan vårdgivare Hänvisning till akutmottagningen Avbokning, ändrad tid Bokad till läkares telefontid Bevakning till läkare Vidarekoppling av samtalet Till väntelista, läkare Till väntelista, sköterska Till väntelista, annan vårdgivare Pat får återkomma senare Annat Utvecklingscentrum, Region Skåne Källa: Qulturum, Landstinget i Jönköpings län
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.