Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMagnus Danielsson
1
BOI-hjulet Extern varumärkesmätning Konstnärliga fakulteten Göteborgs universitet
2
BOI-hjulet Metod
3
Populationen är allmänhet i åldrarna 18 – 50 år som antingen läst eller funderat på att läsa en konstnärliga utbildning (dvs. en utbildning inom t.ex. fri konst, design och konsthantverk, film, fotografi, musik, musikal, opera, teater eller författarutbildning) på högskole- eller universitetsnivå. Personer som anser sig vara mycket konstintresserade och har god kunskap om svensk samtidskonst har också kvalificerat sig för undersökningen. Urvalet har gjorts från CINTs konsumentpanel och består av 302 slumpmässigt utvalda personer i Sverige Insamlingsmetod webbenkät september 2011. Undersöknings- och analysmetod Kevin Lane Kellers brand equity-modell (2006).
4
BOI-hjulet Bakgrundsvariabler
5
97 % av de besvarande har läst eller funderat på att läsa en konstnärlig utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Övriga tre procent har sålunda kvalat in då de anser sig vara mycket konstintresserade och har god kunskap om svensk samtidskonst. Om de som deltagit i undersökningen
6
BOI-hjulet Spontan kännedom
7
Vilka skolor känner du till som anordnar utbildning inom design och konsthantverk på högskolenivå i Sverige?
8
Vilka skolor känner du till som anordnar utbildning inom fotografi på högskolenivå i Sverige?
9
Vilka skolor känner du till som anordnar utbildning inom filmregi och produktion på högskolenivå i Sverige?
10
Vilka skolor känner du till som anordnar utbildning inom fri konst på högskolenivå i Sverige?
11
Vilka skolor känner du till som anordnar utbildning inom musik, musikal, opera och teater på högskolenivå i Sverige?
12
Vilka skolor känner du till som anordnar författarutbildning på högskolenivå i Sverige?
13
Vilken anordnare av utbildning och forskning inom orgelmusik och orgelbyggande känner du till?
14
Vilka konstnärliga fakulteter känner du till i Sverige?
15
BOI-hjulet Hjälpt kännedom
16
Hjälpt kännedom (andel som hört talas om känner till mycket väl)
17
Hur väl känner du till?
18
BOI-hjulet Associationer
19
Är en skola/fakultet med hög status och gott anseende? *På GoArt räknar vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i den cellen
20
Är en skola/fakultet med långa traditioner? *På GoArt räknar vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i den cellen
21
BOI-hjulet Rekommendationsgrad
22
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera följande skolor/utbildningsanordnare till vänner, bekanta eller familj? *På GoArt räknar vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i den cellen
23
BOI-hjulet NPS Indikatorn på framtida varumärkesstyrka
24
Net Promoter Score
25
BOI-hjulet Intern varumärkesmätning Konstnärliga fakulten Göteborgs universitet
26
BOI-hjulet Metod
27
Undersökningen har genomförts på Konstnärliga fakultetens personal och studenter. Insamlingsmetoden har varit webbenkät som genomfördes i slutet på september. Antalet svarande är 24 % vilket motsvarar 407 av 1716 tillfrågade. Tre påminnelser skickades ut under fältperioden som varade under en knapp vecka, fredag till onsdag. Resultaten redovisas på enhetsnivå då nedbrytning ej är möjligt då cellerna blir för små. I de fall cellerna är små (GoArt, Litterär gestaltning, Filmhögskolan och Fakultetskansliet redovisas ej medelvärden utan median).
28
BOI-hjulet Associationer till institutionerna
29
*Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
30
BOI-hjulet Associationer till Konstnärliga fakulteten
31
*Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
32
BOI-hjulet Samhörighet och stolthet
33
*Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
34
BOI-hjulet Rekommendationsgrad
35
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera din skola/enhet till vänner, bekanta eller familj som arbetsplats? *Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
36
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera din skola/enhet till vänner, bekanta eller familj som utbildningsanordnare? *Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
37
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera den konstnärliga fakulteten till vänner, bekanta eller familj som arbetsplats? *Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
38
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera den konstnärliga fakulteten till vänner, bekanta eller familj som utbildningsanordnare? *Här använder vi median istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen
39
BOI-hjulet NPS Indikatorn på framtida varumärkesstyrka
40
Net Promoter Score (enhetsnivå avseende utbildning)
41
Net Promoter Score (fakultetsnivå avseende utbildning)
42
BOI-hjulet Jämförelser extern och interna mätningen
43
BOI-hjulet Jämförelse externa och interna associationer
44
X är en skola/fakultet med långa traditioner *Här använder vi median i det interna perspektivet istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen **Här använder vi median i både det interna och externa perspektivet istället för medelvärde då det är för få observationer i cellerna
45
X är en skola/fakultet med hög status och gott anseende *Här använder vi median i det interna perspektivet istället för medelvärde då det är för få observationer i cellen **Här använder vi median i både det interna och externa perspektivet istället för medelvärde då det är för få observationer i cellerna
46
BOI-hjulet Jämförelse externt och internt perspektiv gällande NPS Indikatorn
47
Net promoter score – rekommendation av enheterna/fakulteten som utbildningsanordare – externt vs internt *Snittbedömningen av konstnärliga fakulteten som utbildningsanordnare i det interna perspektivet
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.