Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avFredrik Lindgren
1
Några tidiga timeshiftbilder Rapportering av timeshift från AGB till MMS började 2009-10-05. Sedan dess växer antalet installerade UNITAM- hushåll vecka för vecka. Denna presentation bygger på siffror från perioden 2009-10-26 --- 2009-11-15, tre fulla veckor. Då var ungefär hälften av de planerade UNITAM-hushållen i gång, dvs 240 st. MMS hm 2009-12-09
2
OV overnight Live+T0 (vosdal) preliminära siffror KO konsoliderat Alla nio komponenterna definitiva slutgiltiga slutliga siffror L T0 9 komponenter i valutan efter införande av ts T1 T2 T3 T4 T5 T6 T7 L står för Live T0 betyder timeshift samma dag som Live T1 betyder timeshift 1 dag efter livedagen T2 betyder timeshift 2 dagar efter livedagen och så vidare T7 betyder 7 dagar efter livedagen I analyser ska varje kombination från de 9 vara möjlig.
3
Två begrepp Timeshiftkonsumtion. Avser själva det förskjutna tittandetillfället. Räknas inte med bland tittarsiffrorna vid själva konsumtionstillfället. Återlagt timeshiftat tittande. Gäller det sändningstillfälle, live, som i efterhand får tillgodoräkna sig det förskjutna tittandet. Här kommer alltså tillskottet av tittarsiffor.
4
Svansen, fördelning av timeshift per dag T0 – T7 T0+T1+T2 = 88%
5
Fördelning av timeshift per programgenre 100% = all timeshift
6
Fördelning av timeshift på män/kvinnor
7
Fördelning av timeshift per veckodag efter återläggning till respektive sändningsdag (”livedag”), totalt 21 dagar.
8
Fördelning av själva konsumtion av timeshift per uppspelnings-veckodag. Obs att vi här inte visar det återlagda.
9
Fördelning av återlagd timeshift per kanal
10
Fördelning av återlagd timeshift per dagdel
11
Fördelning av timeshift-konsumtion per dagdel
12
Andelar LIVE och TIMESHIFT av KONSOLIDERAT i UNITAM-hushållen Timeshift-tillskottet är 3,4 % räknat ”underifrån” på Live i den rapporterande UNITAM-delen. Uppräknat på hela panelen skulle detta innebära ett timeshift-tillskott på 1,4%.
13
Prognos relativt tillskott av ts på live i olika målgrupper
14
% påslag på live inom unitamprognos hela panelen a3+3,41,4 a15-442,71,1 m15-241,80,7 a50+4,61,8 a3-143,41,4 a15-292,20,9 a30-442,91,2 a45-593,81,5 a60+4,51,8 Relativt tillskott av ts på live i olika målgrupper. Inom unitam och prognos hela panelen
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.