Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avKerstin Eriksson
2
VI ÄR WSP 4900 1100 650 2400 3400 1400 725 425 Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor Vi finns i alla världsdelar 15 000 medarbetare i 35 länder 8,5 miljarder SEK omsättning
3
WSP Analys & Strategi Kunskap som utvecklar samhället Våra verksamhetsområden Omvärld, trender och strategier Stads- och regionutveckling Kommunikationer, transporter och infrastruktur Fastighetsanalys och fastighetsstrategi Forskning Antal medarbetare 115 Stockholm, Göteborg, Malmö
5
Omvärldsfaktorer Politiken påverkar ramarna Marknads- plats EfterfråganUtbud
6
SCB/HUI
7
HUI/SCB
8
Konjunkturinstitutet
9
100 * 1.028 = 173 600 → 1000 20
11
Tillväxt 2007-11Mrd.krAndel Totalt61100% Topp 254065% Topp 102338% Topp 31220% 200 lägsta611% Handeln i Sverige/HUI
13
City Externt Stadsdel Region Mindre orter @
14
Cityklimatet Detaljhandelns utveckling 2009-2012 i ”city” 14
15
Tensta Rinkeby Hässelby Gård Ropsten (Hjorthagen) Örnsberg Axelsberg Telefonplan Fruängen Bredäng Sätra Vårberg Hagsätra Högdalen Bandhagen Gullmarsplan Hammarbyhöjden Björkhagen Kärrtorp Bagarmossen Skarpnäck Dalen
16
Marknadens storlek, karaktär och tillväxt? Konkurrensen Förbättrings- potential Genom- förande
17
ÄR NÄTHANDELN ETT HOT ELLER EN MÖJLIGHET?
21
?
22
Näthandeln kommer att utmana
24
3 scenarier
25
?
29
Konkurrens mellan butikskoncept
30
Källa: Hultén, 2007 + eget Framgångsdimensionerna Osynliga kundfaktorer Organisation och medarbetare Inköp och sortiment Logistik och distribution Teknologi och system Synliga kundfaktorer Koncept, pris och sortiment Design och profil Läge och lokalisering Omgivning och personal
31
Entreprenörskap och spelreglerna
34
Hur utmanar e-handeln fastighetsbranschen? 3 personer i varje grupp Varje grupp skriver ned en fundering Presentera kort för alla Rösta Diskussion i plenum
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.