Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

VI ÄR WSP 4900 1100 650 2400 3400 1400 725 425 Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "VI ÄR WSP 4900 1100 650 2400 3400 1400 725 425 Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor."— Presentationens avskrift:

1

2 VI ÄR WSP 4900 1100 650 2400 3400 1400 725 425 Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor Vi finns i alla världsdelar 15 000 medarbetare i 35 länder 8,5 miljarder SEK omsättning

3 WSP Analys & Strategi Kunskap som utvecklar samhället Våra verksamhetsområden  Omvärld, trender och strategier  Stads- och regionutveckling  Kommunikationer, transporter och infrastruktur  Fastighetsanalys och fastighetsstrategi  Forskning Antal medarbetare 115 Stockholm, Göteborg, Malmö

4

5 Omvärldsfaktorer Politiken påverkar ramarna Marknads- plats EfterfråganUtbud

6 SCB/HUI

7 HUI/SCB

8 Konjunkturinstitutet

9 100 * 1.028 = 173 600 → 1000 20

10

11 Tillväxt 2007-11Mrd.krAndel Totalt61100% Topp 254065% Topp 102338% Topp 31220% 200 lägsta611% Handeln i Sverige/HUI

12

13 City Externt Stadsdel Region Mindre orter @

14 Cityklimatet Detaljhandelns utveckling 2009-2012 i ”city” 14

15 Tensta Rinkeby Hässelby Gård Ropsten (Hjorthagen) Örnsberg Axelsberg Telefonplan Fruängen Bredäng Sätra Vårberg Hagsätra Högdalen Bandhagen Gullmarsplan Hammarbyhöjden Björkhagen Kärrtorp Bagarmossen Skarpnäck Dalen

16 Marknadens storlek, karaktär och tillväxt? Konkurrensen Förbättrings- potential Genom- förande

17 ÄR NÄTHANDELN ETT HOT ELLER EN MÖJLIGHET?

18

19

20

21 ?

22 Näthandeln kommer att utmana

23

24 3 scenarier

25 ?

26

27

28

29 Konkurrens mellan butikskoncept

30 Källa: Hultén, 2007 + eget Framgångsdimensionerna  Osynliga kundfaktorer  Organisation och medarbetare  Inköp och sortiment  Logistik och distribution  Teknologi och system  Synliga kundfaktorer  Koncept, pris och sortiment  Design och profil  Läge och lokalisering  Omgivning och personal

31 Entreprenörskap och spelreglerna

32

33

34 Hur utmanar e-handeln fastighetsbranschen?  3 personer i varje grupp  Varje grupp skriver ned en fundering  Presentera kort för alla  Rösta  Diskussion i plenum


Ladda ner ppt "VI ÄR WSP 4900 1100 650 2400 3400 1400 725 425 Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor."

Liknande presentationer


Google-annonser