Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avPer-Erik Abrahamsson
1
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT
2
EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG ANNAT; START-UP, ETC VAL AV FÖRETAG VÄLJ FÖRETAG
3
AFFÄRSSPEL ANDVÄND NÅGON AV BOLAGEN I AFFÄRSSPELET OM DU VILL I AFFÄRSSPELET FINNS 3 BOLAG BESKRIVNA EASY CRM AB KAMRAT AB BYGGHANDEL AB
4
AFFÄRSMÅL AFFÄRSMODELL MÅLGRUPP FUNKTION, TITEL 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN MÅLGRUPP DEMOGRAFI USP’S PLAN FÖR ERBJUDANDET PLAN FÖR PRODUKTEN PLAN FÖR MARKNADSFÖRING ANNAT AFFÄRSMÅL FYLL I DELARNA OCH GÅ TILLBAKA SENARE FÖR UPPDATERING
5
DEMOGRAFI VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN ÅLDER OCH GENERATION MAN ELLER KVINNA UTBILDNINGSNIVÅ INKOMSTLÄGE FAMILJESTATUS TYP AV JOBB OCH INDUSTRI GEOGRAFI, LÄNDER STAD ELLER LANDSBYGD
6
10% du 90% kund 90% du 10% kund Situation Problem Inverkan Nytto Demonstration Avtala FRÅGEMETODIK HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR?
7
5 PROBLEM 5 PROBLEM; BRAINSTORMA 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN. 1 2 3 4 5
8
DATA TA FRAM DATA OM FÖRETAGET OCH BRANSHEN KUNSKAP OM VÅRT FÖRETAG SAMT BRANSCHEN ÄR VÄSENTLIGT. VÅRT FÖRTAGBRANSCHEN OMSÄTTNING TILLVÄXT AFFÄRSMODELLER INTERNET ANNAT
9
TILLGÅNGAR HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR? TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. 1. FINNS HUVUDSTRATEGI 2. TIDIGARE AFFÄRSPLAN 3. FÖRETAGETS STYRKOR 4. FÖRETAGETS SVAGHETER 5. VILKA FAKTORER KOMMER ATT VARA KRITISKA
10
3 PELARE FÖR AFFÄREN NÄR DU KÄNNER KUNDEN ÄR DET FOKUS PÅ DESSA TRE DELAR ERBJUDANDET DU MÅSTE VETA EXAKT VILKA PROBLEM DINA KUNDER HAR. FÖR ATT MÖTA DERAS BEHOV PRODUKTEN DU MÅSTE VETA VILKA PRODUKTER OCH TJÄNSTER SOM DINA KUNDER KOMMER ATT VILJA HA. MARKANDEN SKAPA REFERENSER ANVÄND CASE STUDIES KUNDNÖJDHET KILLER USP
11
AKTIVITETSLISTA Aktivitetslista StatusPrioritetVäljDatumAnsvarKommentar
12
TACKAR
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.