Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Landtransport Vitryssland Sverige
DB Schenker 2014 Dan Lund
2
Schenker AB
3
DB Schenker i Vitryssland
Schenker LTD Belarus 3 kontor (tullkontor i Minsk, flyg kontor i Minsk samt en godsterminal i Brest) 20 anställda Schenker Belarus har via partner tillgång till ett väl utvecklat inrikesnätverk med terminaler & lager Schenker AB
4
Kontakt personer för Vitryssland
PU Stockholm – Balticum / Ukraina / Vitryssland Namn Telefonnummer Mail-adress Jimmy Sundman 10519 Trade Lane Manager för Vitryssland Dan Lund Schenker AB
5
Fordonsflotta i trafiken till Vitryssland
Vår trafik på Vitryssland går i bi-lastningstrafik till Vilnius Lettland i våra egna trailer och omlastas där till Lettiska eller Ukrainska trailers. Ej omlastningsbart gods och FTL kan gå dörr/dörr utan omlastning men bara efter avstämning med PU Stockholm eller TLM Mega och boxtrailer kan eventuellt ordnas efter överenskommelse med PU Stockholm Maximal lastvikt till Vitryssland är 20 ton Standard - Kapelltrailer Inre längd (m) Inre bredd Inre höjd 13,6 2,48 2,7 Megatrailer Inre längd (m) Inre bredd Inre höjd 13,6 2,48 2,90 Boxtrailer Inre längd (m) Inre bredd Inre höjd 13,6 2,48 2,65 Schenker AB
6
Schenker AB
7
Ungefärliga ledtider Hellaster och delpartier till Minsk = ca: 5-8 dagar Styckegods avgår från Stockholm Tisdagar Styckegods ( kg) till ank.Terminal Minsk = 6-9 dagar Ledtiderna är ungefärliga och varierar beroende på utlastningsdag och Ort, samt väntetid vid Vitryska gränsen Schenker AB
8
Därför väljer du DB Schenker på Vitryssland
Lång erfarenhet på Vitryssland Egen terminal i Minsk Egen inrikes distribution Egen tullavdelning Rysktalande personal i Sverige Styckegodstrafik till/från Minsk Schenker AB
9
Schenker AB
10
Schenker AB
11
Schenker AB
12
Schenker AB
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.