Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Faster Utbildningen börjar om några minuter……
Sjöfartsverkets hantering av förbättringsförslag och avvikelserapportering Innehåll: Vad är Faster Logga in och byta lösenord Lämna in ett ärende Följa upp ett ärende Fasterportalen Utbildningsansvariga Hans Persson & Ellen Friberg Utbildningen börjar om några minuter……
2
Syfte Syftet med Faster är att vi enkelt sätt ska kunna hålla ordning på sådant som behöver rättas till och förbättras, samt bättre ta tillvara medarbetarnas kreativitet. På ett enkelt sätt ska alla medarbetare kunna göra sin röst hörd. Varför Faster? ”Det går väl lika bra att skriva in ärenden i ett Excel-blad än att köpa in ett sådant här verktyg”. ”Vi brukar diskutera förbättringar och avvikelser på enheten och tar hand om det i det dagliga arbetet ändå”. ”Vi har högt i tak och alla är idag välkomna att komma med förslag och rapportera när något avviker”.
3
Logga in
4
SFVERKC2
5
Byta lösenord
6
Flödet i Faster
7
Nytt ärende
8
Nytt ärende Förbättringsförslag Innehåller alltid ett förslag till lösning. Behöver inte utgå från en avvikelse utan även det som är bra går att göra bättre. Avvikelse/fel Visar på händelser eller tillstånd som avviker från hur vi har sagt att det ska vara. Inget krav på förslag till lösning. Alla har en skyldighet att rapportera avvikelser om/när man upptäcker dom.
11
Flödet i Faster
12
Mottagare (fördelningsnyckel)
13
Flödet i Faster
14
Knut
17
Hjälp finns på Fasterportalen
Första gången man loggar in Rutin Instruktion Fördelningsnyckel Ärendetyper
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.