Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!"— Presentationens avskrift:

1 © 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!

2 2 Genom att använda ett självbokningssystem kan ett företag spara 25,6 % på servicearvoden och i genomsnitt 9,1 % på flygbiljetter Potentiella besparingar med att använda ett självbokningssystem* *”A Global Study on the Adoption of Corporate Self-Booking Tools” – Cranfield University, Dr. Keith Mason i samarbete med ACTE, September 2006 Nuvarande situation i Skandinavien

3 3 Konceptet – del 1: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning

4 4 Ser era resenärers skärm ut så här när de gör online bokningar?

5 5 Eller så här?

6 6 Tåg 23 bilfirmor Mark transport +79 000 hotell Amadeus e-Travel Management Spara tid och pengar med Relevant innehåll i en lösning! +70 LCC Webb- priser 570 flygbolag  Förbättrad planering och produktivitet för resenärer  Leverantörer lätt jämförda för bästa pris  Publika priser  Resebyråns avtalspriser  Företagets avtalspriser  Low Cost Carrier priser  Webb-priser 95 % av världens tillgängliga flygstolar!

7 7 Total reskostnad Konceptet – del 2: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning Single View Låg pris Filter

8 8 Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål  Amadeus Single View ger den unika möjligheten att jämföra priser, se på tillgänglighet och boka på både nätverksbolag och lågkostnadsbolag  I tillägg kan man mixa olika klasser för komplexa resor som innehåller olika typer av flygbolag och bokningsklasser  Sökresultatet är baserat på en Lågprissökning search (Master Pricer) med upp till 200 resultat  Avancerade Filter gör det möjligt för resenären att ta informerade beslut i ett enda steg och överväga viktiga personliga önskemål och ändå hitta bra priser

9 9 Single View Låg pris Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål

10 10 Filter Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål

11 11 “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 3: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll I en lösning Single View Låg pris Filter

12 12 “Visual Guilt” – den psykologiska effekten ett självbokningssystem ger, undvik “telefonalibi”

13 13 Policy kontroll “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 4: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning Single View Låg pris Filter

14 14 Policy kontroll - Tydliggör företagets avtalspriser eller valda leverantörer

15 15 Policy kontroll “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 5: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll I en lösning Single View Låg pris Filter ”Trip Approval”

16 16 “Trip approval” – post-bokningskontroll – sista möjligheten att säkra maximala besparingar  ”Trip Approval” låter dig säkra att resan sker enligt policy efter bokning, men innan resan!  Sätt upp enligt egna önskemål…  Kräv godkännande för alla resor, inga resor eller bara resor som inte är enligt policy  Godkänn, underkänn eller returnera resor till resenärer för ändring  Se till så att ej färdigställda bokningar automatisk avbokas efter en viss period  Status på resan uppdateras dynamiskt i resenärens display

17 17 Låt oss repetera några av de högst Värderade funktioner I ett självbokningssystem  Spara tid och pengar med relevant innehåll i en lösning  Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål  Single View mixad display – alla alternativ jämförbara  Låg pris sökning – sök billigaste alternativ  Filter – säkra det mest lämpliga alternativet  ”Visual Guilt” – den psykologiska effekten ett självbokningssystem ger, undvik “telefonalibi”  Policy kontroll - tydliggör företagets avtalspriser eller valda leverantörer  “Trip approval” – post-bokningskontroll – sista möjligheten att säkra maximala besparingar

18 © 2008 Amadeus Scandinavia AB 18 Realisera de potentiella besparingarna!

19 19 Policy kontroll “Visual Guilt” ”Trip Approval” Total reskostnad Relevant innehåll i en lösning Filter Låg pris Single View Realisera de potentiella besparingarna!! Uppföljning

20 20 Genom att göra användandet av ett självbokningssystem obligatoriskt i resepolicyn kan användande graden höjas väsentligt *”A Global Study on the Adoption of Corporate Self-Booking Tools” – Cranfield University, Dr. Keith Mason i samarbete med ACTE, September 2006 Genom att göra användandet obligatoriskt kan man uppnå högre besparingar!

21 21 5. Track & Improve  Review reports & measures  Advise corporation in their decision according to results Amadeus Adoption Academy A 5-step Business Consulting approach 1. Assess  Information gathering  Understand needs  Agree on a working plan 2. Plan & Change  Prepare/deliver a full plan including all steps and actions  Change Management 3. Implement  Rollout the campaign  Project Management 4. Measure & Report  Rollout the campaign  Project Management Customer

22 22 Amadeus Adoption Academy - objectives  Helps achieve targeted savings by taking full advantage of E- Travel Management  A methodological approach to increase adoption within your corporation  Analysis of your current adoption and the barriers to success  Implementation of proven actions that will increase usage of e-Travel Management within your corporation  A Reporting tool for monitoring and evaluation

23 23

24 24


Ladda ner ppt "© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!"

Liknande presentationer


Google-annonser