Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Leads och interna utmaningar

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Leads och interna utmaningar"— Presentationens avskrift:

1 Leads och interna utmaningar
Espen J. Laeng

2 Agenda Generelt Mamut Provider MBS - Best i test
Marketing, leads og rutiner

3 Återförsäljare vs Direkt försäljning
”Både-Och” Traditionella konflikter Grundregler

4 Authorized Mamut Provider
Budget och Försäljning Informera Anställda Konsulttjänster ”MIM” Kom igång kurs Hemsida Uppgraderingar Konvertering Support Klippkort Företagsintern kurs Implementering Tilläggsapplikationer Kundskap, t.eks: CRM HW

5 MBS Bäst i test Mamut CRM & Sales – Bäst i test i IT Pro
Full kontroll på alla sälj/profileringsprocesser Erbjuder effektiv SFA int. i jämförelse med andra Användarvänligt Mamut Enterprise – Best i test i Microdatorn Komplett funktionalitet jämfört med övriga program Väl utvecklade möjligheter för Import/Export Mamut Enterprise - Small Business Software of the Year

6 Kostnadsfritt markedsmateriell
Sesongkataloger m/ tilbud Mamut Enterprise-kataloger Produktguide Mamut Implementation Method Kundereferansehefte Effektiv bilagsregistrering Håndbok i evaluering av MBS Evaluerings-CD’er Kom i gång kurs

7 Enkle tips til effektiv profilering
Fakturavedlegg Nettsider E-post signatur Synlig markedsmateriell E-post utsendelser Visittkort

8 Mamut leads och egna leads
Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut Är kvaliteten bra nog? Kan Mamut täcka deras behov? Er det for få leads? Hur skaffar jag egna leads? Vad kan vi göra? Vad har ni gjort?

9 Leads/Prospects Cold Calls DM - e-mail eller post Annonsering
Lokal/klubb/idrotts – tidning Seminarer Eksisterande kundbas Referens kunder Krysskopling med andra tjänster/produkter BNI, Rotary, nätvärksbyggning Fråga ”Agenter” WOM

10 Kommunikasjon Information till er: Personlig kontakt
Provider newsmails Provider Web Information från er: Beställning pr eller tel (snart på web) Frågor till provider avd: Innrapportering av leads: Provider web

11

12 Always be closing!

13 Ingrid Haraldseide, Channel Manager
Modulgjennomgang: Kunde- og salgsoppfølging (CRM) i Mamut Business Software! Ingrid Haraldseide, Channel Manager Mamut ASA

14 CRM “Customer Relationship Management” Hovedformål
Administrasjon av kundeforhold Hovedformål Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder CRM er å kunne svare på det kunden spør om, levere det kunden har behov for, når kunden ønsker det og på et kvalitetsnivå kunden ikke forventer.

15 PriceWaterhouseCoopers
75% innrømmet at utilstrekkelig kundedata hadde negativ finansiell innvirkning 33% utsatte eller skrinla implementeringen av korrekt CRM-verktøy

16 Konsekvenser Feil fakturering Feil innbetalinger Utsendelseskostnader
Dårlig målingseffekt av kampanjer Misfornøyde kunder Feilaktige historiske data Negativ ”Word of mouth” Tapte kunder Svekket konkurranseposisjon i markedet Direkte økonomiske konsekvenser!

17 Effektivitet og lønnsomhet
Frigjør tid Effektivt salg Bedre kundeservice Lavere kapitalbinding Redusert tap på fordringer Full kontroll på regnskapet

18 Lunch


Ladda ner ppt "Leads och interna utmaningar"

Liknande presentationer


Google-annonser