Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLars Jonasson
1
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom på alla våra stationer. Sedan en tid lanserar vi också ett nytt koncept kring kaffe. Affärsidén är att med personlig service, omtanke och kvalitet göra kundens vardag enklare."
2
Kärntjänst Teknisk aspekt Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning
Fast Food
3
Möjliggörande tjänst Teknisk aspekt Betalningsmöjlighet/kassa
Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt
4
Värdehöjande tjänst Teknisk aspekt Bilvård/tillbehör E-faktura
Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post ATG-service Kort och förmåner Rastplatstoalett Pumpspärr Internetbokning för biluthyrning Miljövänligt tänk
5
Teknisk aspekt Kärntjänst
Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning Fast Food Möjliggörande Betalningsmöjlighet/kassa Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt Värdehöjande Bilvård/tillbehör E-faktura Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post /ATG-service, etc Teknisk aspekt
6
Tillgänglighet Funktionell aspekt
Personalens antal och deras kompetens. Köer vid pumpar, i butik och biltvätt Antal hyrbilar/släp Närhet till större/viktigare vägar och dylikt. Parkeringar Öppettider Antalet accepterade betalningssätt Sortiment
7
Interaktion Funktionell aspekt Personlig Service
Kortbetalningsautomater Onlinetjänster: - Bokningssystem hyrbilar - NetShop - Företags- & Privattjänster
8
Kundens medverkande Funktionell aspekt
Självbetjäning (Har kunskap om hur/vad som ska tankas, tvättas, uthyras) I stora drag förutsätter man att kunden har den grundläggande kunskapen att utföra sina tjänster själva.
9
Funktionell aspekt Kundens medverkan Interaktion Tillgänglighet
10
Image Ändring av logotype Miljötänk Ansvar
11
Konsekvenser Image Upplevd Erfarenhet Förväntningar Kärntjänst Image
Word of Mouth Marknadskommuikation Kundens behov och värderingar Kärntjänst Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning Fast Food Möjliggörande Betalningsmöjlighet/kassa Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt Värdehöjande Bilvård/tillbehör E-faktura Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post /ATG-service, etc Kundens medverkan Interaktion Tillgänglighet
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.