Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?"— Presentationens avskrift:

1 VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?
© Grupp J Design av IT för lärande moment 3 vårvintern 2014

2 problem liten budget sjunkande elevresultat inaktuella läromedel
mycket administrativt arbete sjunkande elevresultat underutnyttjad LMS inaktuella läromedel pendlande elever otydliga mål

3 Vision att IKT ska underlätta
att få in världen utanför skolan återkoppling och bedömning en omfördelning av lärarnas tid tydligare kurs- och lärandemål ej platsbundet samarbetet aktuella läromedel

4 Vårt LMS har mycket Dokument: ned- och uppladdning
Diskussionsforum & chat Inspelade genomgångar Personliga inställningar Betyg & bedömning Kalender & schema Övningar Länkar Epost mm Men inte allt

5 Varför externa verktyg?
Fördelar Verktyg som eleverna känner till från sin fritid Det kommer alltid att komma nya användbara verktyg Eleverna kan ta med sig sina verktyg till högskolan, jobbet, föreningen Öppna undervisningen mot yttervärlden med t.ex. bloggar Webbpublicering ökar motivation Marknadsföring … Nackdelar Mycket att hålla reda på, som t.ex. inloggningsuppgifter Reklam och kommersiella intressen kan ge minskad trovärdighet

6 Vår lösning? Begränsa antalet IT-leverantörer
Googles apps for edu (reklamfri) Välja enkla verktyg framför mer krävande I vissa fall köpa produkter istället för gratisversioner

7 Kungafamiljen och grupp J tackar för uppmärksamheten


Ladda ner ppt "VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?"

Liknande presentationer


Google-annonser