Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då? www.gunillabergh.com
2
Varför väljer kunderna dig? Service? Kvalitet?
3
Vi är inte ensamma om att vara bäst
4
Hitta en stol. En alldeles egen. •Bättre vara först än bäst •Förenkla budskapet.
5
InformeraSälja BerättaÖvertyga BeskrivaArgumentera SakligtKänslosamt NeutraltTar ställning KorrektSannolikt Du väljerJag påverkar Lite ansvarMycket ansvar
6
Varför köper kunden? Förnuftsbetonade motivKänslomässiga motiv NyttaGlädje EkonomiErkännande SäkerhetPrestige MiljöTrygghet Avundsjuka
7
Egenskap Fördel Innebörd
8
Värdekrock Mjukt till hårt Hårt till mjukt
9
Vad gör kunden nöjd? •Mer nöjd om det var billigare? •Bekräftelse på rätt val. •Mycket pengar, men värt varje krona!
10
Du smittar •Osäkerhet smittar •Säkerhet smittar
11
Pris vs Värde
12
Reklammål Veta Tycka Göra
13
Vem vill du bjuda upp?
14
Ofta måste vi prata med flera samtidigt
15
Varför köper kunderna? KUNDER ARGUMENT EKONOMICHEFIT-CHEFVD ARGUMENT 1 ARGUMENT 2 ARGUMENT 3…
16
En sak i taget
17
Integrerad kommunikation Köpta kanalerIcke köpta kanaler Interna kanaler
18
Samma. Alltid.
19
Varför du? Varför nu?
20
Riktigt trista siffror •96% klagar inte •90% slutar köpa, men berättar inte varför •68% missnöjda med försäljarna •14% missnöjda med produkten
21
Kan någon annan säga det du vill ha sagt?
22
Aktivitetsplan Innehåll: •Syfte •Mål •Aktivitet •Tidpunkt •Målgrupp •Kostnad •Ansvarig
23
Några ord på vägen •Bekräfta ett bra köp •Klädsel •Visitkort till alla •Skyltar ute och inne •Telefonen •Bjud •Nyhetsbrev •Tävlingar •Snyggt och prydligt
24
Vem ska göra jobbet?
25
Lycka till med ett riktigt roligt arbete! www.gunillabergh.com
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.