Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avHugo Sundström
1
Dagordning och anteckningar från ledarsamlingen 2011-01-16 •Rutiner kring användandet av scoutgården Fritiof låter meddela att när man använder scoutgården i samband med möte skall man checka av följande innan man låser och går hem –Alla fönster skall var stängda och ordentligt krokade. Kolla även rum där ni inte varit. (Det har stått öppet i ett av patrullrummen under julen). –Städa efter er. Lägg saker på sin plats och städa undan papper som blivet över. Sopa om det ligger papper eller grus på golven. –Kolla att kranarna är ordentligt stängda på toaletterna. De kan behövas efterdras efter scouterna –Dörrarna till patrullrummen i övervåningen skall stå öppna. Annars fungerar inte uppvärmningen av scoutgården. –Släck alla lampor och kolla att inga spisar eller kaffebryggare står på. Temperaturen på elementen får absolut inte ställas om. De får inte heller stängas av. Är det problem med temperaturen skall Fritiof kontaktas. •Kårkalendarie (uppdateras på hemsidan kontinuerligt) –Se nästkommande bilder –Kårstämma den 22/2, ny styrelse, nya funktionärer. Önskvärt med en ledar-representant för varje scoutåldersgrupp i styrelsen. –Sommarläger Camp-in-Camp tillsammans med Göta, Masthugget-Majorna och Svanesunds scoutkårer. Vi har skickat in bindande anmälan till Jamboreen att vi håller ett Camp-in-camp läger. Mer information skall ut till scouterna. Preliminäranmälan måste in i februari och definitivanmälan med betalning senast den 31/3. Mycket är redan planerat och ordnat av de övriga scoutkårerna. Vi kommer att behöva hjälpa till med programmet. För ledare skall lägret inte kosta något. Möjlighet att vara med del av lägret finns, men endast de som är där hela tiden kommer att ha möjlighet att följa med på Jamboreedagen. Som vuxen måste man var ledare för att få följa med. Det är mycket som skall anmälas långt i förväg vad det gäller Jamboreen. Vi kommer att försöka söka bidrag från diverse stiftelse mm. för att hålla nere kostnaden. Mer info i slutet av denna presentation. –Kårhajk. Arrangeras av Juniorledarna mha seniorerna. Denna gång förskjuter vi kårhajken till första helgen i juni och har en seglarkårhajk/kårseglarhajk. Mandalay är bokad och det skall undersökas ifall vi kan ha tältläger på Rävholmen. •Kurser Maggie undersöker vad distriktet har i lämpliga kurser. Speciellt för vår nya ledare och de som har gammal eller ingen scoutbakgrund. Det finns en hel del kring nya scoutprogrammet som kan ordnas som studiecirklar som är bidragsberättigade. Det kan var en stor hjälp för oss vid programläggning. •Övrigt –Det är viktigt att vi har korrekta uppgifter i vårt medlemsregister. Anders G har gjort nya listor. Kolla dessa noga. –Katja vill ha in närvarolistorna för hösten snarast. –Styrelsen kommer att under nästa styrelsemöte utarbeta en budget för 2011. Har ni åsikter om vad som bör finnas med så maila styrelsen. –Johan S efterlyser några av de små sjukvårds-kitten. Alla skall ligga samlade i sjukvårdsskåpet i hallen i undervåningen under vintersäsongen. Då kan gå igenom dem och kompltterar. Dessutom vet alla var det finns. De som plocka ut från detta fårråd skall kvitteras ut på en lista som kommer att sitta på dörren. –Stormköken som skall förvaras i materielskrubben innanför segelrummet skall kvitteras ut på ett liknade sätt.
2
Vårterminen 2011 Ledarsamling Läger info Termin start Kårstämma Def anmälan sommarläger Arbetshelg Prel anmälan sommarläger Campincamp hajk Campincamp Sommarläger Avslutning SportlovPåsk Himmelfärd & nationaldag Semestrar Mötestider • Sjöfåglarna träffas på måndagar 18.30-20.00 • Fiskarna träffas på tisdagar 18.30-20.00 • Segelfartygen träffas på tisdagar 18.30-20.30 • Eskadern träffas på onsdagar 18.30-20.00 • Konvojen träffas på torsdagar 18.30-20.00 • Skeppsgourmeerna träffas på söndagar 15.00-? Styrelsemöte • 24 januari 18.00, budget • 1 mars 18:30 konstituering ny styrelse • 30 mars • 27 april • 17 maj Ledarsamlingar • Minst 3 st datum ännu ej bestämt Veckonr
3
Närvarolista tot 24 st, alla avdelningar representerade
4
Info träff inför sommarlägret 2011 2011-01-16 kl 15-16 • Defintivanmälan till Jamborren skulle ha varit inne 2010-12-31 Nästa alla seniorer (utmanare) kommer att åka och ett flertal P-scouter (äventyrare) • Kåren kommer att ha läger samtidigt. Infoblad skickades ut till P-scouter (äventyrare) och Juniorer (upptäckare) innan jul. Lapp med preliminäranmälan kommer att skickas ut. Definitivanmälan med betalning måste var gjord 31/3
5
What is a World Scout Jamboree? Every four years, tens of thousands of Scouts, from every corner of the world, gather in a tented city for two weeks of activities and adventure! This is a fantastic event where up to 40,000 Scouts live and learn together. This is an amazing first-hand experience of multiculturalism in action, an opportunity to interact and participate with others from different cultures and to build solidarity and understanding across cultural and geographical boundaries. This is a World Scout Jamboree! Sommaren 2011 kommer hela världen till Sverige. Det är då Sveriges scouter är värdar för 22nd World Scout Jamboree - Världsscoutjamboreen 2011. Who comes to a World Jamboree? Everyone participating in the World Scout Jamboree has to be a member of an organisation that is part of the World Organization of the Scout Movement. * Participants at the Jamboree must have turned 14, but not have turned 18 at the start of the camp. * Scouts 18 and over can participate as members of the International Service Team. * Visitors will be able to come to the site during the event and get a taste for Simply Scouting. Camp in Camp, som är en viktig del av World Scout Jamboree temat Simply Scouting, innebär att jamboree-deltagarna åker ut till ett mindre läger för att delta i typisk svenskt lägerliv. Camp in Camp lägret arrangeras av svenska och nordiska kårer. Camp in Camp är ett fantastiskt tillfälle för medlemmarna i er kår att under tre intensiva dygn umgås med scouter från hela världen. Jamboree scouterna kommer ut i patruller om 10, så för varje tillfälle får ni minst 4 olika nationaliteter på besök. Som tack får dessutom alla era lägerdeltagare besöka World Scout Jamboree gratis, ett besök som arrangeras av Camp in Camp Department och om lovar spännande upplevelser.
6
Camp-in camp Sommarläger vid Ringsjön •Tillsammans med Göta, Masthugget- Majorna, Svanesund •Tidpunkt 29/7 – 5/8, tot 8 dagar •Busstransport Kruthusgatan-Ringsjön •Kostnad 2500:- preliminärt •Preliminärt deltagarantal 67 st •Under 3 dagar tar vi emot besök från Jamboreen •På torsdag 4/8 får vi en heldag på Jamboreen •Vår grannar kommer att var Eslövs och Sisjöns scoutkårer •Preliminäranmälan senast 15/2 •Definitivanmälan med slutbetalning 31/3 Ringsjön Jamboreen Rinkabyfältet
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.