Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBirgitta Eriksson
1
• Frågeledaren är den som vet svaren. De finns under en länk på sidan i kalendern. • Ni behöver antingen en 12-tärning eller två vanliga tärningar. • Slå om vem som får börja. Gå sedan medurs laget runt. • För varje fråga ser du en spelplan med 12 rutor. Under dem finns en stor bild av ett djur som det gäller att känna igen. • När du har slagit med tärningen/tärningarna så klickar du eller frågeledaren på det tal du fått och den rutan försvinner. • Du får nu gissa en gång vilket djur det är som döljer sig under luckorna. • Kan du inte svaret är det nästa spelare som slår tärningen, öppnar en ruta och gissar. • Slår någon ett tal som redan har öppnats får han/hon öppna siffran 1. Är den också öppnad får spelaren stå över och nästa får slå. • Om du gissar rätt (frågeledaren är den som avgör detta) får du lika många poäng som tärningarna visade!
2
Igelkott NÄSTA FACIT Fråga 1
3
Apa NÄSTA FACIT Fråga 2
4
Mås NÄSTA FACIT Fråga 3
5
Lejon NÄSTA FACIT Fråga 4
6
Humla NÄSTA FACIT Fråga 5
7
Zebra NÄSTA FACIT Fråga 6
8
Kamel NÄSTA FACIT Fråga 7
9
Ren NÄSTA FACIT Fråga 8
10
Giraff NÄSTA FACIT Fråga 9
11
Ekorre NÄSTA FACIT Fråga 10
12
Struts NÄSTA FACIT Fråga 11
13
Hund NÄSTA FACIT Fråga 12
14
Orm NÄSTA FACIT Fråga 13
15
Snigel NÄSTA FACIT Fråga 14
16
Säl NÄSTA FACIT Fråga 15
17
Pingvin NÄSTA FACIT Fråga 16
18
Elefant NÄSTA FACIT Fråga 17
19
Ko NÄSTA FACIT Fråga 18
20
Häst NÄSTA FACIT Fråga 19
21
Katt NÄSTA FACIT Fråga 20
22
Kanin NÄSTA FACIT Fråga 21
23
Svan AVSLUTA FACIT Fråga 22
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.