Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips."— Presentationens avskrift:

1

2 Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips och råd från de mest lönsamma och högpresterande säljarna och säljtränarna. Vi förmedlar säljtipsen via mobilsamtal, SMS och webb för att spara tid och förenkla.

3 Vanliga problem med en säljkår... 1. Den lägger för lite tid på att träffa och prata med sina kunder – speciellt de viktigaste och svåraste kunderna. 2. 99 av 100 är sämre än de bästa säljarna. 3. De allra flesta säljare och säljkårer inser inte att de har problem. 4. Det kan finnas ett visst motstånd mot förändring och utveckling hos säljkåren/ledningen. 5. Ibland kan säljkåren styra organisationen.

4 Bara en kan vara bäst! Skillnaden mellan stjärnsäljaren och de andra säljarna är några få procents högre skicklighet i varje delmoment av säljprocessen. 3% högre skicklighet på 52 punkter fyrdubblar försäljningen! Det är dessa guldkorn som Sellmaster tillför varje vecka – inte rocket science eller nya genvägar.

5 är ett helt nytt sätt att träna, coacha och leda säljkårer, varje dag, Varje arbetsvecka hela året.

6 Grunden för Sellmasters affärsidé Sellmaster intervjuar löpande de absolut bästa säljarna i de mest lönsamma och snabbväxande företagen i svenskt näringsliv och kompletterar detta med tips från några av de bästa säljtränarna. Sellmaster kartlägger • vad de gör. • hur de gör. • vilka attityder och idéer som har gjort dem till stjärnsäljare.

7 Abonnemangs- former Anpassad säljskola för ditt företag Speaker: Harald Treutiger

8 8 Referenser Trots att annonsmarknaden för digital marknadsföring rasat med nära 20 procent under Q1 2009 har Pricerunners säljteam, mycket tack vare Sellmaster, lyft försäljningen. Med smarta, återkommande tips har vi ökat kompetensen hos säljarna i det vardagliga arbetet. Dessutom har Sellmaster ökat engagemanget hos säljteamet och gjort oss mer medvetna om vilka insatser vi måste jobba vidare med för att förbättra resultatet på såväl individuell som team nivå. Victor Dahlborg Marketing & Brand Director

9 9 Referenser Vi på Bureau Veritas arbetar själva med ständiga förbättringar i vår organisation. Sellmaster konceptet passar väl in och kan enkelt appliceras i detta synsätt. Sellmasters tips kommer varje vecka som en frisk påminnelse och stöd om vikten av att göra "rätt" prioriteringar och att vara noga med detaljerna. Ett av mina favorittips är tipset, - ”Hur många offerter blir affär?” Det är ett av flera lysande bra exempel på hur flera förhållandevis små detaljer i de olika stegen i säljprocessen, gör helheten och levererar efterfrågade och ibland mer än förväntade resultat. Med vänliga hälsningar Bureau Veritas Kenneth Larsson Sales and Business Development Manager

10 Referenser Horton International är en global konsultorganisation för Executive Search. Företaget grundades 1978 i USA av Bob Horton och har över 35 kontor och 100 konsulter världen runt. Horton har en stark position i Norden med ca 25 konsulter. I våra uppdrag utnyttjar vi den samlade kompetensen inom Horton International och arbetar i team Som konsult är det lätt att glömma sin egen utveckling, framförallt när det gäller försäljning. Därför passar Sellmasters slagkraftiga tips utmärkt. Man väljer själv när jag vill ta del av tipsen. För min del så lyssnar jag på tipsen tidigt på morgonen på väg till jobbet, det ger mig möjlighet att direkt praktisera de nya lärdomarna när jag kommer till kontoret. Michael Rooslien Partner Horton International

11 Referenser

12

13

14

15

16

17 GARANTI Vi erbjuder en unik ”Följ-våra-råd-garanti”: Öka din försäljning – annars får du pengarna tillbaka.

18


Ladda ner ppt "Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips."

Liknande presentationer


Google-annonser