Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Kort om PROJEKTBOLAGET
Event | Sales | Idé | Media Projektbolaget,
2
INNEHÅLL Affärsidé 3 PB Event 4 PB Sales 5 PB Media 6 PB Idé 7
Historik 8 Vår arbetsmodell 9 Kontaktuppgifter 10 INNEHÅLL Projektbolaget
3
Affärsidé: "Projektbolaget ökar våra kunders försäljning och skapar upplevelser med varumärken”
4
PB EVENT Vi har kanske branschen bredaste, bästa, längsta och roligaste erfarenhet av de flesta former av event marketing. PB Event hjälper dig med allt ifrån idé och strategi till projektledning och bemanning fram till leverans. Vi projektleder del- och eller totallösningar inom event, kommunikation, fest eller konferens. Inget är för stort eller litet för oss. Med våra kontakter och erfarenheter levererar vi kostnadseffektiva och kvalitativa evenemang.
5
PB SALES Vi älskar försäljning! PB Sales ökar försäljningen för din produkt eller "tjänst"! Man kan göra en beskrivning svår, eller enkel. Enkelt beskrivet: » Vi hjälper din produkt in i butik » Vi säkerställer att din produkt exponeras och demonstreras på rätt sätt » Vi säkerställer att det kommer kunder » Vi säkerställer att den lämnar butiken i kundens påse För att nå detta använder vi 15 års erfarenhet av försäljning inom konsumentledet. Vi arbetar idag med enskilda produkter, enskilda butikskedjor eller på uppdrag av köpcentrum och fastighetsägare. Ditt ansvar: » Ge oss ett tydligt mätbart mål » En bra brief på uppdraget » Var en del av arbetsgruppen » Betala vår faktura
6
PB MEDIA PB Media arbetar med och genom flera alla typer av mediekanaler. » Tidningar » Tv » Radio » Event » Internet » Utomhus » Produktplacering » "Icke traditionell" » Med mera... Våra uppdragsgivare har liknande behov som de produkter de själva marknadsför genom sina media, hängde du med? Vi är tokigt duktiga på att kreera, utveckla, förädla och implementera försäljningsinriktade marknadsföringslösningar.
7
PB IDÉ Ibland måste man bara få vara "helt fokuserad crazy"...
Vad menar vi? Med PB Idé har vi skapat en "produkt" där vi är betydligt bredare, djupare, högre eller galnare och tar oss ton. Du träffar oss helt förutsättningslöst (eller utifrån dina förutsättningar) i ett sammanhang där vi har konsensus om att ha väldigt "högt i tak"! Inte allmarknadschefer och beslutsfattare gillar att höra våra analyser, sanningar och ibland gissningar. Men de som tar sig tid och vågar blir ofta vinnare! Du avgör sen om du vill att vi skall producera/projektleda "idébanken" eller om du vill att dina övriga konsulter tar över. Vad kostar det? Det vet vi inte - men kostar gör det!
8
OM PROJEKTBOLAGET VÅR VISION
"Projektbolaget ökar våra kunders försäljning och skapar upplevelser med varumärken" Vara en av de tre mest värdeskapande marknadskonsultbolagen i Sverige 2009. VÅR MISSION Leverera bättre träff och resultat per målgrupp än något annat media i Norden. VÅR HISTORIA 1992 startade Stefan Permander Projektbolaget. Under åren har vi utvecklat nya affärsområden vilka vi senare bolagiserat via vårt moderbolag Permander & Partners AB. Vi är av våra kunder och branschen belönade med diverse priser; Guldägg, nominerade i Cannes Lion, världsrekord i marknadsföring med mera. VÅRA PARTNERS Vi älskar våra partners, vi jobbar ofta i team med de bästa konsulterna på marknaden. Vi väljer varandra med omsorg för att leverera det bästa resultatet.
9
ARBETSMODELL Projektbolaget arbetar utifrån en arbetsprocess som är beprövad. Den genomförs i fem steg för att optimera och säkerställa att det vi levererar alltid lever upp till kundens krav och behov. Stegen är: Behov Idé Planering Action Resultat GENOMFÖRANDE Vid våra olika projekt finns alltid en produktionsledare med för att säkerställa kvaliteten och att arbetet görs i linje med det som står i konceptet. UPPFÖLJNING OCH UTVÄRDERING Efter varje projekt levererar vi uppföljning och utvärdering för att se att vi nått samtliga mål och det resultat som kunden önskat sig. PLANERING Vi planerar upp hela projektet noggrant innan genomförandet. Detta för att förebygga fel och misstag. Dessa minimeras genom research och noggranna förberedelser. IDÉ OCH KONCEPTUTVECKLING För att nå bästa resultat och nå alla målsättningar tar vi fram den bästa idén och det bästa konceptet efter de förutsättningar som finns. BEHOVSANALYS Vi gör en analys innan vi bestämmer inriktning. Detta för att vara säkra på vilken insats som är optimal. Vi utgår från det som är viktigt för kunden och vi skapar därmed förutsättningar för att nå resultat.
10
KONTAKT
11
KONTAKTUPPGIFTER PELLE T NILSSON STEFAN PERMANDER
Sales and Project director E-post: Kontor: Mobil: Skype: PB-PelleT STEFAN PERMANDER CEO | Partner E-post: Kontor: Mobil: Skype: PB-Stefan Internet:
12
YES is our answer! What is your question? Tack för oss!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.