Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Kollektivtrafik i hela Västra Götaland
Västtrafik chatt
2
Resan mot chatt i drift Vi startade resan våren 2017
Benchmarking inom och utom branschen samt studiebesök Våra egna upplevelser av chatt vi själva använt Under hösten tog vår idé form kring den chatt vi önskade Vår chatt driftsattes 19 februari 2018
3
Efter Golive Vi upptäckte snart att vissa möjligheter till förbättring fanns med chatten och med hjälp av Artvise löste vi nedan under april 2018: - Färgmarkering som visar att kund skrivit ny text i pågående chatt - Snabbkommandon för inkopiering av standardfraser från frasbibliotek - Ärendenummer i ämnesrad då kund valt att få sin chattdialog via mejl
4
Chatten sedan starten februari 2018
Nästa steg under 2019 Lyft nr 2 8 nov Ny sida 28 maj Lyft nr 1 11 april Start 19 feb
5
Hur har chatten påverkat våra andra kanaler…
6
Kundernas respons En uppskattad och snabb kontaktväg
Kräver att få uppgifter fylls i, snabbt in i chatten Slipper köa i telefon Upplevs som mjukare, mer mänsklig och personlig
7
Kommande utveckling för chatten?
Tydligare markering då kund avslutat chatt Tydligare markering vid ny inkommande chatt Ny förfrågan bör inte avbryta när man skriver i en pågående chatt Agent sätts som upptagen vid tagen chatt, borde kunna göras av agent vid behov bara Ärendenummer i chattdialog blir länk, bör inte bli det Vi ser fram emot en fortsatt utveckling av chatten tillsammans med Artvise!
8
Tack!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.