Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning
3
Uppgift 1 Besvara ärende via mail
Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst, vänta en stund så kommer du att få en kvittens från kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Svara kunden (dig själv i detta fall), avsluta sedan ärendet. Kund: Titta i din privata e-post, där du borde ha fått ett svar från kundtjänsten. Du är missnöjd med svaret. Besvara samma mail och skicka tillbaka till kundtjänsten. Handläggare: Ärendet kommer att återöppnas av systemet och du blir med automatik satt som handläggare. Du kommer även att få en notifiering om kundsvar. Svara kunden igen och avsluta sedan ärendet.
4
Uppgift 2 alt 1 Fördela ett ärende till specialistgrupp
Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Fördela ärendet till lämplig specialistgrupp. Handläggare: Titta i specialistgruppen. Ärendet finns där som inkommet, utan handläggare.
5
Uppgift 2 alt 2 Fördela ett ärende via e-post
Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Fördela ärendet via Externa system – E-post. Handläggare: Avsluta ärendet.
6
Uppgift 3 Besvara enklare ärende via telefon
Utgå från snabbregistreringen (alt+s) eller Nytt ärende Snabbregistrering. Registrera ett enklare ärende som kan besvaras i kundtjänst. Avsluta sedan ärendet
7
Uppgift 4 Besvara svårare ärende via telefon
Utgå från snabbregistreringen (alt+s) eller Nytt ärende Snabbregistrering. Registrera ett svårare ärende. Fördela ärendet till förvaltning/specialistgrupp.
8
Uppgift 5 Besvara koppla-ärende via telefon
Utgå från snabbkommandot för koppla-ärenden eller Nytt ärende Koppla. Spara och avsluta ärendet med hjälp av knapp eller snabbkommando (alt+s).
9
Uppgift 6 Registrera besök
Utgå från snabbregistrering (alt+v) eller nytt ärende Snabbreg. besök.) Registrera ett enklare ärende som kan besvaras i kundtjänst. Avsluta sedan ärendet
10
Uppgift 7 Remiss – Fråga en specialist om råd i ett ärende
Handläggare: Gå in i ett ärende. Skicka en remiss med en fråga till din vanliga e-post. Specialist: Titta i din privata e-post, där du borde ha fått ett mail från kundtjänsten med remissfrågan. Besvara frågan i mailet och skicka tillbaka till kundtjänsten. Handläggare: Titta på ärendet i kundtjänst, där svaret nu kommit in som en flik på din remiss.
11
Uppgift 8 Registrera Registrera intern anteckning på ärende.
Registrera tjänsteanteckning på ärende. Registrera inkommande samtal på ärende.
12
Uppgift 9 Lägga upp ny driftsinformation för servicecenter
- Gå till fliken arkiv administration System- och driftsmeddelande Lägg upp relevant information för övriga i kundtjänst Rubrik, sammanfattning, beskrivning, kategori, prioritet Publiceringsdatum Välj vilka arbetsgrupper(inkorg) som ska få driftsinformationen Spara för att publicera meddelandet.
13
Uppgift 10 Blandade uppgifter
Sök efter avslutade ärenden, med olika sökkriterier. Titta igenom ärendetyperna. Titta igenom kunskapsdatabasen (checklistorna).
14
Artvise Kundtjänst
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.