Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden"— Presentationens avskrift:

1

2 Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden
Grundläggande värderingar Träning Matchspel Cuper Träningsmatcher Föräldraengagemang

3 Ledarstab Camilla Berglind, Huvudtränare
Fredrik Sundström, Huvudtränare Mikael Sörsten, Ass.tränare Calle Lilja, Ass. tränare Daniel Arnefjord, Ass. tränare Mirja Ahrén, lagledare Jenny Sundström, lagledare

4 Övergripande ansvarsområden
Lagledare hemsida utskick dialog med föräldrar, motståndare, domare, funktionärer m.m. Huvudtränare övnings-/innehållsansvarig långsiktiga träningsmål huvudansvarig för coachning, byten m.m. vid match Ass. tränare Behjälplig Huvudtränare vid träning och matcher. Samt standin till huvudtränare då hon/han har förhinder

5 Krav på alla ledare inom Sigtuna IF
I Sigtuna IF har vi krav på alla ledare: - Lämna in Utdrag ur belastningsregistret - Vid alla aktiviteter vi gör i organiserat i Sigtuna IF regi så SKA det alltid finnas MINST en ”godkänd” ledare med enligt ovan.

6 Grundläggande värderingar
SvFF – Spela, lek och lär SVENSK BARN- OCH UNGDOMSFOTBOLL SKA - ta hänsyn till individens behov och ge möjlighet till utveckling i den takt som passar var och ens fysiska, psykiska och sociala förutsättningar - skapa en positiv och sund miljö där alla får lära sig fotboll och utveckla ett livslångt intresse - ge alla möjligheten till långsiktig, målinriktad utbildning under socialt trygga former - se matchen som ett inlärningstillfälle och motverka toppning och utslagning - lära barn och ungdomar ett etiskt och moraliskt förhållningssätt och fair play - erbjuda en allsidig fotbollsträning

7 Grundläggande värderingar, forts.
Sigtuna IF Trygghet Glädje Kamratskap Bredd - alla ska med oavsett förutsättningar -Visa respekt -Glädje -Nolltolerans ”Sigtuna IF Fotboll ska bidra till trygghet, glädje och god kamratanda på lång sikt”

8 Att tänka på som förälder
Sprid rätt budskap (dvs i linje med våra grundläggande värderingar) till tjejerna - Prata om det positiva - Styr tjejernas kommentarer så att de fokuserar på det positiva - ”Tvätta bort” eventuell kritik mot kompisar, motståndare, ledare, domare m fl. - Vänd er till någon i ledarstaben om ni noterar beteenden som inte ligger i linje med våra värdegrunder så kan vi som ledare vara extra uppmärksamma och hjälpa tjejerna förstå vad som är ”rätt beteende”

9 Träningstider Uppdaterat på vår sida laget.se F11/12 Träningstider
Tisdagar, – manna Konstgräs Torsdagar (från v.19), – manna konstgräs Träningsupplägg: Camilla

10 Matchspel Antal SIF-lag: 2 Seriespel: ”Grund” F11 G4, F12 G1.
Samling vid bortamatch: Parkering Prästängarna Samling vid hemmamatch: Prästängarna Ombyte: Informeras inför varje match. Speldag: Som det ser ut i den planeringen vi fått nu från start: Lördag och söndag. Laget.se: har redan nu lagt in det som är inplanerat. Uppdateras kontinuerligt allteftersom ny information kommer.

11 Matchspel, forts. Praktisk info:
Kallelse: Skickas ut genom laget.se (mail). Sista svarsdag: Tydligt i anmälan (respektera deadline). Har man blivit kallad och tackat ja: Då spelar man. Uttagning: Baserat på träningstillfällen, alla skall få spela. Spelform: 7-manna med UFF regler

12 Att tänka på som förälder
Var noga med att svara på anmälan, efteranmälningar godtas endast i mån av plats Glöm inte att alla tjejer ska ha blå matchstrumpor och blå matchshorts med sig till matcherna, matchcoacherna har med sig matchtröjor Vi som coachar laget ger instruktioner till tjejerna före match, i pauser och efter match Stötta och peppa gärna på tjejerna men ge inga instruktioner från sidan, all coachning sköter matchcoacherna Vi tillämpar NOLLTOLERANS vilket innebär att vi inte accepterar några som helst negativa eller kritiska kommentarer eller gester mot eller om någon som spelar, domare, motståndarpublik etc.

13 Fotografering Lagfoto inklusive individuella foton tas i föreningens på Prästängarna, återkommer om exakt dag och tid. FYI (så ni vet när det är dags): För att kunna publicera foton på lagets hemsida behövs underskrift från spelares vårdnadshavare. Notera att bilderna endast kommer att vara tillgängliga för lagets medlemmar, dvs oss föräldrar.

14 Föräldraengagemang Lagets verksamhet bygger fullt ut på föräldraengagemang. Därför tycker vi att det är viktigt att redan från början vara tydliga med att det är vissa bitar som vi som föräldrar förväntas bidra med. Förutom ledarfunktioner behövs följande funktioner : Caféansvarig:, Petra Agrell (Olivia), Carina Schulat (Alva) Minigolfansvarig Sarah Andersson (Agnes) Lagaktivitet Tvättansvarig-rullande schema Matchvärdar (föräldrar vid varje hemma match) Notera att de som ansvarar för café och minigolf endast hanterar planering av aktivitet och ev. schema medan samtliga föräldrar har ett ansvar att ställa upp på respektive aktivitet. Kan man inte tilldelad tid så ansvarar man själv för att lösa detta genom att byta med annan förälder.

15 Föräldraengagemang Minigolfansvar: Vecka 32, 10-12/8


Ladda ner ppt "Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden"

Liknande presentationer


Google-annonser