Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
En undersökning av kaffedrickande som social interaktion
Kaffepaus En undersökning av kaffedrickande som social interaktion
2
Frågeställning & Hypotes
De flesta personer går till kaffemaskinen i grupp för att köpa kaffe. Det är fler personer som går till kaffemaskinen enskilt på morgonen och fler som går i grupp runt lunchtid.
3
Metod Observation 8-17 (onsdag), 8-13 (torsdag). Notering av besökares ankomsttid och om de tillhörde en grupp eller inte. Definition av en grupp: eller fler personer - Gruppen måste vara bildad innan de anländer vid kaffemaskinen Minst en person i gruppen (eller den enskilda personen) måste haft avsikten att köpa kaffe Avsikt: Gått fram till maskinen för att köpa kaffe oavsett om köpet genomfördes eller ej
4
Resultat
5
Observation och reflektion
Det är fler människor som går till kaffemaskinen enskilt än i grupp. Oftast går människor till kaffemaskinen på förmiddagen (Speciellt runt kl. 10:00). Externa faktorer: Tekniska problem Schema Årstid & väder Bias: Definition av en grupp Begränsad tid
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.