Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Språkforskningsinstitutet I fokus för konferensen står:
Inbjudan till internationell konferens om språk och språkutveckling maj 2009 Språkforskningsinstitutet Language, Literacy and Learning Med föreläsare från: Australien, USA, Kanada, Storbritannien, Nederländerna och Sverige Lily Wong Fillmore Professor Emerita, University of California, Berkley, USA Aída Walqui Director of the Teacher Professional Development program at WestEd, San Francisco, USA Bernard Mohan Professor Emeritus, The Department of Language Education at the University of British Columbia, Vancouver., Canada Gunther Kress Professor of Education, Dept. of Learning, Curriculum & Communication, Institute of Education, University of London. U.K. Beverly Derewianka Director of the Centre for Language Education at the University of Wollongong, Australia Pauline Gibbons Associate Professor. Faculty of Education, University of Technology Sydney, Australia. Claire Acevedo Senior Education Officer, (Reading to Learn) Catholic Education Office Melbourne. Australia Jill Bourne Professor and Dean of the Faculty of Education University of Strathclyde, U.K Spencer Kagan Founder of Kagan Publishing and Professional Development, an internationally acclaimed researcher, trainer and author of over 80 books. Maaike Hajer Professor, Hogeschool Utrecht, Research Center for Teaching in Multicultural Schools. The Netherlands Eija Kuyumcu Doktorand vid Centrum för tvåspråkighetsforskning, Stockholms universitet, och forskningsassistent vid Språkforsknings-institutet i Stockholm Monica Axelsson Docent i tvåspråkighetsforskning och universitetslektor vid Institutionen för utbildningsvetenskap mot språk och språkutveckling, Stockholms universitet. I fokus för konferensen står: Integrerad ämnes- och språkundervisning Vad alla lärare behöver veta om språk och lärande En gynnsam klassrumssituation och pedagogers förhållningssätt Meningsskapande i andra medier än text Läsutvecklingsstrategier i ett genreperspektiv Höga krav och förväntningar på lågpresterande elever Stöttningsstrategier Genrepedagogik VÄND!
2
Höga krav – mycket stöttning Klassrummet, läraren och eleven
Language, Literacy and Learning Höga krav – mycket stöttning Klassrummet, läraren och eleven Språk och ämne Anmälan och information: Språkforskningsinstitutet i Stockholm Ann-Christin Lövstedt eller Pedagogisk personal anställd av Stockholms stad: Vid anmälan före : GRATIS Observera! Om Du anmält dig och sedan uteblir debiteras Din skola 900 kronor i efterskott. Övriga deltagare: kronor Konferenslokal: Campus Konradsberg (aulan) Språket har en stor inverkan på elevers lärande inom skolans alla ämnen. Kunskap om hur språket fungerar i samverkan med ämnesinnehållet är avgörande för att skolan ska kunna erbjuda eleverna en optimal kunskapsutveckling. Syftet med denna konferens är att sprida kunskap om vad aktuell forskning från Europa, Nordamerika och Australien poängterar i fråga om skolans språk- och kunskapsutvecklande arbete. Språkforskningsinstitutet
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.