Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

© CPJ Consulting AB 2008. All ideas, concepts and information contained in this document remain confidential and the intellectual property of CPJ Consulting.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "© CPJ Consulting AB 2008. All ideas, concepts and information contained in this document remain confidential and the intellectual property of CPJ Consulting."— Presentationens avskrift:

1 © CPJ Consulting AB All ideas, concepts and information contained in this document remain confidential and the intellectual property of CPJ Consulting AB

2 LookWho’sClicking® MindFireInc® Marketing’s Missing Link.

3 Vad gör vårt verktyg för Er?
Spårar, mäter och förbättrar Dina marknadsaktiviteter på ett helt nytt sätt! Verktyget LookWho'sClicking® OnDemand hjälper Dig att med lätthet skapa Personifierade URL’er och landningssidor.

4 Vårt mål Förse uppdragsgivare med marknadens starkaste och
mest användarvänliga integrerade plattform för marknadsföringsaktiviteter. Vi levererar innovativt stöd som leder till ökade intäktsmöjligheter, överlägsna programresultat och återkommande avkastning. Få fler respondenter, öka försäljningen och förbättra resultaten!

5 Prognos – DM Direct Magazine prognos för direktreklam (2008):
Huvudbudskapet är att framtiden är ljus Direktreklamens tillväxttakt ligger stadig på 6,3% till 2011 Tillväxt hänförs till marknadsinvesteringar i flerkanaliga satsningar Att veta vem ni kommunicerar med är oerhört viktig i all form av marknadsföring, inte minst under lågkonjunkturer.

6 "42 % av alla som mottar direktreklam
Fakta - DM "42 % av alla som mottar direktreklam (on- eller offline) föredrar att svara online" – 2006 DMA - undersökning Är ni förberedda?

7 Vad händer med respondenter som går till ett företags hemsida?
"Men vi har en hemsida!?" Vad händer med respondenter som går till ett företags hemsida? OFTAST…INGENTING…? Att hänvisa respondenter till normala företagssidor är inte tillräckligt. Vanligt förekommande på olika företags hemsidor: Innehåller omfattande information som inte är kopplat till det direkta kunderbjudandet Har inte möjlighet att spåra (direkt) reklamen Sidorna är byggda för att ge information, inte att skapa ledande positioner

8 High-Tech Direct Mail Campaign ”Hottest Thing”

9 Flash Introduction

10 Flash Continued

11 Welcome Page

12 Survey Page

13 Update Profile Page

14 Thank You Page (Attending Party)

15 Thank You Page (Not Attending Party)

16 Thank You Page (Maybe Attending Party)

17 Thank You Page (Not Attending the Show)

18 Thank You E-mail (Attending Party)

19 Thank You E-mail (Not Attending Party)

20 Thank You E-mail (Maybe Attending Party)

21 Thank You E-mail (Not Attending the Show)

22 Automatic Lead E-mail (to Sales Represenative)

23 Lead Sheat Attached to E-mail

24 Real-time Campaign Dashboard

25 Results Summary

26 Activity Report

27 Single Click (to View Complete Data Set)

28 Lead Report by Day

29 Browse Daily Leads

30 Graphical Reports

31 Summary Report

32 E-mail Report (”Attending” Thank You E-mail)

33 ROI Calculator

34 Demo

35 Demo Exempel på kampanj – klicka på länken (PURL): Control Panel Dashboard - se bland annat rapporter i realtid, klicka på följande länk: Username: Partners Password: Growth07

36 Kampanjer - branschexempel
Bilbranschen Bankrörelser Utbildning Ideella verksamheter Fastighetsmarknaden Resor

37 LWC teknik

38 Teknik Multi-kanal möjligheter: Direktreklam + E-post + Massmedia + PPC Kampanjpanelen möjliggör rapportering online i realtid av alla kampanjaktiviteter Webbtjänsten API för smidig integrering med andra applikationer Lättanvänd guide med applikationer för icke-tekniska användare (Inga programmeringskunskaper krävs) Med funktionen "Copy Campaign" kan ni skapa nya kampanjer på några minuter Ett API eller Application Programming Interface är en regeluppsättning för hur en viss programvara kan kommunicera med annan programvara. Regeluppsättningen beskrivs i princip alltid som en uppsättning funktionsanrop (APIets kontrakt) som under ordnade former ger tillgång till en viss funktionalitet. Man säger ofta att man kapslar in funktionaliteten bakom ett API.

39 Specialanpassad Personlig URL
Systemet bifogar PURL och lösenord automatiskt till databasen. Kan stödja specialfall T.ex. bricknummer i URL Lösenord vid begäran Undvik att blanda ihop tecken ~ 0, O, o, I, i, L, l, etc. Mottagaren kan uppge lösenord om så önskas, exempelvis vid aktiviteter som är kopplade till betalning i någon form eller känsliga uppgifter Bifogad databas kan ställas ut till: Direktreklamkampanj (VDP- eller laserutskrift) E-postkampanj (komponent av LWC)

40 Exempel PURL’s Vår lösning skapar en specialanpassad Personlig URL (PURL) för varje enskild mottagare. Exempel: Bill Gates BillGates.MyLeadParadise.com Steve Jobs SteveJobs.MyLeadParadise.com Michael Jordan MichaelJordan.MyLeadParadise.com Mottagarens namn Webbadresser för kampanjen

41 LookWho’sClicking® Blueprints
Följande tillvägagångssätt finns att tillgå inom LookWho’sClicking®. ATTRACT Används inom: DM kampanjer kampanjer Vid användande av ATTRACT är PULR dock inte nödvändigt, men förhöjer värdet. HAND-OFF Driver trafik till annan: tidigare kampanj annan hemsida (ex. 3:e parts hemsida) innehåll (regler och förutsättningar för att få delta i kampanjen) ATTRACT EXPRESS Masskommunicerad reklam (offline media), ex: annonser TV radio stortavlor etc. CLICK CAPTURE Används för: web-annonser/banners sökords optimeringar PPC (pay-per-click)

42 Summary

43 Integrated Marketing Solution
Databas Försäljning & marknadsföring Direkt försäljning samtal 5 Vykort eller e-postkampanj 1 Ed besökte just din kamp Larm till försäljare 4 Tack e-post eller -brev Specialanpassad URL svarskanal 2 Svar sparade i databas Specialanpassad undersöknings sida med ifylld info 3 Kampanjpanel i realtid

44 Content summary Personalized URLs VIP Landing Pages Real-time Results
Create VIP Landing Pages that integrate the look-and-feel and the personalized nature of the direct mail piece. Personlize each responder’s online experienc with data-driven variable text and imagery or separate versioned pages. Profile responders, collect qualifying information and preferences. Create marketing triggers – automated variable data s to respondents. Personalized URLs VIP Landing Pages Real-time Results Build Better Business The mail list is used to generate Personalized URLs for each individual. Unique passwords are automatically generated for privacy. Resulting data file is returned in minutes – ready to go to press with Personalized URLs. Real-time Campaign Dashboard created for every campaign – with your own branding. Dashboard access as a part of the value added service. Hot leads via automated distribution via or PDA. Real-time reports on responses, online activity, questionnaire results. Stay ahead of the competition by using cross-media campaigns! Easy to use and no capital investments means it’s easy to get started. Great marketing results mean your clients will ”stick with you”. MindFireInc’s FastLaunch program ensures success.

45 © CPJ Consulting AB All ideas, concepts and information contained in this document remain confidential and the intellectual property of CPJ Consulting AB


Ladda ner ppt "© CPJ Consulting AB 2008. All ideas, concepts and information contained in this document remain confidential and the intellectual property of CPJ Consulting."

Liknande presentationer


Google-annonser