Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
AGENDA Medlemsavgift mm Träningstider Seriespel Newbody/Spicy Dream
Körschema, tvättschema, kioskschema Föräldrahjälp FHIB:s Policy Spelarkontrakt Cuper Övrigt Ekonomi ”Kvartsamtal” Forskningsstudie
2
Medlemsavgifter mm Medlemsavgift 300:-
Medlemsavgift för hel familj 600:- Stödmedlem :- Träningsavgift seriespel :- I träningsavgiften ingår obligatorisk spelarlicens och försäkring, Utöver detta är avgifterna till för att bland annat finansiera hallhyror, kansli, material, dräkter, anmälningsavgifter och andra administrativa kostnader. Medlemsavgift + Träningsavgift ska vara betald senast 30 september!! Billotteri – P04 ska sälja 8st lotter per person, det kommer att skickas ut separat faktura i november månad. Detta är det enda obligatoriska lotteriet som föreningen har, vill enskilda lag sälja lotter, kläder, frallor mm är det helt OK.
3
Träningstider Tisdag kl – i Habo Sporthall C-hallen (Observera att vi samlas 16.50, 10min före träningsstart ombytta) Torsdag kl i Habo Sporthall C-hallen . (Observera att vi samlas 18.40, 20min före träningsstart ombytta) Vi är 6 tränare (Danne Thunberg, Leif Carlsson, Thorbjörn Nyman, Robert Dahlslätt, Tobias Westrin, Calle Pettersson) Vi ser gärna att killarna duschar gemensamt efter träningen, efter matcher så bör alla duscha gemensamt.
4
Seriespel Vi har anmält 2 lag och totalt spelar vi 18 matcher på hösten och 18 matcher på våren. Vi spelar alla hemmamatcher i Habo Sporthall, A eller C-hallen. Längre resor bla Eksjö, Vetlanda, Vimmerby mfl. Vi kommer även fortsättningsvis ha körlista, detta för att alla ska ha möjlighet att kunna följa med på matcherna. Se till att de har ätit innan de ska iväg för att spela och skicka gärna med dem smörgås och frukt som de kan äta efter matchen istället för godis.
5
Seriespel 3x15 minuter effektiv speltid, det innebär att klockan stoppas vid varje signal från domaren. Båda lagen spelar i en 03/04 serie, nytt för i år är att det kommer att finnas officiell statistik för mål, ass och utvisningar. Killarna kommer att spela i båda lagen och det finns inget lag 1 och lag 2 mer än på spelschemat från Smålands IBF. Vårt mål är att killarna ska få spela ungefär lika många matcher men naturligtvis så har träningsmängd en viss påverkan på antalet matcher man får spela. Vi har delat in killarna i 4 grupper som ska vara så jämna som möjligt, (röd,blå,grön,gul) och sedan så skiftar det vilka grupper som spelar med varandra. Sedan blir det ytterligare skiftningar pga skador, frånvaro mm.
6
Newbody Vi ska sälja Newbody under 1 månads tid med start i början av Oktober, mer info kommer via mail och Danne är ansvarig. I år har vi försäljningskrav för första gången nånsin och detta pga att det är flera som inte säljer någonting och på det sättet inte bidrar till lagkassan. Ska man ha del av lagkassan så ska man också sälja och vi har beslutat att alla ska sälja minst 5st kartonger men precis som vanligt så är vi oerhört tacksamma för all försäljning utöver det. Vill man ”köpa sig fri” så kostar det 250kr, det innebär att man betalar 250kr och då får man inga varor men har på så sätt bidragit till lagkassan. Leverans sker före jul så passa på att köpa julklappar. Vi tjänar 37:-/förpackning och allt går till vårt lag.
7
Spicy Dream Vi kommer att sälja kryddor till våren igen och även då med försäljningskrav på 3 kartonger. Förra säsongen var förtjänsten knappt 20000kr. Försäljning sker i mars/april. Vill man ”köpa sig fri” så kostar det 150kr, det innebär att man betalar 150kr och då får man inga varor men har på så sätt bidragit till lagkassan.
8
Kör/Tvätt/Kiosk Kioskansvarig: Vi kör bara med kiosk vid de tillfällen då vi spelar i A-hallen. Körschema fixar tränarna. Tvätten skickar vi med någon spelare hem efter varje match, det blir 2 gånger per spelare och någon lycklig får tvätten 3 gånger.
9
Föräldrahjälp Vi önskar att få hjälp av 1-2 föräldrar som bistår med att göra schema för kiosken och ser till att det fungerar vid våra hemmamatcher. Om nån kan tänka sig att göra schema för personal vid julskyltning, avslutning, sargvakter så tar vi gärna emot hjälp.
10
FHIBs Policy Inom Fagerhult Habo IB vill vi att du som förälder:
Tar del av Fagerhult Habo IB:s målsättning och policy. Uppträder som du vill att ditt barn skall uppträda. Framför ev. kritik och åsikter på ett sakligt och korrekt sätt till ansvarig person. Stöttar ditt barn i såväl med- som motgång. Hjälper till vid föreningens/lagets matcharrangemang och gemensamma aktiviteter. Tar del av Fagerhult Habo IB:s information via ledare och hemsida. Hejar på barnen under match, men låter ledarna sköta coachningen. Med ord och handling aktivt motverkar mobbning och kränkande beteende.
11
Kontrakt
12
Vänerns Pärla Cup Spelas söndag 24 september i Mariestad, 4 fullstora planer under samma tak. Vi har anmält 2 lag, kommer att ha med ett par P05 för att vi ska vara 13 spelare/lag. Detta för att vi ska orka med de 5 matcherna som vi ska spela. 3 matcher i grupp spel och 2 matcher i slutspel, matchtid 2x14m rullande tid. Vi äter lunch gemensamt men spelarna måsta ha med sig frukt, mackor mm för att orka hela dagen. Det finns kiosk på plats som säljer fika, frukt, smörgåsar, godis och glass, korv med bröd, pajer, piroger och panpizza. Kostnad 0kr Matchstart kl för båda lagen, matchstart för sista matchen kan vara kl
14
Sibben Cup Spelas i Skövde fredag 5 – söndag 7 januari 2018.
Vi har anmält 1 lag, 22st har meddelat att de kan deltaga men vi behöver några spelare till för att killarna ska orka alla matcherna. Övernattning i skolsal mellan fredag – söndag. Frukost, lunch och middag ingår. Gruppspel och sedan slutspel. Kostnad?
15
Fair Play Cup Spelas 23-25 Mars 2018 i Jönköping med omnejd.
Målet är att delta med 2 lag. Ingen övernattning. Kostnad?
16
Övrigt Vi mailar/Smsar ut all info, kontrollera så att vi har rätt kontaktuppgifter till er. Kallelse kommer via Laget.se och ni ”klickar” ifall ni kommer eller inte, det är vår bekräftelse på om er son kan deltaga eller ej. Sargvakts/kioskschema för Herr/dam senior är vid 8 tillfällen under säsongen. Meddela om er son inte kan deltaga vid träning via SMS, gästbok eller mail, hjälper oss med träningsupplägget. Meddela om er son har andra aktiviteter som ”krockar” med innebandyn. Vi kommer att skriva kontrakt med alla killarna, innehåller förhållningsregler. Meddela om ni vet datum som er son inte kan vara med och spela seriematcher och gör det gärna långt i förväg.
17
Ekonomi Vi började säsongen med 61394kr och när säsongen var slut hade vi 50536kr kvar. Vi har sålt för ca 32700kr kr kiosk. (Föreningen har också en intäkt när vi säljer i kiosken) Kostnader för cuper ca 42500kr. Övriga kostnader som avslutningar, material, samt innebandymatch i Mullsjö är exempel på aktiviteter som också har kostat pengar.
18
Kvartsamtal Vi vill ha samtal med alla killar + förälder/föräldrar under den kommande månaden. Samtalen kommer att genomföras under träningarna och vi kommer att maila ut tider till er.
19
Forskningsstudie Vi har fått en förfrågan att delta i en studie om ”Träning och skador vid innebandyspel”. Det är innebandyföreningar från Småland och Östergötland som deltar i åldern år. Deltagandet är frivilligt, startar med en enkät och sedan får killarna uppge hur mycket de tränar varje vecka samt svara på frågor som tar 1-5 min. Hälften av föreningarna kommer att följa ett uppvärmningsprogram och den andra hälften kör på valfritt upplägg. Efter säsongen kommer utvärdering att ske för att få fram nyttan med att följa ett visst uppvärmningsprogram.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.