Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Invånartjänster Oktober 2017

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Invånartjänster Oktober 2017"— Presentationens avskrift:

1 Invånartjänster Oktober 2017

2 Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna
Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Aktuell status i tjänster Viktig info i en felanmälan Kontaktvägar support Självbetjäningsportal

3 Om rapporten Det här är en ”det händer just nu”-rapport. Om du har synpunkter och tankar, mejla dem gärna till: Rapporten publiceras på inera.se och meddelande skickas också ut per mejl till: Förvaltningsgrupperna Informationsdirektörerna Landstingens kommunikatörer Verksamhetschefer 1177 Vårdguiden på telefon

4 Statistik nyttjande av tjänster Nationellt
Oktober 2017

5

6 Data för HJV saknas under perioden feb-maj 2017.

7

8

9

10 10

11

12 1177 Vårdguiden på webben - 2017 Sessioner per invånare och år i snitt
Månad Sessioner per invånare och år i snitt Sessioner Sessioner på regionaliserade sidor Sessioner på hitta och jämför vård % Mobiltrafik Besvarade frågor i frågetjänsten Totalt 9,8 73% 7 136 jan 10,7 72% 785 feb 71% 958 mar 10,3 1 076 apr 9,3 753 maj 10,0 962 jun 8,8 75% 688 jul 8,5 79% 75 aug 9,4 76% 453 sep 10,1 643 okt 10,8 743 nov dec

13 1177 Vårdguiden på telefon - 2017
Inkomna invånarsamtal per invånare och år i snitt Inkomna invånarsamtal Besvarade invånarsamtal % Andel besvarade invånarsamtal Totalt 0,5 77% jan 0,6 78% feb 76% mar apr maj 75% jun jul 74% aug 81% sep 79% okt nov dec

14 1177 Vårdguidens e-tjänster - 2017
Månad Inloggningar per invånare och år i snitt % Andel invånare med konto Invånar-konton Vårdpersonal-konton Vårdenheter anslutna till 1177 Vårdguidens e-tjänster Vårdenheter i 1177 Vårdguidens e-tjänster som erbjuder webb-tidbokning Invånar-inloggningar Totalt antal ärenden (avslutade) Webbtidbok - nybokningar Webbtidbok - ombokningar Webbtidbok - avbokningar Totalt  2,4 44,6% 9 468 3 867 jan 37,0% 8 740 2 923 34 216 20 141 12 430 feb 2,1 37,9% 9 102 2 967 34 174 21 526 13 382 mar 38,8% 9 176 3 145 35 444 21 688 14 015 apr 2,2 39,7% 9 241 3 202 30 786 19 151 12 810 maj 2,6 9 305 3 496 31 287 18 606 13 974 jun 2,3 41,4% 9 331 3 509 26 834 12 336 11 822 jul 1,9 42,1% 9 323 22 936 7 893 7 876 aug 42,9% 9 304 3 551 32 134 17 611 12 114 sep 43,7% 9 329 3 630 37 779 25 636 16 468 okt 3,0 40 267 27 089 17 268 nov dec

15 Stöd och behandling - 2017 Invånar-inloggningar
Vårdpersonal-inloggningar Startade moment (behandlingar) Aktiverade vårdenheter Totalt 78 363 6 031 112 jan 8 878 16 731 626 10 feb 9 715 5 103 630 13 mar 11 995 5 742 769 apr 10 405 4 821 548 15 maj 12 000 16 783 706 12 jun 10 114 5 591 524 7 jul 6 661 2 135 245 1 aug 8 656 5 884 622 19 sep 11 422 10 229 686 8 okt 13 131 5 344 675 17 nov dec

16 20-i-topp på 1177 Vårdguiden på webben (senaste månaden)
Sidor med flest sidvisningar Mest använda sökorden i hitta vård-söket Mest lästa frågorna och svaren på 1177.se 20-i-topp frågekategorierna i frågetjänsten 1 Startsidan (1177.se) vårdcentral (category) Vad är normal puls vid vila och vid olika grader av aktivitet? Mage och tarm 2 (not set) Vilka biverkningar har kortison? Hud och hår 3 E-tjänster Hälsocentral (category) Varför måste jag kissa så ofta? Övriga behandlingar 4 Så loggar du in i e-tjänsterna Barnmorskemottagning (category) Vad visar egentligen sänkan? Leder, muskler och skelett 5 Läs din journal via nätet Stockholm (text), vårdcentral (category) Är det farligt att dricka alkohol i samband med penicillinbehandling? Övrig administration 6 Höstblåsor * (text) Kan man träna fast man är lite sjuk? Övriga undersökningar 7 Se dina bokade tider Gynekologi (category) Vad kan jag göra åt segt slem i halsen? Läkemedel 8 Fakta och råd nageltrång (text) Varför får jag lock för öronen? Kan jag spola öronen för att bli bättre? Kvinnors könsorgan 9 Ont i magen hos vuxna Tandvård (category) Varför får jag nervryckningar? Psykiska sjukdomar och besvär 10 Urinvägsinfektion Psykiatri (category) Hur högt kan blodvärdet vara? Hjärta och blodkärl 11 Lunginflammation Sjukhus (text) Varför sticker det och pirrar i händer och fötter? Öron, näsa, hals 12 Magsjuka – diarré och kräkningar Närakut (category) Vad kan jag göra åt lågt blodsocker? Infektioner 13 Utslag och hudförändringar hos barn – bildguide nearby (nearby), vårdcentral (category) Smärthugg i bröstet. Vad kan det vara? Njurar och urinvägar 14 Halsfluss Gynekolog (category) Tål småbarn att ramla och slå i huvudet? Graviditeten 15 Vattkoppor KBTkort (text) Varför har jag yrsel och ett konstant tryck i huvudet? Hjärna och nervsysten 16 Feber hos barn Mammografi (category) Är det farligt med höga levervärden? Rygg- och nackbesvär 17 Sidan finns inte Psykiatri, vuxna (category) Vad är proppar och hål på halsmandlarna? Mun och tänder 18 Borrelia KBTlång (text) Är det farligt med blåmärken utan orsak? Skador och olycksfall 19 Kontakta en mottagning via nätet Jourcentral (category) Kan man ha mens när man är gravid? Journal 20 Ont i halsen Sjukgymnastik/Fysioterapi (category) Vad kan man göra åt oregelbundna hjärtslag? Vaccinationer

17 20-i-topp 1177 Vårdguiden på telefon (senaste månaden)
Kontaktorsaker 1 Buksmärta - vuxen 2 Feber - barn 3 Administrativ åtgärd 4 Läkemedelsfråga 5 Utslag - barn 6 Halsont 7 Allmän medicinsk information 8 Bröstsmärta 9 Urinvägsbesvär - kvinna 10 Ryggbesvär - vuxen 11 Hosta - vuxen 12 Andningsbesvär - vuxen 13 Hosta - barn 14 Yrsel 15 Huvudvärk - vuxen 16 Utslag - vuxen 17 Sårskada 18 Öronbesvär - barn 19 Buksmärta - barn 20 Ögonbesvär - vuxen Gäller ej Stockholm, Sörmland, Värmland och Norrbotten.

18 UMO.se - 2017 Sessioner per invånare och år i ålder 13-25 i snitt
Månad Sessioner per invånare och år i ålder i snitt Sessioner 2017 Mobiltrafik % inklusive surfplattor UMO.se Besvarade frågor i fråga UMO Total 5,6 79% 7 041 1 6,6 78% 768 2 5,7 76% 822 3 6,1 75% 918 4 77% 698 5 6,2 796 6 4,8 83% 665 7 87% 443 8 5,3 84% 461 9 684 10 5,9 786 11 12

19 20-i-topp på UMO.se – 2017 (senaste månaden)
Sidor med flest sidvisningar Mest lästa frågorna och svaren på UMO.se 20-i-topp frågekategorier i fråga UMO 1 UMO.se Varfor far jag sa mycket smegma Tjejers underliv 2 Sex Visst ar det liten risk att bli gravid under mensen Skydd mot graviditet 3 Sex första gången Hur pullar manen tjej Killars underliv 4 Klamydia Varfor kliar det pa penisen Mens 5 P-piller Kan man ha mens nar man ar gravid Könssjukdomar 6 Svamp i underlivet Hur far jag igang en konversation Graviditet 7 Akut-p-piller Att ta hjalpfraga andra ungaFler fragor och svar Att ha sex 8 Mellanblödningar Jag har kliande utslag runt konsorganet vad kan det vara Kärlek 9 Jag har vita prickar pa penisen Ungdomsmottagning 10 Hur begar man sjalmord utan att kanna nagot Oro 11 Kärlek & vänskap Torr pa snoppen finns det nagon hudlotion som passar Ångest 12 Jag Varfor bloder jag efter sex Föräldrar 13 Herpes i underlivet Ar man skyddad under sockerpillerveckan Puberteten 14 Att må dåligt Det svider nar jag kissat och jag har flytningar kan det vara klamydia Ont vid sex 15 Hitta din mottagning Varfor kliar det pa mina brost Hud 16 Hormonspiral Hur visar man att man ar kar Bröst 17 Sexuella trakasserier Hur ska jag fa tillbaka min sexlust Nedstämdhet 18 Tobak alkohol droger Varfor har jag svart att fa utlosning Onani 19 Kroppen Nar borjar p pillren verka Sexlust 20 Sexnoveller Vad ska jag gora for att fa stand Vikt

20 Pågående och avslutade projekt
Oktober 2017

21 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Ny plattform för webbtjänster Etablera en ny, stabil och framtidssäkrad plattform för webbtjänster i syfte att förbättra upplevelsen av tjänsterna, skapa möjligheter för bättre integration med e-tjänsterna och andra tjänster, samt blir ett bättre arbetsredskap för redaktörer och vårdpersonal. Bibbi Joa/ Teresa Nilsson Nya 1177 Vårdguidens e-tjänster, etapp 3 Projektet innebär en fortsättning av tidigare påbörjad utväxling av en del av den befintliga tekniska plattformen i kombination med förbättringsåtgärder kring prestanda och stabilitet. Detta för att skapa förutsättningar för att kunna fortsätta utveckla tjänsterna och medge den prognostiserade ökade användningen. Anna Dahlström/ Maria Berglund Stödtjänst behörigheter Ta fram en generisk stödtjänst för att hantera behörigheter inom t ex Hitta och jämför vård, e-tjänsterna och 1177 Vårdguidens webbtjänster. Syftet är att därigenom underlätta för både nationella och regionala administratörer. Michael Pettersson/ Gabriel von Euler Införande 1177 Vårdguiden på telefon, Norrbotten Projekt för att tillsammans med Region Norrbottens införa den nationella tjänsten för 1177 Vårdguiden på telefon som inkluderar telefonisystem med integrerat rådgivningsstöd (RGS) samt arbetsmetodik för samtalsprocessen. Åsa Liljegren/ Elisabeth Kvilén Eriksson

22 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 1 Videointegration Stöd och gränssnitt för videointegration sätts upp i plattformen för Stöd och behandling. Projektet ska resultera i att minst en pilot för utvärdering av videomöten kopplade till behandling är genomförd. Ramverk för anslutning ska tas fram. Projektet ska även resultera i att det är tekniskt möjligt för olika videotjänstleverantörer att ansluta sig till stöd och behandlingsplattformen. Interims-förvaltning till Annelie Bergman/ Maria Berglund Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 3 Applikationsramverk Syftar bland annat till att möjliggöra för innehållsleverantörer (utgivare) att använda appar som en del av ett innehåll/behandlingsprogram. En generell anslutningsarkitektur för verktygsutvecklare/apputvecklare inom hälsa och sjukvård ska erbjudas. Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 4 Min vårdplan - cancer Vårdplan i cancervården syftar till att patienter digitalt ska kunna ta del av information under hela tiden som vårdkedjan pågår. Syftet är att underlätta för patienter att få information samt själva föra anteckningar och meddela sig med vården under sin vårdprocess. Stöd och behandling: Etapp 5 Dataexport för forskning och uppföljning Syftar till att utveckla gränssnitt och funktionalitet i Stöd och behandlingsplattformen för att ta ut data i CSV-format för forskning och uppföljning.

23 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Förstudie nytt verksamhetsstöd 1177 Vårdguiden på Telefon Syftet med förstudien är ett ta fram ett tydligare beslutsunderlag och en roadmap för ett verksamhetsstöd som fungerar både på kort sikt för tjänsten 1177 Vårdguiden på telefon samt i ett längre perspektiv i förhållande till framtida strategisk inriktning för nationellt sjukvårdsrådgivning. Tove Rylander Rudqvist/ Carl-Gunnar Höglund Upphandling 1177 Vårdguiden på telefon, nationellt Syftet med projektet är att ta fram ett förfrågningsunderlag gällande upphandling av ny leverantör av kontaktcenterlösning. Förtydligad visning av avtalsreglerade mottagningar och riksuppdrag i Hitta och jämför vård. Utredning som ska identifiera och föreslå teknisk lösning för att enbart visa landstingsdriven vård och privat vård som finansieras och regleras via avtal med landsting och regioner visning av mottagningar med riksuppdrag Gabriel von Euler/ Anne-Lie Krook Förstudie nationell språktjänst 1177 Vårdguiden på telefon Förstudie med fokus på att tydliggöra vad som tekniskt krävs för att en nationell språktjänst ska kunna införas utifrån gällande förutsättningar: Hälso- och sjukvårdens krav på vård på lika villkor för hela befolkningen information ska kunna ges på minoritetsspråken utifrån lagen om nationella minoriteter och minoritetsspråk Tolketiska principer Desirée Söderberg/ Elisabeth Kvilén Eriksson

24 Avslutade projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson

25 Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden
Oktober 2017 25

26 Pågående införanden – nationellt
Kort syfte Start Klart när Kontaktperson Stöd och behandling Inget pågående aktivitet oktober månad December 2014 2017 Kristina Stener, Eva Lindholm 1177 Vårdguiden på telefon i region Norrbotten Införande av Rådgivningsstödet med integrerad journal och hänvisningsstöd samt nationell telefonilösning September 2017 Mars 2018 Ewa Schmidt Rådgivningsstödet webb Pacemakermottagningen Sahlgrenska sjukhuset Göteborg Implementera rådgivningsstödet webb för sjukvårdsrådgivning som komplement till specialiserad rådgivning December 2017 Annelie Amigelius Din vårdcentral Lerum Implementera rådgivningsstödet webb för sjukvårdsrådgivning Maj December 26

27 Pågående införanden/utbildningar – Nationellt
Kort syfte Start Klart när Kontaktperson Webbinarium för lokala Utbildare i Vårdguiden på telefon 8 gånger per år och vid behov. Syftet är att gå igenom nytt och uppdaterat utbildningsmaterial, samt finnas som stöd för de lokala Utbildarna. Mars 2017 Fortlöpande Eva-Marie Söberg Ewa Schmidt

28 Genomförda utbildningsinsatser – Nationellt
Syfte Start Klart när Kontaktperson Utbildning – Stöd och behandling, 1 tillfälle Utbildning i designverktyget för designers och behandlare 1 st tillfälle. (Umeå) Oktober Pelle Nilsson Katalogadministratörsutbildning 1177 Vårdguiden på telefon Utbildning i de administrativa gränssnitten för administrering av Vårdenhetsadministration, Hänvisningsadministration och Rådgivningsstödets Portal Ewa Schmidt Integrerat arbetssätt 1177 Vårdguiden på telefon Utbildningen syftar till att ge Utbildare och Samtalshandledare en utbildning för att i förlängningen ge telefonssjuksköterskan en fördjupad kunskap i arbetssätt 1177 Vårdguiden på telefon. Elisabeth Almgren Erikssson

29 Genomförda nätverksträffar- nationellt
Projekt Kort syfte Start Klart när Kontaktperson Stöd och behandling Dela erfarenheter, informera om nyheter mm kopplat till Stöd och behandling. 1 st nätverksträff genomförd oktober Fortlöpande Kristina Stener E-hälsocoachprogram Program övergått till nätverksträfforum . Dela erfarenheter. 1st träff genomförd oktober Oktober

30 Aktuell status i våra tjänster
Oktober 2017

31 1177 Vårdguiden på webben Textmaterial, 39 artiklar har reviderats och 3 nyproduktion under oktober. Bild, 11 revideringar och 9 nyproduktion. Inventering av material inför migrering i plattformsbytet.

32 Svarsbank UMO.se Nya svar: - Inga nya svar

33 Svarsbank UMO.se Reviderade svarsbankssvar, oktober

34 Svarsbank 1177.se Nya svar: - Inga nya svar

35 Svarsbank 1177.se Revideringar Vad innebär Leri-Weill syndrom?
Vad ska jag tänka på när jag har fått en ny höftled? Vad kan man göra åt Charcot-Marie-Tooths sjukdom? Vad händer efter en knäplastikoperation? Är det svårare att bli gravid om jag haft kopparspiral? Ska jag steloperera mig för att bli av med mitt diskbråck? Kan jag bli gravid om jag tar p-pillret för sent? Hur kan jag minska risken för obalans av kroppssalter vid triathlon? Kan jag ta ett glas vin fast jag äter medicin mot depression? Vad innebär skleroserande behandling av hälsenan? Kan spädbarn få gulsot av att amma? Tar hjärnan skada av att jag nickar en fotboll? Vad är det för skillnad på naturläkemedel och vanliga läkemedel? Jag får ofta kramp i vaderna. Går det att göra något åt det? Vad är occipitalisneuralgi? Kan jag få järnbrist om jag tränar hårt? Vad är adrenogenitalt syndrom? Min maxpuls är så hög, ska jag kolla upp det? Hur ska jag kunna sluta med mina insomningstabletter Hur märker jag att hjärtat skadats om jag tränat när jag var sjuk? När ska man ta blodfettsänkande tabletter? Vad ska jag välja för skor om jag har ont i fötterna? Vad kan man göra åt harpest? Försvinner en meniskskada av sig själv? Min son vill inte bajsa. Vad kan jag göra? Vad är kronisk myelit? Vad innebär reflexdystrofi?

36 1177 Vårdguidens e-tjänster
Release genomfördes den 24 oktober Aviseringar om svar på ärenden följer alltid invånarens inställningar i profilen istället för att anges i varje enskilt ärende Förberedelse för inhämtning av invånares folkbokföringsuppgifter från ny källa: Ineras PU-tjänst Returadressen i lösenordsbrev i Örebro län har ändrats Förberedelser av funktioner och texter för att kunna börja använda listningstjänsten i Dalarna samt Jämtland Härjedalen Supportfunktionerna för att visa invånarinformation samt spärra invånares inloggning flyttas till ny teknisk plattform Möjlighet införs att kunna spärra inloggning även för invånare som inte har loggat in tidigare Nytt utseende på den nya personalsidan (obs! än så länge endast tillgänglig för supportpersonal) Ny teknisk lösning för inloggningsstatistik tas i bruk Mindre förbättrings- och buggrättningsärenden Patch R genomfördes 3 oktober: Anpassning till ny version av tjänstekontrakt från e-hälsomyndigheten skulle ha gjort i R Men inför den releasen kunde ändringarna inte testas då det inte fanns rätt testförutsättningar på plats från EHM och Inera/tjänsteplattformen, därför lyftes alla ändringar som rörde recepttjänsterna ut ur releasen. E-hjälsomyndigheten tar bort stödet för den version av kontrakten som 1177 Vårdguidens e- tjänster använder idag innan vår nästa release, R Därför måste ändringarna nu genomföras innan nästa ordinarie release som en patch.

37 1177 Vårdguidens e-tjänster
Ett problem med listningsönskemål som inte gått fram upptäckes Notifieringstjänsten låg nere under flera dagar då övervakningen inte fungerade Arbete pågår i både förvaltning och projekt med release den 5 december

38 1177 Vårdguiden på telefon Bra resultat för utökad samverkan inom 1177 Vårdguiden på telefon Årets sommar var den första med utökad samverkan. Nio landsting och regioner samarbetade i en gemensam kö alla nätter samt dagtid vardagar. Resultatet var gott med väntetider i snitt mellan minuter på dagarna och få eller inga överbelastade samtal, det vill säga samtal där den inringande blir ombedd att ringa upp senare. Under hösten fokuserar arbetet gällande samverkan på att få processer på plats. Flera landsting och regioner har aviserat en ambition att gå med under våren Slutrapporterna för projektet Nationell samverkans tre delar, av vilka del 2 och 3 avslutades 30 juni i år, finns att nu ladda ner på Inera.se. Kontakt: 38

39 Stöd och behandling Införande
Införandet i landstingen och regionerna är i full gång: Alla landsting är nu anslutna och majoriteten har nu pågående behandlingar i plattformen. En stadigt ökande användning med cirka 370 startade vårdenheter i Stöd och behandling! Nyutvecklingsprojektet för utdata pågår just nu och piloten för Min Vårdplan cancer pågår till 22 sep.

40 Förvaltning och utveckling Stöd och behandling
Sprintdemos publiceras kontinuerligt här: Release 1.12 kom den 24 oktober och innehöll bl a nya gränssnitt för behandlare och utveckling som har gjorts i utdata-projektet. Prestandatester har gjorts i september och en rapport har överlämnats till förvaltningen. Prestandatesterna kommer att fortlöpa i samband med releaserna fortsättningsvis.

41 Grupper Stöd och behandling
Nätverksgrupp Nätverksgruppen för Stöd och behandling har två representanter från varje landsting/region. Det finns ett stort intresse att delta och nätverksträffarna uppskattas av deltagarna. I samband med senaste träffen genomfördes en enkät för att låta deltagarna påverka framtida innehåll. Den 4 okt (heldagsmöte) och 5 dec (heldagsmöte) är det nätverksträffar. Förvaltningsgruppen ska träffas den 7 dec för sista gången. Förvaltningsgrupp Anette Aronsson, Landstinget i Kalmar Län Mats Bäckarslöf, Landstinget i Sörmland Ulla Forsbeck-Olsson, SLL Patrik Kalander, Västerås Stad Anneli Uusitalo, Region Jönköpings Län Jennie Österberg, Landstinget Gävleborg Kerstin Hinz, Västra götaland

42 Ineras Kundservice Begreppet Nationell Kundservice har nu bytts till Ineras Kundservice
NYA ÖPPETTIDER! På vardagsnätter mellan 19:00 och samt hela helgerna kommer endast akuta ärenden som måste anmälas via telefon hanteras. De ärenden som mejlas in under denna tid tas om hand påföljande vardag efter klockan 7 på morgonen. De som arbetar med 1177 Vårdguiden på telefon kan fortsätta ringa in akuta ärenden på samma sätt som tidigare. Kompletteringar via applikationen ”rådgivningsstödet felanmälan” eller e-post kan göras efter telefonkontakten. För att öka kvalitén i sina ärenden vill de inte att ärenden mejlas in Ärenden ska helst anmälas via via telefon, Formulär eller Självbetjäningsportalen ska fasas ut och 1 september blev det en ny mejladress som man får svar på sina ärenden. Kontaktväg in till Ineras kundservice: Telefon: Självbetjäningsportal: Formulär:

43 Viktig info i en felanmälan
För att en felanmälan ska kunna tas om hand och felsökas på är det viktigt att supporten får en så komplett bild av felet innan felsökning kan påbörjas. Ni kan hjälpa oss att hjälpa er genom att ta med nedstående i er felanmälan. Om ni inte har det så kan supporten behöva kräva in det innan ärendet tas vidare för felsökning: Går felet att upprepa? VIKTIGT!!! Om ni är på en webbsida, ex i Epi, 1177 eller UMO - Vilken URL var ni på när problem uppstod? Sänd länk dit problem uppstår Noggrann steg-för-steg-beskrivning av vad man gjort (Var på skärmen klickade man, eller använde man ett snabbkommando på tangentbordet? Gjorde man något precis innan problemet uppstod? ) Omfattningen - Är det fler som upplever samma problem? Kolla om ni får samma fel i er klient. (Om ni har tillgång till den) – Kan göra det lättare att skilja mellan driftsproblem (lokala eller centrala) och när det är direkta fel i klienten. Namn, kontaktuppgifter och roll. Med roll menar vi ex Nationell Redaktör, Regional Redaktör, Svarare för anonym frågetjänst, Telefonssjuksköterska m. m.

44 Nytt använd kontaktformulär
Kontaktvägar support Nytt använd kontaktformulär 1177 Vårdguiden på telefon Driftsstörningar och allvarliga fel: Felanmälansapplikationen i Rådgivningsstödet Självbetjäningsportal: Formulär: Användarstöd, synpunkter och frågor:   1177 Vårdguiden på webben Driftstörningar och allvarliga fel: Självbetjäningsportal: Formulär: Synpunkter på specifik artikel, använd Tyck till längst ned på artikeln på 1177.se. Hitta och jämför vård Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor:   Självbetjäningsportal: Formulär:

45 Kontaktvägar support UMO.se Mina vårdkontakter Stöd och behandling
Driftstörningar och allvarliga fel: Självbetjäningsportal: Formulär: Mina vårdkontakter Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: – Vårdgivarsupport, – Invånarsupport alla dagar kl. 6-22 Stöd och behandling

46 Självbetjäningsportal
Ineras Självbetjäningsportal kan du som är kund logga in och själv hantera dina ärenden. Portalen är tänkt att bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och att den ska vara ett bra komplement till kontakt med oss via telefon och e-post. Vem kan logga in och hur gör jag? För att kunna logga in i portalen behöver du ha ett konto med inloggningsuppgifter. Om du inte redan har ett sådant, kan du ansöka om konto här. Vilka ärenden kan jag hantera i portalen? Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Nationell kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Nationell kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick. Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att få ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen. 


Ladda ner ppt "Invånartjänster Oktober 2017"

Liknande presentationer


Google-annonser