Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
SPELARUTBILDNINGSPLAN ANFALLSSPEL- UTMANA, FINTA,DRIBBLA 1
MV Vad? Utmana, finta och dribbla: Olika finter – t ex översteg, skottfint, Driva bollen Varför? För att ta sig förbi motståndaren och skapa numerärt överläge. Hur (instruktioner)?: Utmana, finta, dribbla: Gör finten i god tid. Överdriv för att lura motståndaren Tempoväxla förbi motståndaren Anvisningar: Uppvärmning med varsin boll: -driv med höger fot/vänster fot -driv och riktningsförändra -gör överstegsfinter, skottfinter, valfria finter 2. 1 mot 1 i ytor: Träna finterna med passiv motståndare som bara går mot bollhållaren, för att träna på avståndet till motståndaren när man gör finter. Träna finter med aktiv motståndare i ytan. Tävla gärna i lag: hur många gånger lyckas man ta sig förbi och hålla sig kvar inom zonen. 3. 1 mot 1 mot mål: 2 st zoner där det finns en motståndare i varje. - A driver in i första ytan och försöker ta sig förbi. Lyckas A så väntar en ny motståndare i nästa yta. Lyckas A igen så går A på avslut. Skulle A bli stoppad på vägen så rullas en boll från tränaren så A får avsluta ändå. Byt försvarare efter en stund. 4. Spel 4v4/7v7: Poäng till den som tar sig förbi 1 mot 1. Sammanfattning Vad har vi tränat på idag? Vad är viktigt att tänka på för att lyckas ta sig förbi motståndaren 1 mot 1? 1 . 2 . b . . 2 1 a MV 3. 4.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.