Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Principer ”Bra att ha-grej” för att uttrycka ideologi, ambitioner och mål med ett system som man sedan kan återvända till för att pröva relevansen och.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Principer ”Bra att ha-grej” för att uttrycka ideologi, ambitioner och mål med ett system som man sedan kan återvända till för att pröva relevansen och."— Presentationens avskrift:

1 Principer ”Bra att ha-grej” för att uttrycka ideologi, ambitioner och mål med ett system som man sedan kan återvända till för att pröva relevansen och rimligheten i olika delbeslut, detaljer eller konsekvenser

2 Det isländska exemplet
Ownership of quality and standards Det är universiteten som skapar kvalitet i utbildningen och det är en ambition att visa att universiteten själva är ”the most zealous guardians” av kvalitet.

3 2. Enhancing the quality of the student learning experience and safeguarding standards Kvalitetssäkring är utveckling, systemet ska säkra kvalitet och stimulera utveckling.

4 3. Involvement of students Studenterna konsumerar inte utbildning, de skapar kunskap under stort eget ansvar och i partnerskap med universiteten, därför måste de också vara med i kvalitetssäkringen.

5 4. International and Icelandic perspectives Utbildning är internationellt orienterad, både till innehåll, form och distribution samtidigt som utbildningen ska möta nationella krav. Kvalitetssystemet måste säkra båda perspektiven.

6 5. Indepedence and partnership Kvalitetsbedömningarna, såväl som utbildningarna, måste genomföras i fullständigt oberoende, men systemet måste utvecklas i partnerskap.

7 Komponenter i systemet
Institution-led reviews at the subject level Quality Board-led reviews at the institutional level Annual meetings with representative(s) of the Quality Board Quality Council-led enhancement workshops and conferences Special Quality Board-led reviews Continuing and additional accreditation


Ladda ner ppt "Principer ”Bra att ha-grej” för att uttrycka ideologi, ambitioner och mål med ett system som man sedan kan återvända till för att pröva relevansen och."

Liknande presentationer


Google-annonser