Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Medborgarundersökning 2015

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Medborgarundersökning 2015"— Presentationens avskrift:

1 Medborgarundersökning 2015

2 Medborgarundersökning
Enkät till personer hösten 2015 48 % svarat på enkäten (snitt 44 %) Attitydundersökning! Förra gången; våren Då svarade 53 %. Lägst svarsfrekvens bland de yngre: år 23 %, år 69 % Medborgarundersökning 2015

3 Medborgarundersökning 2015
Betyg Frågorna besvarar på 10-gradiga skalor, 1 = lägsta betyg Faktorernas resultat redovisas som betygsindex mellan 0 och 100, 0 = lägsta betyg Betygsindex under 40 ”inte godkänt” 55 – 74 ”nöjd” 75 och högre ”mycket nöjd” Medborgarundersökning 2015

4 Medborgarundersökning
Tre områden: Kommunen som en plats att bo och leva på Kommunens verksamheter Inflytandet i kommunen Helhetsbetygen mäts med tre specifika frågor inom varje område Medborgarundersökning 2015

5 Medborgarundersökning 2015

6 Medborgarundersökning 2015
Nöjd-Region-Index Hur nöjd är du med din kommun i dess helhet som en plats att bo och leva på? Hur väl uppfyller din kommun dina förväntningar på en plats att bo och leva på? Föreställ dig en kommun som en plats som är perfekt att bo och leva på. Hur nära ett sådant ideal tycker du att din kommun kommer? Medborgarundersökning 2015

7 Medborgarundersökning 2015
Nöjd-Region-Index Medborgarundersökning 2015

8 Medborgarundersökning 2015
Nöjd-Region-Index Medborgarundersökning 2015

9 Nöjd-Region-Index efter ålder
Medborgarundersökning 2015

10 Nöjd-Region-Index efter ortstyp
Medborgarundersökning 2015

11 Nöjd-Region-Index 2015 efter boendetid i kommunen
Medborgarundersökning 2015

12 Älmhults kommun som en plats att bo och leva på
Medborgarundersökning 2015

13 Älmhults kommun som en plats att bo och leva på
Förbättringsområden: Kommersiellt utbud Bostäder (även 2013) Fritidsmöjligheter (även 2013) Medborgarundersökning 2015

14 Medborgarundersökning 2015

15 Medborgarundersökning 2015

16 Medborgarundersökning 2015
Kommersiellt utbud Medborgarundersökning 2015

17 Medborgarundersökning 2015
Kommersiellt utbud Medborgarundersökning 2015

18 Medborgarundersökning 2015
Kommersiellt utbud Medborgarundersökning 2015

19 Medborgarundersökning 2015
Fritidsmöjligheter Medborgarundersökning 2015

20 Medborgarundersökning 2015
Fritidsmöjligheter Medborgarundersökning 2015

21 Fritidsmöjligheter efter ålder
Medborgarundersökning 2015

22 Fritidsmöjligheter efter ortstyp
Medborgarundersökning 2015

23 Trygghet Strategiskt nyckeltal acceptabelt värde: 60
”Älmhult ska vara Sydsveriges tryggaste kommun vad avser såväl faktisk som upplevd trygghet” Trygghet Medborgarundersökning 2015

24 Medborgarundersökning 2015
Trygghet Medborgarundersökning 2015

25 Medborgarundersökning 2015
Trygghet Medborgarundersökning 2015


Ladda ner ppt "Medborgarundersökning 2015"

Liknande presentationer


Google-annonser