Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Intryck från AAPOR-konferensen i Austin maj 2016

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Intryck från AAPOR-konferensen i Austin maj 2016"— Presentationens avskrift:

1 Intryck från AAPOR-konferensen i Austin maj 2016
Karin Nelsson, Senior partner, Inizio Vad är AAPOR?

2 Konferensen arrangerades för 71 gången i Austin och temat var Reshaping the Research Landscape:

3 AAPOR – American Association for Public Opinion Research
WAPOR – World Association for Public Opinion Research election polling market research statistics research methodology health related data collection education Opportunity to learn, networking, improve survey research Founded in 1947, the American Association for Public Opinion Research is the leading association of public opinion and survey research professionals. The AAPOR community includes producers and users of survey data from a variety of disciplines. Our members span a range of interests including election polling, market research, statistics, research methodology, health related data collection and education. Membership in AAPOR is all about opportunity – the opportunity to learn from a diverse group of leaders in the survey and public opinion research field, the opportunity to network and exchange knowledge and the opportunity to improve how survey research is conducted and disseminated.

4 Brett program för alla kunskapsnivåer, bra nätverk,

5

6

7

8 Session 7 Claire Durand Session 7: Scott Keeter (Yougov)

9

10 1 Session 6 Gfk, Ipsos, 2 Session 1: Google och Facebook (eyetracking, mobilephones) 2 Session 3: 3 Session 3: Vi jobbar med att kombinera många olika datakällor med survey data.

11

12 Årets program: + bredden på programmet + nya metodier efterfrågas + branschen måste förnyas (sense of urgency) + ännu mer öppet för nya sätt att mäta + nya aktörer (inte bara google och facebook) nya sätt att hitta respondenter + inkluderande - wifi, maten, otroligt mastigt

13 Årets program: + bredden på programmet + nya metodier efterfrågas + branschen måste förnyas (sense of urgency) + ännu mer öppet för nya sätt att mäta + nya aktörer (inte bara google och facebook) nya sätt att hitta respondenter + inkluderande - wifi, maten, otroligt mastigt

14 Tack! Karin Nelsson, Senior partner, Inizio Vad är AAPOR?


Ladda ner ppt "Intryck från AAPOR-konferensen i Austin maj 2016"

Liknande presentationer


Google-annonser