Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
FORTSATT POSITIV UTVECKLING!
3
Källa: Tillväxtverket
4
Källa: Tillväxtverket
5
Källa: Tillväxtverket
6
Källa: Tillväxtverket
7
Visita på fem röda Visita är bransch- och arbetsgivar- organisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nästan medlems- verksamheter varav 270 Turistinformationer och Turistcenter Visitas uppdrag: Främja medlemmarnas intressen, besöksnäringens sunda utveckling och lyfta fram medlemmarnas betydelse för samhället och näringslivet Visita är besöksnäringens samlade röst i näringspolitiska frågor Visita tecknar branschernas kollektivavtal och utformar näringens etiska regler
8
VISITAS MEDLEMMAR Destinationer Turistcenter Turistinformationer
Hotell Vandrarhem Konferensanläggning Campingföretag Skidanläggningar Nöjesparker Djurparker Restauranger Nöjesrestauranger Personalrestauranger Fast Food Spa Guider m.m.
9
HUR HAMNaDE VI HÄR?
10
AUKTORisationens syfte
Verka för kompetent, korrekt och serviceinriktad turistinformation i hela landet Behålla i-skyltarnas internationellt erkända signalvärde Verka för turistisk information som utgår från besökarnas önskemål och behov Främja de lokala turistiska organens roll i utvecklingen och marknadsföringen av sina destinationer Främja de lokala turistiska organens kunskaper om - och dialog med - destinationens turistföretag
11
VISITAS NATIONELLA DESTINATIONSRÅD VALDA 2017-2018
Anne Adsten, Jämtland Härjedalen Turism Håkan Ceder, Nora Turistbyrå Björn Fransson, Örebrokompaniet Annelie Karlsson, Göteborg & Co Lotta Samuelsson, Mariestad Anette Lindstrup, Helsingborg Näringslivs- och Destinationsutveckling Stefan Johnson, Destination Kalmar (ny) Beatrice Bergqvist, Gold of Lapland (ny) Linda Gjerdrum, Uddevalla Turism (ny) Jenni Leppelt, Hultsfreds Turistbyrå
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.