Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Bättre kommunikation med sökande – för smidigare antagning
Rasmus Lilja Kristian Dahlander Bättre kommunikation med sökande – för smidigare antagning NUAK: seminariepass S6:3
2
Förstudie Kartläggning av antagningsprocessen ur ett kommunikationsperspektiv Workshops och intervjuer Mål: en smidigare antagningsprocess för både sökande och handläggare
3
Förstagångssökaren Arvid
Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar!
4
Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar!
Happy flow-Lisa Ååh, kommer jag in? Undrar vad som händer nu? Är det något jag måste göra?
5
Utländska sökande – Rahmi
Oj, skulle jag ha gjort det?
6
Äldre svenska meriter – Pernilla
Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar! Hur räknas mina gamla gymnasiebetyg? Kan jag ansöka om reell kompetens? Vilken information gäller mig?
8
Slutsatser Ökad individanpassning behövs (sökfunktion, redaktionellt innehåll och meddelanden) Visa antagningspoäng från tidigare antagningsomgångar Tydlig beskrivning av var man befinner sig i processen och vad man förväntas göra när Bättre struktur på ”Mina meddelanden” under ”Mina sidor”
9
Nytt meddelanderamverk i NyA och Individanpassad kurssök
10
Nytt meddelanderamverk
Nytt ramverk för meddelanden i NyA Hålla saker så enkla som möjlighet Viss funktionalitet kan komma att behöva tas bort Vi kommer att titta på vad som i låg utsträckning används Vad som egentligen behövs för en effektiv handläggning/kommunikation Två grundantaganden: Meddelanden ska vara antagningsomgångsoberoende Notifieringar till de sökande vid personliga meddelanden Allmängiltigt beteende att få en notifiering från e-tjänster skapar vissa förväntningar. En del öppna frågor Referenspersoner sökes
11
Individanpassad kurssök
Demo av prototyp för individanpassad kurssök >>
12
rasmus.lilja@uhr.se kristian.dahlander@uhr.se
Frågor
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.