Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Eget arbete till workshop 4 2016-03-10 Region Gävleborg
2
Förankring genom kontakter med projektägaren (Hälso- och sjukvårdsdirektören) och systemägaren (divisionschef för medicin- psykiatri-primärvård) Ingen formell ledningsgrupp finns/har ännu bildats Hur har ni i ert landsting/region arbetat med att få beslut/förankring kring breddinförande av Stöd och behandling?
3
Skarpt läge med Livandas program 19 februari 2016 –Första pv patienterna påbörjade i SoB Informationsmöten med alla psykosociala team inom primärvården –bedömare och remittenter Informationsmöte med alla chefer inom primärvården Träffar med projekt- och systemägare Rutiner, websida och informationsmaterial Kontakter med nya intressenter Vi är på gång – Region Gävleborg
4
Informationsträffar med primärvård, remittenter och chefer med syfte att bredda användandet inom nuvarande program Breddning av användandet till andra verksamheter –Vuxenpsykiatri –Barn- och Ungdomspsykiatri –Familjehälsa Höstplanering designinfo/utbildning för psykiatri (VUP,BUP) Aktiviteter för breddning
5
För nya användare – utbildningsdagar –Kurs i designverktyget –Införandestöd runt roller, behörigheter mm För ”gamla” användare –”Booster”: Utbildningsdag om nyheter, utveckling mm… – Stöd, någon att kontakta och fråga Önskat införandestöd framöver
6
Utbildningsdagar önskas i designverktyget –Nu ville vi mest komma in i systemet, få processen med behörigheter, inloggningar och roller att fungera på ett bra sätt, men I framtiden vill vi även utveckla eget innehåll Fortsatt stöd utveckla eget material
7
Det går framåt!
8
Påbörja arbetet med att identifiera aktiviteter för breddinförande i ert landsting/region. Föreslå innehåll i fortsatt generellt införandestöd för hösten 2016 Föreslå fortsatt stöd för design och utveckling av eget innehåll i Stöd och behandling. Förbered en feminuterspresentation med ovanstående där du också beskriver status i ert införande.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.