Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAmanda Lindgren
1
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Göra pgsa hjul Förbättringsområde: E-hälsa Bodafors 20160223 Ansvarig: __________________________ Datum: ____________ Bakgrund – vilken är bakgrunden till valt förbättringsområde? Vi har haft möjlighet för våra patienter att boka tid via vårdtjänst i 2 år men det har inte varit någon framgång. Det är få patienter som har använt sig av tjänsten. Vi har haft en kampanj mot befolkningen i Bodafors för att marknadsföra mina vårdkontakter och lära ut hur man gör. Nuvarande situation - hur gör vi idag och hur ser våra resultat ut? Det är endast några professioner som man kan boka via vårdtjänster. I dagsläget ringer de flesta till tidsbeställningen/personligt besök på vårdcentralen för kontakt. Återbud lämnas via återbudscentralen eller via telefon. Receptförnyelse begärs via vårdtjänster och tidsbeställning. Analysera– vad visar resultaten av de testade förändringarna? Hur tolkar vi dem? Pinnstatistik på efterfrågade tjänster via tidsbeställningen visar att det är stor efterfrågan på recept, telefontid, tidbokning, rådgivning Mycket aktivitet pågår och är ännu ej analyserade i dagsläget. Basmätning recept via mina vårdtjänster. Sätt mål Basmätningar webtidbokning. Sätt mål Personalmätning Analys - Vilka är våra problem och varför? Vilka förändringa ska prioriteras? Fel eller bristfällig information på 1177 vårdguiden. Bristande information till patienter. Bristande kunskap om vårdtjänsterna hos personalen. Patienterna använder 1177 vårdguiden för lite. Vilka förändringar ska testas baserad på vår analys? Hur kommer de att genomföras? Uppdatera informationen som kan ses I 1177 vårdguiden samt information om olika kontaktvägar ska ges när patienten ringer eller besöker vårdcentralen. Ta fram nya informationskort till patienterna. (mickaela B) Schemautbildning för personalen. Ta kontakt med teleenheten för att få in intalat budskap om E-tjänster när man ringer oss. Utbildning hur man laddar ner mobilt Bank-id för att sedan kunna använda 1177 vårdguiden mobilt. Riktat till personalen så att de kan informera rätt till våra patienter. Mäta inflödet per telefon vilka tjänster som efterfrågas genom pinnstatistik, Justera grundmallen för bokning via 1177 vårdguiden genom att ändra id58. Mål - vad vill vi uppnå? Patienterna skall ha flera olika vägar att kunna kontakta vårdcentralen för tidbokning, boka planerad årskontroll, frågor, beställning av recept mm när det passar dem själva.. Vårt mål är att patienterna ska använda E-tjänster i så stor utsträckning som möjligt. Även att personalen informerar patienterna vid varje kontakt.
2
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Ansvarig: __________________________ Datum: ____________ Bakgrund – vilken är bakgrunden till valt förbättringsområde? Nuvarande situation - hur gör vi idag och hur ser våra resultat ut? Analysera– vad visar resultaten av de testade förändringarna? Hur tolkar vi dem? Analys - Vilka är våra problem och varför? Vilka förändringa ska prioriteras? Vilka förändringar ska testas baserad på vår analys? Hur kommer de att genomföras? Mål - vad vill vi uppnå? Underlag för sammanställning
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.